Vast wel herkenbaar voor jullie; spuitluier met als gevolg poep tot z’n rug/boven de luier.. Vandaag twee keer hem en z’n bedje moeten verschonen. Ik ben al overgegaan op een grotere maat luier (Etos) en ‘s nachts heeft hij een pamper aan, maar het maakt blijkbaar niets uit.
Is er nog een gouden tip of is het gewoon dikke pech en lekker vaak de wasmachine aan gooien..? 😬
Ik gebruik de luiers van kruidvat. Die hebben een extra laag/opvang reservoir zodat het er minder makkelijk langs kan. Voorheen zweerde ik bij pampers en etos maar nu ben ik compleet om. Heeft al meerdere pakjes gered
Overbroekjes van wasbare luiers helpt ook! Wij hebben tweedelige wasbare luiers en bij gebruik van wegwerp onderweg of op vakantie gebruiken we de overbroekjes alsnog tegen spuitluiers.
Overbroekjes van wasbare luiers helpt ook! Wij hebben tweedelige wasbare lu ...
Precies dit antwoord geldt ook voor ons.
Wasbare overbroekjes kun je via Vinted of marktplaats kopen, want ze hoeven voor jou dan niet meer waterdicht te zijn, alleen het elastiek over de rug moet nog goed zijn.
Wasbare luiers hoorde ik eerder ook wel eens ja. Alleen snap ik gewoon nog steeds niet.. Dan heb je toch heel veel luiers nodig en heel veel was elke dag?!
Wasbare luiers hoorde ik eerder ook wel eens ja. Alleen snap ik gewoon nog ...
Je kunt kiezen voor helemaal wasbare luiers. Maar de tip hier is om een wasbaar overbroekje over een wegwerp luier te doen, zodat het wasbare overbroekje met het elastiek over de rug de spuitpoep tegenhoudt.
Zoals deze:
https://www.billenboetiek.nl/wasbare-luiers/tweedelige-systemen/overbroekjes/
Bij eerste kindje kruidvat luiers gebruikt met vaaaak een natte rug. Nu gebruik ik Pampers Harmony en zijn echt heel fijn! Geen lekkage, sluiten goed aan, nemen veel op. Zijn wel duur dus ik wacht steeds op 1+1 actie