9 Reacties

2 maanden geleden

Uitgerekende datum. Bijzondere wensen😂

2 maanden geleden

Ze zeggen uitgerekende datum, maar mijn dochter van nu 4 jaar (ook prematuur geboren) liep binnen enkele maanden na haar geboorte voor qua ontwikkeling op haar geboorteleeftijd, laat staan op haar gecorrigeerde leeftijd. Dit zagen we dus ook terug in de zogenaamde sprongetjes (wat in weze gewoon ontwikkelingsmijlpalen zijn die het gemiddelde kind rond een bepaalde leeftijd haalt, waardoor het lijkt of 'elk kind' tegelijk bepaald gedrag vertoont). Ze kwamen eerder en eerder en leken langer of juist korter te duren dan 'oei, ik groei' aangaf. Ik zou me niet vasthouden aan namen en nummers van sprongetjes, maar de dagen gewoon nemen zoals ze zijn. Je kindje maakt nu een bepaalde ontwikkeling door en daar hoort onrust bij. Gaat vanzelf weer over en ineens kan hij iets wat je nog niet had gezien.

2 maanden geleden

Reactie op Joan2828

Ze zeggen uitgerekende datum, maar mijn dochter van nu 4 jaar (ook prematuu ...
Ja vind het indd soms beetje raar, want als ik kijk na mijlpalen die die al heeft gehad merk k dat die gewoon ze geboortedatum aanhoud. Maar ik hoor van veel om me heen uitgerekende datum aanhouden, en als ik daar dan op let, vind ik weer dat die veel meer kan. Maar Nog niet omrollen of goed genoeg tummytime, volgens het Consultatiebureau moet die het al kunnen 🤷‍♀️ maakt me dan wel onzeker

2 maanden geleden

Je mag tijd gecorrigeerde datum gebruiken dus 6 weken eraf trekken en dan hoeft hij echt nog niet te kunnen rollen. Mijn zoon is ook met 34 weken geboren en is nu 17 weken oud, vanaf geboorte en dus 11 vanaf uitgerekende datum. De meeste dingen die hij doet passen ook bij 11 weken oud.

2 maanden geleden

Reactie op Zayn2024

Ja vind het indd soms beetje raar, want als ik kijk na mijlpalen die die al ...
Mijn dochter is met 36 weken geboren, ze is nu 5 maanden. Maar ik merk dat ze bijvoorbeeld met omrollen ook trager is en met andere dingen weer best wijs zeg maar. Oefenhapjes vindt ze ook nog lastig want haar mondmotoriek is gewoon nog niet zo ver. Ik maak me er ook niet druk over, komt vanzelf. Dan zie ik weleens van die voedingsschema’s staan voor baby’s van 5 maanden en dan staat er een stukje brood met beleg😂 dan moet ik echt keihard lachen want ik zou niet weten hoe ik dat erin moet krijgen. Leuk hoor al die richtlijnen maar het is allemaal een gemiddelde. Mijn dochter volgt qua lengte en gewicht ook de onderste lijn qua curve, nou prima. Ze ziet er goed uit dus 👌🏼 niet alles aantrekken wat het consultatiebureau zegt is mijn tip 😉

2 maanden geleden

Reactie op VerenaBJ36

Mijn dochter is met 36 weken geboren, ze is nu 5 maanden. Maar ik merk dat ...
Ja precies wat jij dus zegt. Mijne heeft nog moeite met z'n ontlasting vaak wat dikker waardoor t wat stroever gaat, dus oefen hapjes begin ik echt nog niet aan. En ze curve is qua groei boven gemiddeld, maar qua gewicht nog de onderste lijn. Maar het is een lekker ding dus daar trek ik me ook niks van aan. Ben alleen bang dat die doordat die steeds zo vervelend drinkt gaat afvallen erdoor, het is echt elke x weer een gevecht en drinkt gwn niet meer ze flesjes leeg, maar wil wel vaker op een dag drinken. Dus ben benieuwd bij me eerst volgende afspraak.

2 maanden geleden

Reactie op Zayn2024

Ja precies wat jij dus zegt. Mijne heeft nog moeite met z'n ontlasting vaak ...
Snap ik. Wij hebben een eigen weegschaal voor haar gekocht destijds en in het begin wogen we haar zelf regelmatig. Nu wat minder nu het goed gaat. Maar dat zou je misschien wat meer rust geven. Bij ons bij het CB kan je volgens mij ook op een inloopspreekuur komen om te laten wegen en meten. Dit kan ook weer een fase zijn dat de flesjes niet opgasn. Heb ik hier ook gehad pas, in het begin maakte ik me er druk om maar later heb ik me erbij neergelegd. Ook omdat ik weet dat ze gewoon goed gaat qua gewicht.

2 maanden geleden

Onze zoon is in februari geboren met 32.0. Ik vind het ook heel erg lastig met wat houd ik wanneer aan. Ik probeer het maar een beetje los te laten en het maar te bekijken hoe het is..

2 maanden geleden

Mijn zoontje is ook met 34 weken geboren. Ik heb geen idee wanneer het een sprongetje is, of wanneer hij niet zn dag(en) heeft. Ik laat dat maar een beetje los. Ik heb ook gehad dat hij opeens zn flessen niet goed dronk. Het werd bijna worstelen. Ik heb toen een voeding minder gedaan en hem de andere voedingen meer aangeboden. Dan was hier de oplossing. Ik ging van 7 naar 6 en inmiddels van 6 naar 5 gegaan. Net ff wat meer trek opwekken.