22 Reacties

4 maanden geleden

Nog te vroeg. Ik mag vandaag van het CB naar 5 x 180 flessen ipv 5 ×150. Ze gaan straks een fles laten "vallen" als ze vast voedsel eten.

4 maanden geleden

Consultatiebureau zei te vroeg maar onze kleine deed het met 10.5 week beter op 4x180 dan 5x150 dus wij zitten hier al even op en hij spuugt hierdoor minder en is vrolijker dus wij hebben besloten zo door te gaan...volgens de verpakking van de voedingag dit ook gewoon als je kleine tussen de 5-6 kilo weegt en hij woog toen we hiermee begonnen 5.2 kilo

4 maanden geleden

Reactie op Zon88

Consultatiebureau zei te vroeg maar onze kleine deed het met 10.5 week bete ...
Ja hij weegt nu ook ongeveer 5,4 kilo.

4 maanden geleden

Wij zijn ook al overgestapt naar 4 flessen van 180. Hij is nu 11 weken en drinkt ze inmiddels helemaal leeg. Slaapt ook de nacht door en kwamen ook niet meer uit. Met het overstappen dronk hij ze niet gelijk helemaal leeg, dus kreeg hij iets minder binnen, maar het is een gemiddelde hè …

4 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

Nog te vroeg. Ik mag vandaag van het CB naar 5 x 180 flessen ipv 5 ×150. Ze ...
Hoelaat krijgt jou kleintje de flessen dan?

4 maanden geleden

Reactie op Lindahermans

Ja hij weegt nu ook ongeveer 5,4 kilo.
Zou je gevoel volgen dat doen wij ook en met 14 weken weer op het consultatiebureau geweest en toen vonden ze deze hoeveelheid voeding ook helemaal prima. Onze kleine man is meestal pas 9:30 wakker en drinkt dan om 9:30-13:00-17:00 en 21:00

4 maanden geleden

Reactie op Lindahermans

Hoelaat krijgt jou kleintje de flessen dan?
Op schooldagen 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 en laatste 22.00. In het weekend lukt het soms 07.00- 11.00- 15.00 -19.00 en 23.00.

4 maanden geleden

Reactie op Zon88

Zou je gevoel volgen dat doen wij ook en met 14 weken weer op het consultat ...
En op schooldagen 6:00/6:30-11:00-15:00/15:30 en 19:00

4 maanden geleden

Hoe doen jullie dit überhaupt met zulke flessen? Mijn baby is nu 13 weken en drinkt nu al weeeeken tussen de 80 en 120cc.. echt geen druppel meer... komen nog steeds rond de 7/8 flessen per dag, vermoeiend.... maar hij weigert vaak na 100cc echt om die fles nog in zn mond te stoppen.

4 maanden geleden

Reactie op jstokking

Hoe doen jullie dit überhaupt met zulke flessen? Mijn baby is nu 13 weken e ...
Die van mij drinkt 4 flessen van 200cc ram leeg🙈😂 dik kop haha

4 maanden geleden

Reactie op jstokking

Hoeveel tijd zit er tussen zijn flessen? Misschien als je een keer een fles probeert te rekken dat hij dan ook wat meer drinkt?

4 maanden geleden

Mijn dochtertje kreeg dit al met 8 weken. Indd verhoogd naar 180 in stapjes!

4 maanden geleden

Reactie op Zon88

Die van mij drinkt 4 flessen van 200cc ram leeg🙈😂 dik kop haha
Die van mij nu 4 flessen van 210+7 schepjes hahaha. Gaan bijna allemaal op sinds een aantal dagen 😂

4 maanden geleden

Ik ben naar 5x 180cc gegaan. Hij krijgt dan 2 flessen overdag. 11 en 3 uur. En zijn laatste fles geven we slapend om 11 uur. Als ik de rekensom doe dan moet hij echt nog die 5 flessen krijgen. Straks als hij een heel broodje eet dan worden de flessen van 11 en 3, 1 fles na zijn broodje. Krijgt hij met de 4x 180 wel genoeg binnen?

4 maanden geleden

Reactie op Sdg33

Ik ben naar 5x 180cc gegaan. Hij krijgt dan 2 flessen overdag. 11 en 3 uur. ...
Kwa groei en gewicht zat hij mooi gemiddeld dus ga er vanuit van wel😉

4 maanden geleden

Reactie op jstokking

Opgehoogd op advies van kraamzorg en CB. En we merkten snel dat we hem wakker moesten maken na 7 weken als hij om de 3 uur een fles kreeg. Dat werd toen om de 4 uur. Het is zo bij ons ontstaan. Maar elke baby is weer anders. En bij 8 weken gestopt met een nachtvoeding... dat heeft een week geduurd dat hij wel iets ieder kwam. Dat hield ook opeens op. Wij bepalen wanneer hij de fles krijgt in de ochtend. Dit vanwege schoolgaande kinderen. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Het geeft rust en duidelijkheid aan ons allen.

4 maanden geleden

Reactie op jstokking

Hier 12 weken en hetzelfde. Steeds rond die 100cc. De nachten doet ze wel goed. Rond 22.30 laatste fles en dan ergens tussen 6.00 en 8.00 weer

4 maanden geleden

Reactie op jstokking

Dat had onze zoon ook, tot we naar een andere fles overstapte. Met de Dr. Brown fles moest hij te hard zuigen waardoor hij te moe werd om zijn fles leeg te drinken.

4 maanden geleden

Zolang je kindje lichaamsgewicht x 150 binnen krijgt per 24 uur zit je goed. Of je dat nou over 4 / 5 / 6 of meer flessen verdeeld. Dat maakt niks uit. Ligt eraan wat jou kindje het fijnst vind. Die van ons krijgt er 4 en is 4,5 kilo met 12 weken. Dit werkt het best voor haar. Drinkt alles op en spuugt bijna niet meer sinds we meer tijd tussen de flessen doen. Nogmaals moet je geluk mee hebben sommige kindjes willenn na 2.5 uur al weer eten. Die van ons vraagt eigenlijk nooit zelf om eten. We hebben gewoon een hele tevreden baby.

4 maanden geleden

Reactie op DJVK

Zolang je kindje lichaamsgewicht x 150 binnen krijgt per 24 uur zit je goed ...
Maar die formule gaat niet meer als je kindje al wat zwaarder is. Je kunt flessen niet eeuwig blijven ophogen. Ik was hier op t begin best onzeker over omdat ze volgens formule ‘te weinig’ binnenkreeg. Maar ze groeit keurig en is tevreden