22 Reacties

4 maanden geleden

Die 150ml per kilo gaat inderdaad niet eeuwig op, anders komen ze al gauw over de liter per dag. Dit gaat over borstvoeding maar gok dat dit schema voor flesvoeding ook goed te gebruiken is.

4 maanden geleden

Klopt inderdaad! 1 liter is de grens die je kindje binnen mag krijgen per 24 uur. Dit bereik je met ongeveer 6,5 kilo als je x 150 doet. En het ene kindje is inderdaad het andere niet zolang je kindje tevreden is genoeg plasluiers etc heeft doe je het goed! Als voorbeeld mijn kindje weegt 4,5 kilo. Als ik 4,5 kilo x 150 doe kom ik op 675cc uit Dit verdeel ik over 4 flessen dan krijg ze 170cc per fles Kan ook over 5 flessen dan geef je 135cc per fles Over 6 flessen zit je op 110-115 per fles en ga zo maar door. Dat is wat ik bedoelde met het maakt niet uit over hoeveel flessen je het verdeeld. Eindstand heeft je kindje per 24 uur dan hetzelfde op. (Als je baby alles op drinkt :) ) Voor mijn baby werkt dit het fijnst. Omdat als ik kleinere hoeveelheden geef waardoor ik op meer flessen kom. Zij meer spuugt doordat ze dan al om de 3 uur moet drinken. En ik haar dan wakker moet maken als ze slaapt. Anders kom je kwa tijden niet lekker uit. Nogmaals ieder kindje is anders 😀. Voor mijn baby werkt dit het fijnst maar als dat wel 8 flessen hadden geweest dan had dat ook goed geweest. Zolang je indd maar niet over de liter per dag zit :). En sommige drinken inderdaad onder wat ze “moeten” drinken. Zolang je kindje vrolijk alert genoeg plasluiers heeft goed groeit etc. Zou ik me nergens druk om maken!