6 Reacties
2 jaar geleden
Ik neem het niet al te serieus, tegenwoordig is niks meer goed🫣
ik was ze meestal wel af en soms gaan ze gewoon de vaatwasser in. Snap het verschil niet helemaal van vaatwasser en afwassen? ik doe dit gewoon met heet water, en uitkoken in een pan met heet water zou dan toch ook schadelijk moeten zijn?
2 jaar geleden
Dit is toch al veel langer bekend?
Ik gebruik de glazen flesjes van Philips Avent.
Nu zijn we zelf ook groot geworden met alle mogelijke gifstoffen om ons heen (lees: rokende ouders in huis, zelfs in de auto (!)😝, zonder gordels achterin, mn oma die gehakt ontdooide in de magnetron, het ontdooide eraf schraapte en de rest weer in de vriezer gooide 🫠 koffie vanaf mn 10de)
Maar toch, ik vraag me af in hoeverre sommige zaken hadden kunnen voorkomen.(Hooikoorts, ADHD )
Ik neem het zekere voor het onzekere.
2 jaar geleden
Op zich krijg je al zo veel shit (PFAS, BPA, microplastics) met gewoon eten en leven dat ik nu niet accuut zorgen heb. Maar het is wel zorgwekkend dat er steeds meer bekend wordt over dat al die slechte dingen met name voor de vruchtbaarheid heel slecht zijn. Ik zit er wel over te denken om de plastic flessen die wij nu nog gebruiken te vervangen voor glas en RVS. Zeker de waterflesjes van mijn oudste zoon worden veel gebruikt. Ik ga ze ook niet meer in de vaatwasser doen in elk geval. Zelf gebruik ik al met name glas en RVS.