14 Reacties

één maand geleden

Misschien door tandjes.. hier afgelopen weken ook dunne groene zure ontlasting.. eerder vuurrode wangen. Overigens ook al een week grieperig, dus kan ook daardoor komen.. Zolang t geen bloed, wit of zwart is is het goed..

één maand geleden

Hier ook al een grote week zo. Ik geef wel kunstvoeding. Ze is al 3 weken verkouden dus volgend onze arts is het daardoor.

één maand geleden

Reactie op XLisa97

Misschien door tandjes.. hier afgelopen weken ook dunne groene zure ontlast ...
Ik vind het ook een beetje zurig ruiken soms idd! Maar ik zie nog niks van tandjes doorkomen.

één maand geleden

Hier ook al sinds een paar weken. Toen hebben we allemaal de buikgriep gehad en sinds die tijd blijven de groene luiers… Ik ben toen ook meer gaan wisselend van borst dus dacht ook aan teveel voormelk, maar nu weer terug op 1 borst en het blijft zo. Hier verder niet ziek, geen koorts. Maar ik blijf het vreemd vinden. Ergste is nog, die vieze luiers komen steeds in de nacht. Dus dan verschonen, baby klaarwakker en niet meer in slaap te krijgen. Ook heb ik het idee dat het veel rommelt in z’n buikje, hij perst het er ook echt met een enorme kracht uit, buikje voelt op dat moment hard. Ik snap ook echt niet wat het is en ga morgen ook even huisarts bellen. Hoewel ik ook overal lees dat het normaal is vind ik het gek dat het ‘opeens’ zo anders is dan voorheen…

één maand geleden

Reactie op MD25

Hier ook al een grote week zo. Ik geef wel kunstvoeding. Ze is al 3 weken v ...
Hier geen verkoudheid te bekennen gelukkig!

één maand geleden

Voed je door sprong 5 meer dan normaal? Want mijn kraamzorg heeft wel eens gezegd, groene poep kan ook veel voeding betekenen. Dat merk ik ook wel bij mijn dochtertje, als ze om de een of andere reden veel meer drinkt dan normaal dan wordt de poep ook groen.. en als er meer in het buikje zit komt er ook meer uit. Dus wellicht is dit een reden?

één maand geleden

Reactie op malouna

Ik vind het ook een beetje zurig ruiken soms idd! Maar ik zie nog niks van ...
Je hoeft ze nog niet te zien.. ik voel regelmatig en probeer te kijken maar zie en voel ook nog niets. Het kan wel al bezig zijn. Hier bijv. Een enorme waterval, moet hem soms wel 3 a 4 keer per dag schone kleren aan doen omdat hij helemaal doorweekt is van het kwijlen.. en momenten van echt kauwen.. dus denk dat t wel echt bezig is.. Overigens Hier al een paar weken aan t rommelen. Zowel weerstand (verkouden) als vuurrode wangen en dan weer zure dunne groene poepluiers en zo is er weer niets aan de hand.. wisselt per uur af en toe. Moet ik zeggen, lijkt wel of de buikkrampen weer terug zijn met die groene luiers. Geef overigens afgekolfde borstvoeding (borstweigering) en de avond en soms nacht borst. Ook af en toe een sachet nutrilon (simpel weg niet genoeg afgekolfde voedingen), dit voornamelijk de avond, ivm iets dikker. Maar hier wordt meneer ook in ene snachts (tussen 3 en 5) wakker (voorheen altijd 23 tot 830 geslapen).. en wordt heel vaak huilend wakker, maar dan ook ontroostbaar.. dus wat er allemaal speelt... denk je net je draai te hebben gevonden, begin je weer opnieuw.. 🥲

één maand geleden

Reactie op denavk

Voed je door sprong 5 meer dan normaal? Want mijn kraamzorg heeft wel eens ...
Hij zat normaal op 7/8 voedingen en nu misschien 2/3 meer.

één maand geleden

Hoi hoi. Hier betekende groen tandjes. Mijn zoon (van 7-4) had hetzelfde. Ook groene poep waar hij uitslag van kreeg. Tandjes waren nergens te bekennen, maar na een week ongeveer waren ze er opeens door en werd zijn poep ook weer normaal geel.

één maand geleden

Blij om te lezen dat er meer mensen zijn die dit hebben. Hier ook nu een paar weken. Veel meer luiers, groen, zurig... Geen tekenen van tandjes, wel alle symptomen ervan gehad op sommige dagen. Drinkt ook weer iets meer door de slaapregressie... en is ziek geweest 2 weken geleden..

één maand geleden

Hier ook met momenten groene ontlasting en volledig bv. Ik heb van mijn lactatiekundige begrepen dat het een fabel is dat de ontlastingn groen kleurt door voormelk... het verkleurt zoals dat bij ons ook is. Bij ins is het tandjes (5.5 maand). Tip; plaats een plastic bekertje in het mondje en druk heel licht op het tandvlees (of kindje gaat zelf al druk zetten), dan kun je zien of er een tandje komt. Zie foto! Tandje onderweg!

één maand geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Hier nog steeds diarree!

één maand geleden

Reactie op malouna

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Hier nog steeds diarree!
Hier ook nog steeds! Ik ga straks eens naar een andere kinderarts. Ik hou jullie op de hoogte!

één maand geleden

Reactie op MD25

Hier ook nog steeds! Ik ga straks eens naar een andere kinderarts. Ik hou j ...
Hier is het blijkbaar een darm en luchtweginfectie. Vandaar de ‘vreemde’ stoelgang aldus de arts.