9 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter heeft ongeveer vijf weken pepti gebruikt bij verdenking van KMA. We zagen haar opknappen. In het begin inderdaad nog wel veel scheetjes en krampen. Dit trok weg, maar kwam in alle hevigheid weer terug. Ook begon ze pepti te weigeren en wilde ze niet meer drinken. Dit resulteerde in droge luiers en ziekenhuisbezoeken de afgelopen dagen. Daarom zijn we nu op voorschrift van de kinderarts een paar dagen overgestapt naar Neocate. Dat dronk ze meteen en er lijkt wat meer rust te komen. Maarrr Neocate hebben de meeste kinderen echt niet nodig. Dus geef het de tijd. De kinderarts zei: ongeveer 2 tot 4 weken. Mocht het erger worden of niet weggaan, dan zou ik met het CB overleggen welke opties er nog meer zijn.

3 maanden geleden

Even aanvullend hierop: inmiddels is KMA wel vastgesteld, maar begon ze na drie weken Pepti weer te gillen en kwamen symptomen terug/namen niet af. En dus die aversie tegen melk drinken. Vandaar dat we Neocate nu proberen.

3 maanden geleden

We moesten toen na die drie weken nog twee weken pepti geven om te kijken of het geen fase was waarin het slechter ging, maar toen stopte ze dus met drinken. (Sorry, ik druk te snel op verzenden)

3 maanden geleden

Ik lees mij. Wij zitten nu precies in hetzelfde schuitje. Eerste keer Pepti weigerde ze. Daarna gemixt met borstvoeding, toen dronk ze het maar kwam de hele fles er na 10 minuten weer uit. Op dag 3 weer klein beetje Pepti , gemixt met borstvoeding. Dronk ze op, maar daarna weererg kreunen en overtrekken. Ook wij weten niet of dit even wennen is en volhouden of dat ze toch niet tegen deze voeding kan en over moet opvolledig koemelkvrij.

3 maanden geleden

Geef het vooral even 2 weken de tijd, de darmpjes moeten gewoon wennen. Dit is met elke voeding, ook pepti dus! Hier zat de 1e op pepti en de 2e op neocate uiteindelijk.

3 maanden geleden

Nutramigen is wel volledig koemelkvrij. Onze zoon doet het heel goed hierop:) inderdaad begin even krampjes maar dat is met elke voedingsovergang.

3 maanden geleden

Reactie op Brendasmara

Nutramigen is wel volledig koemelkvrij. Onze zoon doet het heel goed hierop ...
Wij vragen ons af of onze dochter hier idd ook op moet overstappen. Maar we geven de voeding nog even te tijd. Al zegt mijn gevoel dat we hier uiteindelijk op uit komen..... Hebben jullie ooit een verknipte voeding gebruikt? Of meteen op Nutramigen overgestapt? Reageerde hij hier in het begin op? Of ging de overstap meteen soepel? Nog gemixt met borstvoeding Of pakte hij dit meteen punt? Sorry voor alle vragen. Echt een t struggelen hier.

3 maanden geleden

Reactie op Suzanne123456

Wij vragen ons af of onze dochter hier idd ook op moet overstappen. Maar w ...
Snap de struggles hoor! Wij hebben deze meteen gekozen omdat een vriendin van mij dit ook gebruikt voor haar kindjes en dezelfde klachten hadden. Ik zag het niet zitten om eerste Pepti te gaan proberen, dus meteen hiervoor gekozen. Hij dronk meteen goed de flessen leeg en overstap ging best soepel alleen wat krampen gehad tot een week lang ongeveer. Daarna leken alle klachten weg te gaan, geen droge huid meer, eczeem/berg op zijn hoofd weg etc. Niet gemixt met borstvoeding

3 maanden geleden

Reactie op Brendasmara

Snap de struggles hoor! Wij hebben deze meteen gekozen omdat een vriendin v ...
Dankjewel voor je reactie!