11 Reacties
4 maanden geleden
Ik lees met je mee.. nu mijn eerste ongesteldheid weer sinds 1.5 week na bevallen te zijn op 18 april en dit hierboven is zo herkenbaar.
4 maanden geleden
Ik herken dit wel, ik merk nu ook dat mn hormonen zo mega schommelen.
Nooit last gehad van migraine en na mn eerste zwangerschap had ik ineens migraine aanvallen. Dan zag ik gewoon niks meer.
Nu heb ik veel last van een hele aparte duizeligheid wat dagen kan aanhouden. Met momenten lichamelijk zo vermoeid, strontchagerijnig en enorm emotioneel. Dit is echt niks voor mij.. ik hou me er maar aan vast dat het na de eerste ook weer gestabilliseerd is 🙈
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Ik herken dit wel, ik merk nu ook dat mn hormonen zo mega schommelen.
Nooit ...
Oh en een paar dagen voor mn menstruatie kan ik echt niks van mn dochtertje hebben. Als ze huilt of het slapen lukt niet goed oid raak ik meteen super gefrustreerd en geirriteerd. Heb dan helemaal geen geduld met haar 😅
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Oh en een paar dagen voor mn menstruatie kan ik echt niks van mn dochtertje ...
Dit dus (en van mijn partner ook niet trouwens haha).. en me daarna mega schuldig voelen over waarom ik me nou zo moet voelen/gedragen
4 maanden geleden
Ik hoorde hier deze week op de radio een gesprek over. Vooral over het leven op basis van je cyclus en hoe je de seizoenen van je cyclus kan benutten!
Met de schrijfster van dit boek: https://www.bruna.nl/boeken/hormoongeluk-9789464250800?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZw0rTLBLY-N22TIoFspYKdbx4_OPy4Yx2Ryw-ZUIR5pTSOnyuVITG3RoCYrQQAvD_BwE
Als je wil kan ik ook kijken of ik het gesprek terug kan vinden, dat kan vaak wel.
4 maanden geleden
Het helpt soms al als je de ervaringen van anderen leest... dat het herkenbaar is. Want soms denk ik wel eens, ben ik nou de enige haha!
Maar nooit over hormonen nagedacht maar dat is wel een dingetje hoor. Jeetje😅
Soms maak ik me er heel druk om als ik me niet op mn best voel. Maar het beste is denk ik maar proberen te accepteren. Wilde me idd wat meer in hormonen gaan verdiepen.
Weet je toevallig nog waar je het op de radio gehoord hebt? Ben wel nieuwsgierig. En bedankt voor de tip van het boek!!
4 maanden geleden
Een vriendin van me heeft zoiets gehad. Zat op een gegeven moment erg tegen de periode op waardoor ze nog meer last kreeg qua depressieve gevoelens. Heeft er denk ik bijna jaar mee gelopen. Uiteindelijk naar iemand gegaan wat meer op het spirituele vlak wat deed (eerst met de pil etc. geklooid in overleg met een dokter wat minimaal werkte) en na 2x was ze ervan af. Geloof dat ze er 3 of 4 keer uiteindelijk heen is gegaan. Dus wellicht zou dat wat kunnen zijn en is het interessant om daar naar te kijken. Even opgezocht en het heet 'Touch of Matrix' wat ze kreeg.
Hopelijk zullen de klachten snel afnemen! Geniet iig van je mooie dochter :)
3 maanden geleden
Reactie op Martine1992
Ik herken dit Ook. Is het niet "gewoon" ontzwangeren?
Misschien ook wel... ik hou nu een overzichtje bij om eens te kijken wanneer ik precies klachten ervaar. Je kan een pms klachten schema gewoon uitprinten. Afgelopen 2 maanden precies kwamen de klachten halverwege mn cyclus en een paar dagen na mn menstruatie weer weg.
Misschien pms, misschien ontzwangeren... hahaha hoe dan ook heel erg vervelend.
Ene keer wel goed slapen dan weer niet en tsja... waar het aan ligt echt geeen idee.
Heb jij nog een tip?