Hoi allemaal!
Excuses alvast voor de lap tekst maar ik moet even van me afschrijven/ hulp vragen.
Helaas wil mijn dochtertje van nu 3 weken niet meer consequent aan de borst drinken sinds ze 4 dagen oud is.
Ik heb al een lactatiekundige hier gehad en zij vermoedt dat ze een negatieve associatie heeft gelegd met mijn borst in de stuwingsperiode. Want soms hapt ze aan (met tepelhoedje) en drinkt ze ook goed maar het grootste gedeelte van de tijd wordt ze enorm giftig/gefrustreerd wanneer ik haar de borst aanbiedt.
Doordat het lastig was om haar dan wel, dan niet aan de borst te hebben ivm stuwingen, ben ik nu fulltime aan het kolven en het via een flesje aan het geven.
Ik heb een megaproductie en de vriezer ligt al aardig vol dus ik kan haar sws nog moedermelk aanbieden.
Ik merk nu alleen dat het mij aan het opbreken is/veel energie kost om dit te doen.
Ik kan een uurtje ergens naar toe, daarna moet ik weer terug omdat het riedeltje voeden/kolven weer opnieuw begint.
Ik heb een handsfree kolf maar doordat ik veel verstopte melkklieren steeds heb, kan ik dit niet buitenshuis doen omdat ik mn borst steeds moet los masseren. Daarnaast is het veel werk om de kolf steeds schoon te maken ivm alle losse onderdelen. Dus al met al ben ik zeker 1,5u/2u bezig met voeden/kolven/klaarmaken/opruimen. En wanneer mn dochtertje krampjes heeft nog langer omdat ik dan niet meteen kan kolven
Komende week is de laatste week dat mn partner nog thuis is. Hij wilt graag dat ik door blijf gaan met de borstvoeding omdat dit het beste is voor onze dochter. Alleen is het voor mij ontzettend intensief als ik straks alles alleen moet gaan doen.
Ik merk zelf dat ik gewoon niet genoeg kan genieten en de band te vormen met mn dochter die ik graag wil omdat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met de voedingsmomenten... en dit vind ik heel erg lastig. De liefde groeit iedere dag wel een beetje maar ik had niet wat anderen hebben meteen dat verliefde gevoel.
Vanuit mn omgeving maar ook verloskundige en cb krijg ik wisselende adviezen.
Ik denk dat stoppen of afbouwen tot 2 sessies per dag voor mij al een enorme opluchting zou zijn. Maar ik wil ook begrip tonen naar mn partner en onze dochter het beste geven en doorgaan met de borstvoeding en dus niet ‘opgeven’ . Alleen ben ik bang dat me dit gaat opbreken als ik dit nog weken moet doen.
Ik weet dus gewoon echt even niet wat ik moet doen 😔
Heeft er iemand nog tips of adviezen voor mij?
Bedankt alvast ❤️