5 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook een kwebbel in bedje 🙈
Ergens vind ik dat heerlijk, want ons zoontje kon als baby alleen maar huilen als hij wakker lag in bed.
Hier werkt het om een happy horse knuffeltje aan te bieden. Deze heeft ze nu echt als friemel-maatje in bed. Advies is om geen knuffels in bed te leggen, maar ik ken mijn kindje goed genoeg dat ze zich luid en duidelijk meldt als ze deze niet van haar gezicht zou krijgen.
Een ander topic ging ook over knuffels/doekjes in bed zag ik!
Ook leg ik haar ietsje eerder in bed als ik merk dat het een kletsdag is. Ik zorg dan eerst dat we een 'intensieve' activiteit doen. Buiten wandelen en veel bekijken/benoemen bijvoorbeeld. Of in badje, of flink oefenen met rollen/speelgoed vastgrijpen, boekjes voorlezen. Dan is ze net iets meer uitgeput zeg maar, kan ik haar kletsend in bed leggen en als de wakkertijd om is valt ze meestal ook ongeveer wel in slaap.
Hopelijk heb je er iets aan!
3 maanden geleden
Op zichzelf slapen en in slaap vallen kan een kindje pas vanaf 6 maanden begrijpen. Tot die tijd zijn jullie een. Mijn kleintje valt soms spontaan in slaap in de box, maar nog het meest op of naast mij. Ik geef het nog even, want ze snapt toch dat op zichzelf slapen zonder mij is.
Evt. Wiegen met het bedje, de pick up-put down methode of naast je in bed leggen en daarna naar het eigen bedje.
3 maanden geleden
Tja, ik denk dat niet iedere baby dezelfde wakkertijd heeft. Ze zeggen 1.5 uur, maar mijn baby kan zo 3 a 4 uur wakker zijn. Hij doet vaak ook maar 2 of 3 slaapjes van 40 minuten op een dag. Ik merk dat als hij jengelig wordt, dat hij goed weg te leggen is. Ik doe hem dan in zijn slaapzak, speen in, ga naar de donkere kamer met white noise, en daar wieg ik hem 5 minuten in mijn armen terwijl ik voor hem zing. Dan leg ik hem wakker (maar slaperig) weg en valt ie vaak snel in slaap. Soms wieg ik hem nog met mijn handen terwijl hij ligt. Dit werkt hier goed, terwijl mijn zoontje echt een lastige slaper is. Dit heeft ook wel lang geduurd, we hebben veel moeten oefenen.
3 maanden geleden
Pfoe .. hier net 1.5u met een huilende baby rond gelopen. Luiertje was schoon, had net de borst gehad, mevrouw wou gewoon niet slapen.
Uiteindelijk is ze dan na dik 3u wakker geweest te zijn bij mijn man in slaap gevallen. Om vervolgens na 30min weer wakker te worden.
Zo frustrerend dat het vechten tegen de slaap gewoon langer is dan haar dutje zelf.