39 Reacties

2 jaar geleden

Waarom zou dat moeten stoppen bijv?

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Waarom zou dat moeten stoppen bijv?
In mn eerste zwangerschap is mn man rond 35 weken gestopt met drinken. Een biertje af en toe kon wel, maar hij zorgde er altijd voor dat hij bereikbaar was en ook in goede staat was mocht de bevalling beginnen. Een vriendin van mij is in november 3,5 week eerder dan gepland bevallen. Uitgerekend die avond had haar vriend zn laatste zuipavond. Hij stond dus straalbezopen aan haar bed terwijl ze aan het bevallen was 😅

2 jaar geleden

Wanneer dat voor jullie goed voelt denk ik. Ik zou sowieso graag in mijn verlof hebben dat m’n partner me naar dingen toe kon rijden, mocht het nodig zijn. Mijn partner heeft geen rijbewijs, maar toch fijn dat hij er wel enigszins bewust bij is (drinkt al de hele zwangerschap nauwelijks).

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

In mn eerste zwangerschap is mn man rond 35 weken gestopt met drinken. Een ...
Oh🫣 maar Opzich kan je elke week bevallen toch… week 18 of 38… mijn vriend is zelf gestopt met drinken toen ik zwanger was uit solidariteit 🤭. Ik vind dat je je vent daarin niet hoort op te voeden, lijkt me dat dat inzicht zelf moet komen (of ben ik dan hard 😇)

2 jaar geleden

bij m'n eerste was het corona, dus toen heeft al weken niet echt gedronken. bij de tweede is hij vanaf 37 minder gaan drinken. een biertje af en toe vonden we prima, zolang hij maar kon rijden nog

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Oh🫣 maar Opzich kan je elke week bevallen toch… week 18 of 38… mijn vriend ...
Nee daar heb je gelijk in, ik vind ook dat je partner dat ook uit zichzelf moet willen en daar zelf verantwoordelijkheid voor voelt. Maar ik denk dat het wel goed is om erover te praten zodat hij ook weet wat jij als vrouw daarin prettig zou vinden. Mn man is dit weekend wezen carnavallen, en we hebben gewoon besproken dat hij van mij wel gewoon mocht drinken als hij dat zelf prettig vond. En zo afgesproken dat hij gewoon zn ding kan doen als hij maar bereikbaar bleef en nog enigszins wist wat ie deed 😂

2 jaar geleden

Mijn vriend drinkt sowieso niet heel veel, maar wel afgesproken dat hij vanaf 37 weken max 2 biertjes drinkt zodat hij kan rijden wanneer het nodig is

2 jaar geleden

Mijn man wilt 5 a 6 weken voor de uitgerekende datum geen alcohol meer drinken. Dat gaf hij zelf aan. Ik zei nog een biertje of wijntje hier en daar moet kunnen zolang je nog kan autorijden en helder bent maar hij voelt zich er prettiger bij dat hij helemaal nuchter is.

2 jaar geleden

Mijn vriend drinkt vanaf 36 weken niet meer. Punt 1 voor te kunnen rijden ten alle tijden en punt 2 ik de geur van bier niet kan uitstaan en denk al helemaal niet als ik daar lig te puffen en al. De gedachten van zn bierlucht maakt me nu al misselijk 😂

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Nee daar heb je gelijk in, ik vind ook dat je partner dat ook uit zichzelf ...
Ja eens!😇😇

2 jaar geleden

Ik ben nu 33 weken. Als hij met vrienden afspreekt gaat hij vanaf deze week met de auto. Mocht er wat zijn dan is hij zo weer thuis. Moet er niet aan denken dat hij dronken is als mijn weeen onverwachts beginnen…

2 jaar geleden

Nou die van mij had gisteravond behoorlijk wat glazen achterover gegooid, terwijl hij zei dat ie er ook zo aan kwam 😂 nou is dat niet erg, maar hij kwam 3 uur later naar bed en ik werd onpasselijk van zijn geur (29+4 weken). Dus toch maar gevraagd of hij misschien op de bank kon slapen, want ik werd er kotsmisselijk van. Hij is nog steeds geïrriteerd 🙄

2 jaar geleden

Reactie op MJanssen91

Nou die van mij had gisteravond behoorlijk wat glazen achterover gegooid, t ...
Mijn man heeft indd 2 nachten in t logeerbed geslapen vanwege de geur en het gesnurk als ie gedronken heeft 😂😂😂

2 jaar geleden

ik ben morgen 29weken en manlief gaat lekker carnavallen. heb hem wel gezegd niet ladderzat te worden, en wat vaker zijn telefoon in de gaten te houden dan normaal. ik ga er niet vanuit dat er iets zou gebeuren met mij of de kleine, maar áls, dan wil ik geen laveloze vent naast me 🤣

2 jaar geleden

Mijn partner is minder gaan drinken toen ik in verwachting was van onze eerste. Toen hij net 1 jaar was zijn onze zoon en ik op oudjaarsavond van de trap gevallen. We waren beide blij dat we niet hadden gedronken en samen (ik behoorlijk over stuur en mijn vriend rijden) naar de huisartsenpost konden. Nu heb ik al een paar weken veel last van harde buiken (morgen 33 weken). Als hij wat wil drinken vraagt hij eerst of het nog rustig is. En dan is het ook maar 1 pijpje wat hij nuttigt. Het ligt helemaal aan hoe hij zich erbij voelt om te drinken terwijl de zwangerschap steeds verder vordert. 16 maart hebben wij (ik ga niet, hou ik niet vol) een verjaardag van een kameraad. Mijn vriend gaat met de auto, blijft nuchter en geluid van de mobiel aan. Mocht er iets gebeuren kan hij snel naar huis☺️

2 jaar geleden

Mijn man gaat vandaag carnvallen. Ik breng en haal hem. Wilde liever zelf ook mee, maar zonder een paar biertjes en het feit dat ik niet een hele dag meer kan staan, vind ik er toch niet zoveel aan. Ik ben 31 + 3. Acht de kans zero dat er vandaag iets gebeurt, dus vind het niet erg. Bovendien gaat hij in de komende weken nog naar het buitenland voor zijn werk. Vanaf maart zal ik er anders in staan.

2 jaar geleden

Mijn vriend is vanaf 36 weken een beetje rustig aan gaan doen met drankjes, als in. Niet lazarus thuis komen, maar af en toe een biertje moet gewoon kunnen.

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

In mn eerste zwangerschap is mn man rond 35 weken gestopt met drinken. Een ...
Was bij mijn eerste baby ook zo! Hij ging voor de laatste keer op stap, goed zat toen de baby kwam :).

2 jaar geleden

mijn man gaat volgende week voor een laatste keer goed uit, ben dan 30 weken. hele 3e trimester heeft zich voorgenomen om niet meer dan een paar drankjes in het weekend te drinken

2 jaar geleden

Wij hebben 37 weken aangehouden bij de eerste en dat doen we nu weer. Heeft de afgelopen maanden veel verjaardagen en feestjes gehad dus is er gelukkig ook wel even ‘klaar’ mee. Drinkt wel gewoon zijn biertje bij de voetbal en bij vrienden maar weet dat hij stand-by moet staan 😊.