8 Reacties
2 jaar geleden
Wat als de baby er is en hij is verkouden? Of nog leuker, jij bent verkouden? Gaan jullie jezelf dan isoleren en niet bij de baby zijn?
Je kan een mondkapje doen, verder misschien geen kusjes geven en niet tegen de baby hoesten (spreekt vanzelf denk ik).
2 jaar geleden
Mijn vriend en dochtertje van 1,5 zijn op het moment ook flink verkouden. Dochtertje is eigenlijk de hele winter al verkouden met heel af en toe een paar dagen niet. Ik ontspring gelukkig zelf de dans nog elke keer. Tsja.. het is wat het is, mijn vriend en dochtertje zullen geen afstand houden van de baby mochten ze verkouden zijn. Dat is nou eenmaal niet te doen als jong gezin. Wij hebben dus al geaccepteerd dat de kans groot is dat er een verkoudheid/virusje in ons huis zal ronddwalen in die eerste weken.
2 jaar geleden
Ik neem aan dat jij gewoon naast je verloofde slaapt en in elkaars buurt bent? De kans is groot dat hij jou al besmet heeft of in ieder geval in aanraking heeft laten komen met dit virus. Jou lijf is dus op dit moment ws al antistoffen aan het maken die de baby ook meekrijgt via de placenta. Als jij straks BV gaat geven, geef je ze op die manier ook nog een keer mee.
2 jaar geleden
Grote kans gezien het uit je eigen huishouden is, dat jij het ook al hebt(gehad) misschien wel zonder klachten.
Je baby krijgt bij de geboorte jouw afweerstoffen mee dus uit eigen huishouden vind ik het minder spannend gezien de grote kans dat jij het ook hebt.
Buitenaf en mensen en kinderen die dan op kraamvisite willen komen is voor ons dan wel een no go.
Erg jammer mocht familie verkouden zijn. Dan wachten ze maar.
2 jaar geleden
Binnen het eigen gezin kan een verkoudheid niet zo鈥檔 kwaad. De kans is groot dat jij het ook al bij je draagt.
Buiten dat is een virus wat je over krijgt van een bloedverwant minder heftig dan van een vreemde. In dit geval dus vader en kind.
Dit is mij ooit verteld door de verpleegkundige van het ic toen mijn vader met een fikse longontsteking op de ic lag en ik er niet bij durfde, omdat ik verkouden was.
2 jaar geleden
Ik ben nu 38+2.. mijn dochter is net hersteld van waterpokken, heeft nu een oorontsteking en zelf ben ik nu ook ziek. Mijn partner begint ook al.. zoals eerder al is benoemd binnen je eigen gezin ontkom je er bijna niet aan. Gewoon gezond verstand gebruiken als de baby er is meer kun je niet doen denk ik 馃槉