78 Reacties
5 maanden geleden
Dit is heel herkenbaar.. de baby van 4 weken wil de afgelopen 2 dagen overdag niet slapen en alleen maar aan de borst hangen. De peuter van 3.5 breekt de tent af omdat hij ook aandacht wilt. En ik voel me totaal overprikkeld. Vanavond de baby een poos laten huilen omdat ik het ook niet meer wist en ik de peuter ook aandacht wilde geven. Baby helemaal over de rooie, peuter huilen omdat hij overprikkeld was en ik om eerlijk te zijn door alles ook onredelijk werd en zelf kon ik ook wel janken 😅. Na veel pijn en moeite liggen ze allebei op bed. Zulke dagen zijn echt niet leuk. Maar ik probeer me maar te bedenken dat ze met een volle buik in een veilig bed liggen.. Ik heb een wijntje voor mezelf ingeschonken.. Morgen een nieuwe dag 🫣.
5 maanden geleden
Hier ook heel herkenbaar.
Nu mijn vriend weer is werken is het met een peuter van net 3 en een baby van 4 weken flink aanpoten.
In de ochtend is het zeker 11 uur voor we met z'n 3e ergens gewassen en gestreken kunnen zijn.
De peuter moet veel wachten dus als ik dan tijd voor hem heb neemt hij alle tijd, gaat verstoppen, uittesten, wegrennen.
Heb soms moeite om zelf rustig te blijven.
In de avond komt hij continue uit bed. Geen idee of hij dat ook zou zijn gaan doen als de baby er niet was maar dood vermoeiend is het wel. 😅
5 maanden geleden
Heel herkenbaar! Hier een dame van 18 maanden en een baby van 6 weken. Beide vragen ze natuurlijk aandacht en helaas huilt onze baby best veel. Het is elke dag weer een uitdaging. Denk ik eindelijk rust in de avond te hebben wil de oudste niet slapen en de jongste krijst alles bij elkaar (papa werkt in de avonden). Soms ook echt even een mental breakdown en gewoon even mee wil krijsen met ze 😂😂
5 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Hier een dochter van 2 jaar en een baby van 8 weken. Ik snap niet hoe andere moeders met meer kinderen dit doen. Hou maar voor ogen dat het steeds makkelijker word en dat mijn oudste dochter hier later niks meer van kan herrineren. Heb soms echt heel veel schuldgevoel dat ik nu niet alle aandacht meer voor haar heb.
5 maanden geleden
Reactie op Charlotte19
Dit is heel herkenbaar.. de baby van 4 weken wil de afgelopen 2 dagen overd ...
Hahahaha dat wijntje drink ik oprecht iedere avond als ze beiden onder zeil zijn! Zoontje van bijna 7 weken die overdag nauwelijks slaapt en zo vaak en lang wil drinken aan de borst en een temperamentvol meisje die in juli 2 wordt. (EN OP ALLES NEE ZEGT (en doet)).
Die heb ik dan verdiend.
Heeeeel soms gebeuren deze momenten, en daar moet ik dan 6 dagen op teren als ze de boel weer bij elkaar schreeuwen.
5 maanden geleden
Heel herkenbaar! Enkele tips
- de peuter laten helpen bij… alles 😅 luiers pakken, was ophangen , opruimen (help je mama, geef je dat aan?) ; zo heeft de peuter toch gevoel van aandacht
- ook even bewust 5-10 samen spelen
- als ze rekken, verstoppen of wegrennen … even meedoen, dan lijkt het soms sneller opgelost
- de peuter keuzes geven; max 2; korte of lange broek, appel of banaan
- tijdens voeden van de baby specifiek speelgoed geven ; hier vaak een nijntje filmpje kijken of naast me op de bank een boekje lezen
En de lifesaver ; een draagzak.
En we oefenen als mn man thuis is met eigenbedje met de baby. Dan heb je wellicht even een moment samen.
5 maanden geleden
Heeeel herkenbaar. Even serieus, ik DURF nog niet eens alleen te zijn met die 2… een keer 4 uurtjes alleen geweest en allebei krijsen schreeuwen alles. Doe eeeeven normaal😂 heb gewoon mee staan janken toen. Nu is de jongste ook heel intens met z’n krampjes piek en huilpiek dus ik ben echt 24/7 zoet.. zo blij dat mn man de oudste volledig doet. Hoe doen alleenstaande moeders dit. Je kan me echt naar een gesticht brengen 😂
5 maanden geleden
Zooo ik wist dat het pittig zou worden met een dreumes en een baby maar zó pittig had ik het niet verwacht. Ik ben blij dat m’n man nog thuis is maar als hij straks gaat werken weet ik niet hoe dit ik een hele dag moet doen alleen plus nog een hond. Ben blij om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben! Intensief is het zeker wel
5 maanden geleden
Hier een tweeling van 12 weken, gecorrigeerd 4 weken en een peuter van bijna 2. Ik was blij datvhij deze week uitbesteed was. Vriend sinds deze week aan het werk, gelukkig halve dagen en werkt op 1 dag na thuis, dus kan nog bijspringen. Eigenlijk is de peuter erg lief, maar als we beide vastzitten met voeden, het tegen bedtijd loopt, dan is de peuter niet altijd even grappig… geef hem eens ongelijk😅
5 maanden geleden
Reactie op mbw90
Hier precies hetzelfde hoor. En ik snap dus nier hoe iedereen hun baby rese ...
Dat is echt Olympisch goud waard, 2 kinderen tegelijk op bed. Het is hier tussen de middag nog maar 2 keer gelukt in 7 weken tijd, alleen weigerde de peuter vervolgens te gaan slapen dus had ik er nog niks aan 🥲 Sowieso gebeurt het nog maar sporadisch dat de baby in bed wil slapen .
Heel fijn om hier de herkenning te lezen. Mijn schattige lieve peuter is ook echt in een draak veranderd, vooral als ik aan het voeden ben. 😂
5 maanden geleden
Ja herkenbaar! Ik had ook zo'n momentje... Peuter had op de grond geplast (bezig met zindelijkheidstraining) terwijl ik de baby aan de borst had. Ik dacht oke, peuter daar weghouden zodat hij er niet doorheen loopt. Even niet aan de hond gedacht die er vervolgens midden doorheen loopt... En daarna dacht de peuter: maar wat de hond mag, mag ik ook 🙄
5 maanden geleden
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus moest vrij vlot alweer aan het werk, jeetje wat zag ik daar tegenop 🤣 het huis is vies, ik poets soms mijn tanden pas om 1 uur smiddags en ik heb mega veel schuldgevoel richting mijn peuter omdat hij zoveel alleen moet spelen als ik met een krijsende baby loop. Ik blijf in mijn hoofd maar herhalen: het wordt ooit beter, het wordt ooit beter....
5 maanden geleden
Gelukkig is mijn man nog vrij, heb ook geen idee hoe ik dit straks ga doen. Supermakkelijke baby, maar wel een die meteen gaat huilen als je haar neerlegt en moet dus zo’n beetje 24/7 gedragen worden. En peuter met veel energie en eigen wil. Nu splitsen we alles: een van ons zit op de bank met de baby en de ander rent rond met de peuter. Hoe ik dat straks in mijn eentje moet doen??
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Peuter viel net met het hoofd op de tafelpoot. Terwijl baby in de box de s ...
Nou.. haal die fles wijn maar weer tevoorschijn 🤪😂
5 maanden geleden
Zo fijn om deze herkenning te lezen. Heb al heel wat tranen gelaten omdat de baby van 6 weken alleen in mijn armen slaapt (als ze al slaapt) en m'n dochter van bijna 2 krijsend in de kamer staat te stampvoeten omdat ze ook aandacht wil en nog niet allemaal snapt wat er aan de hand is.
En op het zeldzame moment dat ik het onder controle denk te hebben krijgt de baby een spuitluier of de peuter een peuter dilemma: waarom kan de schoen niet aan de voet waar al een sandaal aan zit?