27 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op likoliz

Hier totaal onverwacht met 40+4 dysmatuur geboren (niet hetzelfde, dat weet ...
Het klinkt alsof we hetzelfde reageren op de geboorte.. wat je ook zegt het overbezorgde en veel om bevestiging vragen heb ik ook. Inderdaad de artsen, verpleegkundigen en iedereen die er ook maar betrokken was bij de zorg voor de kleine, moest ik aan vragen of ze wel een gezonde baby zagen. Ik snap jouw gevoel heel goed. Zelf heb ik besloten wel hulp te zoeken omdat ik merk dat de gevoelens een loopje met mij nemen…

4 maanden geleden

Reactie op Deminoof

Wat een verhaal! Ik weet ook dat ik in mijn verlof emdr ga volgen omdat ik ...
Heel verstandig, het heeft mij echt geholpen! Ik heb me overigens na mijn verlof ook ziek gemeld, ik kon het echt nog niet aan om te werken na haar geboorte. Ik weet dat ze voor onbekende redenen of een verkorte baarmoederhals utrogestan kunnen voorschrijven, maar ik kreeg met name medicatie die mijn bloeddruk relatief normaal hield. Dat heeft hier heel goed geholpen dit keer!

3 maanden geleden

Mijn neefje is met 31 weken geboren. Hij is nu 15, kerngezond en bijna twee meter. Maar ook zijn ouders hebben zich destijds onwijs zorgen gemaakt hoor. Sterkte... en als het piekeren belemmerend wordt... zoek dan hulp he... ♡♡♡

3 maanden geleden

Zoontje geboren met 25,6. Inmiddels een heerlijk ventje van ruim 5. De onzekerheid is bij mij altijd wel gebleven. Maar vooral op het gebied van psyche. Hij heeft het in fysiek altijd goed gedaan. Zij het op zn eigen tempo. Maar k merk dat hij heel verlegen is en heel erg driftig kan zijn. Omdat het de eerste was, zal dat altijd wel een onzekerheids punt zijn omdat we geen vergelijksmateriaal hebben. (Kinderen van andere vergelijken is nooit een goed idee, ook niet bij a terme kindjes 😉) K heb na zn geboorte wel een tijdje bij een psycholoog gelopen. Zo'n ziekenhuis periode hakt er best in.

3 maanden geleden

Hier ook een kleine vent geboren met 28+3. 10 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege saturatiedipjes. Inmiddels 6 maanden oud en hij doet het super. Onzekerheden zijn er zeker, maar dan kan ook zijn omdat het de eerste is. Lekker je gevoel volgen met alles mama! Dan komt het vast goed 💕