5 Reacties

3 maanden geleden

De klachten klinken inderdaad als een kmea! Beide kindjes van ons hebben/ hadden het maar zowel huisarts als cb gingen niet mee met onze vroege vermoedens. Ik zou een diëtiste raadplegen via cb of een doorverwijzing vragen naar een kinderarts. Zij kunnen ook een officiële eliminatie-provocatie test doen. Dit hebben wij de tweede gedaan en gekregen. De kinderarts denkt nu heel fijn mee! Ik gaf beide keren borstvoeding en het duurde echt wel een aantal weken voor de klachten weg waren toen ik zelf melkproducten ben gaan laten staan. Ik verwacht dat dat met kunstvoeding niet veel anders zal zijn? Ik ben nu overigens over aan het gaan naar kunstvoeding waarbij we andersom van provoceren. Verschillende routes mogelijk dus! De klachten komen ergens vandaan en als cb en huisarts het niet weten is het je goed recht het verder uit te willen zoeken!

3 maanden geleden

Geef het echt twee weken de tijd. Wij hebben sinds 17 juli Nutrilon Pepti. Het leek in de eerst week alleen maar erger te worden maar nu in de tweede week merk ik echt verandering! Rustigere baby, flesjes meestal leeg drinken, rustigere slaapjes. Woensdag hebben wij een afspraak bij de kinderarts voor eventueel zo’n test.

3 maanden geleden

De kinderarts vertelde mij dat het 3/4 weken kan duren voordat koemelk uit het systeem is. Ik zou wel aandringen op een doorverwijzing: desnoods via een andere huisarts of jeugdarts. Het spugen blijft hier doordat de pepti dunner is dan normale voeding. Maar ze is veel rustiger, geen krampen en diarree meer. Overigens geven wij er ook Omeprazol op voorschrift bij. 8 augustus gaan we naar de kinderarts om alles door te spreken. Hij kan dan ook de machtiging uitschrijven zodat alle voeding vergoed wordt.

3 maanden geleden

Reactie op Henarr

Geef het echt twee weken de tijd. Wij hebben sinds 17 juli Nutrilon Pepti. ...
Ah wat fijn dat er verandering is! Inderdaad nog even doorbijten dus, het is zo sneu om te zien met de krampjes.. hoop snel voor verbetering

3 maanden geleden

Hier ook sinds 17 juli nutrilon pepti. Volgens CB en huisarts kon het geen koemelkallergie zijn want het enige symptoom was moeilijk drinken/krampen tijdens de fles. Sinds gisteren (27-7) drinkt ze de flessen alsof ze nog nooit drinken heeft gehad 🙈 Een hele verademing! Heeft wel echt 10 dagen geduurd na het overstappen hoor. Tot die tijd nog regelmatig krampen/moeilijk drinken en fles weigeren.