14 Reacties
2 jaar geleden
Ik had gehoord dat in de standaard Nutrilon geen melkvet zit. Wij waren daardoor overgestapt naar andere een ander merk 😄 Nu helaas heeft ons kindje wss koemelkallergie, dus krijgt hij helemaal andere voeding.
2 jaar geleden
Wij waren daardoor overgestapt naar een ander merk bedoel ik.
Maar in een andere “versie” van de Nutrilon zit het geloof ik wel.
Misschien dat ik je wat geholpen heb. Succes ermee! 😃
2 jaar geleden
Ik ben overgestapt van Kruidvat naar nutrilon omneo. Deed zijn werk goed de krampjes werden minder en ze kwam ook veel makkelijker van haar ontlasting af dan met de Kruidvat voeding. Echter was ze door nutrilon omneo niet goed genoeg verzadigd en krijgt ze nu nutrilon omneo gemixt met nutrilon content. Dit doet ze goed. De ontlasting word iets dikker maar niet te en de krampjes worden ook niet erger. Ze is wel meer verzadigd nu en komt na een fles van 150+5 pas weer naar 4/5 uur en 's nachts slaapt ze door.
2 jaar geleden
Wij gebruiken ook Etos voeding. Onze baby heeft erg ruikende ontlasting/scheetjes en had eerst ook om de 2-3 dagen ontlasting (heb het idee dat dit langzaam meer wordt). Ik dacht ook aan overstappen op andere voeding maar had dit afgelopen week even overlegd met het CB, zij vertelde mij dat we het echt nog even de tijd moeten geven omdat dit ook rond de piek is van krampjes. (Hij is nu ook bijna 10 weken) Misschien dat je het nog even kan aankijken, switchen is zo gedaan en kan altijd nog :)
2 jaar geleden
Reactie op xally
Hmm ja. Ik blijf het lastig vinden waar je goed aan doet! Wij geven ook pro ...
Ik had begrepen dat omdat alle normale zuigelingenvoedingen in de basis gelijk zijn aan elkaar, het niet uitmaakt en je gewoon kan switchen. Als je op vakantie gaat, hebben ze ook geen Etos of Kruidvat daar dus zal je ook iets anders moeten nemen. dat kan gelukkig gewoon. Ik merk nu na 4 voedingen Hipp al minder krampjes, maar we gaan het sowieso 2 weken uitproberen 😄
2 jaar geleden
Reactie op xally
Hmm ja. Ik blijf het lastig vinden waar je goed aan doet! Wij geven ook pro ...
Misschien kan ik je een beetje gerust stellen. Al zijn alle kindjes natuurlijk anders, maar hier nooit problemen gehad met switchen. Wij zijn met ons dochtertje destijds meerdere keren geswitcht in het jaar dat ze kv kreeg. Niet omdat we dachten dat die voeding beter was overigens, maar het kwam gewoon zo uit. We begonnen met kruitvat maar toen gingen we verhuizen en zijn we overgegaan op Hero. Daarna een keertje voeding vergeten en voeding van de ah gekocht. De pot van de ah hebben we toen aan mijn ouders gegeven, die passen een vaste dag op. Zo kreeg ze dus bij ons thuis Hero en 1x in de week bij opa en oma ah tot dat op was. Daarna gingen we op vakantie over op voeding die in Thailand te koop was en bij thuiskomst in Nederland over op bon Bebe want die lag nieuw in het schap en was goed voor de portemonnee. We hebben bij haar nooit iets gemerkt tijdens het switchen en altijd gewoon in 1x gedaan (nooit gemengd oid). Nu met ons zoontje geven we Bon Bebe, maar op vakantie krijgt hij voeding van Nestlé die we hier in Spanje gekocht hebben. De switch ging ook weer helemaal goed, niets van gemerkt. Thuis geven we straks weer bon bebe.
2 jaar geleden
Met de kraam week had mijn man spoed nutriolon shacets gehaald, totdat mijn borstvoeding opgang kwam. Nu geven we veel moedermelk maar zijn ook na de kraamweek overgestapt naar Kabrita geitenmelk op de advies van de kraamverzorgster. En de kleine groeit als een kool:)
2 jaar geleden
Voorgelegd aan het CB en die geven aan dat 1x ontlasting in de 2-3 dagen opzich niet zo’n probleem is als de ontlasting gewoon zacht is (is bij ons het geval) alleen mag hij er geen last van hebben. Ze raden nu aan om 10cc extra water toe te voegen aan de fles en zijn buikje met de vlakke hand te masseren. Als dat niet gaat helpen dan kunnen we Nutrilon Omneo gaan mixen met de huidige voeding.
2 jaar geleden
Reactie op xally
Hier inderdaad ook veel buikpijntjes. Ik heb de vraag nu ook bij het CB nee ...
Hmmm nu bijna een week op Hipp en de krampjes zijn nagenoeg weg. Hij is vrolijker, Hij vindt het lekkerder lijkt het wel… Alleen spuugt hij meer. Soms 3x na een flesje. Het is dan ook veel dunnere/lichtere voeding. Hij heeft er geen last van gelukkig, grote lachjes krijg ik alsnog. Ik doe nu 1 of 2 van de schepjes nutrilon en de rest Hipp (150+5 krijgt hij 6x) dan raakt de nutrilon ook op en went ie wat langzamer denk ik zo…