14 Reacties
4 maanden geleden
Oh hier precies hetzelfde.. ook ‘s nachts veel moeite met slapen en max 2-3 uur achter elkaar. Verder huilt ze eigenlijk amper maar idd ook continue overstrekken ook als ze probeert in slaap te komen. Wij zitten sinds vorige week vrijdag aan de pepti maar merk nog geen verschil
4 maanden geleden
Heel herkenbaar dat gedrag. De osteopaat vertelde mij dat ze overstrekken om hun eten wat meer ruimte te geven. Ze eten zich vol tot in de slokdarm en door te strekken zit daar wat meer ruimte in.
Maar als het strekken een andere oorzaak heeft kan de osteopaat helpen.
4 maanden geleden
Wij hadden precies dit, wij hebben maagzuurremmers en forlax gekregen voor de ontlasting. Sindsdien een ander kind. Ook zijn we op advies van kinderarts naar de manueel therapeut gegaan, overtrekken is opgehouden en hij kan op z'n buik zelfs zn hoofd nu overeind houden.
Ik vind de stap van je kinderarts een beetje mild eerlijk gezegd. Reflux kan door KMA komen maar hoeft zeker niet. Jij staat uren te wiegen omdat dat zuur aan zn slokdarm brandt, had ik ook. Met maagzuurremmers is het niet in 1x wegleggen en slapen.
4 maanden geleden
Reactie op kiroet30
Wij hadden precies dit, wij hebben maagzuurremmers en forlax gekregen voor ...
Ik bedoel als laatste, dat ik m'n zoon nu in 1x kan wegleggen en hij gaat slapen. Zonder te wiegen omdat dat zuur niet meer zn slokdarm aan t wegfikken is.
Ik zou als je geen snelle verandering ziet pok zeker maagzuurremmers vragen en als de ontlasting niet komt ook forlax.
4 maanden geleden
Dank voor jullie reacties! En fijn voor mezelf om herkenning te zien.
Wij zijn gisteren toevallig langs de osteopaat geweest. Niks bijzonders. Voor de ontlasting gebruik ik al forlax. Dit werkt niet altijd bij hem.
Ik ga dan zeker maagzuurremmers vragen, want dit is zo zielig om te zien. Moet snel verandering in komen.
4 maanden geleden
Reactie op Henarr
Wij ...
Fijn!! Ik was radeloos en bijna depressief zo zwaar vond ik het. Die maagzuurremmers hebben de verlichting gebracht, voor onze zoon en voor ons. Hopelijk krijgen jullie het ook en brengt het jullie hetzelfde 🫶🏻
4 maanden geleden
Onze dochter had dit ook, echt pijnlijk om te zien maar ook heel zwaar ik werd er onzeker van en kon echt mee janken. Het was echt krijsen vanuit haar tenen. Ook maagzuur wat te pijnlijk was voor haar. Nu 3x bij de osteopaat geweest en voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel en wauw een heel ander vrolijk meisje zo'n verschil en zo fijn.
We hadden al een afspraak staan bij de huisarts en die heeft overleg gehad met de kinderarts die heeft uiteindelijk nexium voorgeschreven maar nog niet gebruikt omdat ze na de 2e x osteopaat heel ander (rustig) normaal baby gedrag liet zien en zich niet meer overstrekte. 🙏
Echt zo fijn! Medicijnen liggen hier nog dicht in de la.
3 maanden geleden
Reactie op Liisss
Vraagje; Laat jullie baby ook zoveel scheten? Waar ze ook zichtbaar last va ...
Ja heel erg, onze kinderarts zei dat doordat het maagklepje niet goed sluit en telkens open en dicht gaat, er heel veel lucht in de buik en darmen komt. Wij doen oefeningen van de fysio om dit eruit te laten, maar alsnog heeft hij er wel wat last van.
3 maanden geleden
Reactie op Henarr
Wij ...
Ik ben even benieuwd, hebben de maagzuurremmers geholpen?
3 maanden geleden
Alsof ik dit zelf heb geschreven. Meteen werd aan voeding gedacht, zo hier ook Pepti Houden jullie de maximale wakker tijd wel aan? Sinds ik daar nog beter op let is het overstrekken volledig verdwenen. Dat is vaak ook uit overprikkeling.
3 maanden geleden
We zitten nu een week op Pepti voeding. Ik moet nog een week aankijken. Volgende week heb ik een afspraak met de kinderarts. Dan kijken we hoe of wat.
Ik houd sinds 4 dagen de wakker tijden meer in de gaten en bij eerste tekenen van vermoeidheid al in slaap brengen. Merk dat overstrekken een stuk minder is en dat hij makkelijker in slaap valt. Maar goed ik weet niet of dit door de voeding komt of het beter opletten op wakker tijden.. blijft gissen.