7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er nu niet zo'n last van, in het verleden wel gehad. Toen had ik het vooral als ik in bed lag, en ging dan piekeren ipv slapen. Superonhandig, daardoor de volgende dag nog moeier, en dus nog meer zorgen om dingen. Voor mij hielp een slaapmeditatie heel goed. 5-10 minuten iemand die met een rustige stem je laat ontspannen, en aan het einde slaap ik eigenlijk altijd. Er zijn er duizenden op YouTube, maar ik gebruik de gratis Insight Timer app. Super handig. Hopelijk helpt dat jou ook

2 jaar geleden

Herkenning hier! Ik heb er ook veel last van. Ben nu 20 weken. Hetzelfde verhaal: druk op werk, piekeren vooral in de avond en in bed (vooral over mijn tijdelijke contract dat afloopt tijdens mijn zwangerschapsverlof). Een onrustig gevoel wat ik normaal kwijtraak door even te wandelen/sporten, van me af te schrijven of erover te praten maar niks helpt helaas. Ik lees dus graag even mee voor tips 🙈

2 jaar geleden

Herkenning. Van te voren maak ik een to-do-(wish)lish voor een vrije dag. Hier komt vervolgens weinig van komt omdat ik soms niet weet waar ik moet beginnen. Ook niet van ontspanning door het gepieker soms. Ik lees mee voor tips!

2 jaar geleden

Voor het slapen gebruik ik graag een podcast of luisterboek om in te slapen. Dan denk ik even aan iets anders en mijn ogen dicht.

2 jaar geleden

Ik heb tijdens de zwangerschap veel erger dan normaal. Thans hormonen 😉 Het helpt mij om: - te sporten of te wandelen - gedachten om te zetten (ik hoor je gedachte maar ik doe er niets mee of dit is niet reëel) - het huis schoonmaken helpt ook bij mij🤣

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb het met name ‘‘s nachts, lig elke nacht rond 2/3 uur wel een uur of soms twee wakker. Erg vervelend. Gaat ook allemaal over werk, onrustige periode. Heb ook nog geen oplossing. Hoort er vast bij als ik zo alle reacties hoor, misschien dat dat het wat kan relativeren

2 jaar geleden

Hier nog een! Ik lig alleen vooral wakker van de adrenaline en euforie die ik voel dat ik een kindje krijg… wat bij mij wel vaak helpt is mijn telefoon niet meenemen naar de slaapkamer, onbewust krijg ik daar toch prikkels van en probeer ik eerder wat te lezen in een boek. Je ogen sluiten en rustig ademen en een meditatie toepassen werkt voor mij eigenlijk nog het best. Maar het wordt wel steeds lastiger met een groeiende buik met daarin een bewegend baby’tje! Veel succes 🤞🏽