12 Reacties
2 dagen geleden
Hi, voor mij zeker herkenbaar toen ik voor het eerst weer ongesteld werd na de bevalling en de keren daarna. Ik dip dan ook naar ongeveer 40cc en heb voor mezelf maar moeten accepteren dat mijn dochtertje dan een kunstvoeding flesje erbij krijgt als de voorraad borstvoeding onvoldoende is. Maar het is zeker wel heel vervelend, vooral als je hier nooit last van hebt gehad. Wat voor mij nog weleens kan helpen is ‘s ochtends vroeg nog een keer extra kolven, omdat ‘s ochtends de productie vaak het hoogst is.
één dag geleden
Is dit kolven naast het voeden of ipv een voeding?
Het kan dat je opgesteld moet worden. Dan heb je vaak een (flinke) productiedip. Of je kolf stuk?
Enige goede tip, zeker als je domperidon wilt gebruiken: vraag een lactatiekundige!! Eventueel nog ter overbrugging kun je via facebook in de groep " vraag een lactatiekundige ibclc" een lactatiekundige om advies vragen.
één dag geleden
Reactie op Le-tje
Is dit kolven naast het voeden of ipv een voeding?
Het kan dat je opgestel ...
Nee, het kolven is naast/na het voeden. In de ochtend (eerste voeding vd dag) en in de avond.
Verder kolf ik natuurlijk ook op werkdagen.
Ik heb indd een afspraak met een lactatiekundige maar die duurt nog even, en ondertussen opzoek naar tips en gelijke ervaringen voor een beetje hoop dat het goed komt😊
één dag geleden
Reactie op Lisa Anne 2023
Hi, voor mij zeker herkenbaar toen ik voor het eerst weer ongesteld werd na ...
Fijn om te lezen dat je het herkent. Hoewel niet fijn voor jou natuurlijk! Is jouw productie tussen het ongesteld zijn door wel gewoon weer zoals voorheen? En is er iets wat je doet op die dagen om de productie op te krikken of gaat het vanzelf weer omhoog?
Door het flesje van gisteravond heeft ze voor het eerst sinds 6 maanden een nacht door geslapen. Heel lekker maar ook niet helemaal handig voor de productie natuurlijk. Maar laat wel zien dat ze het echt even heel hard nodig had.
één dag geleden
Reactie op Eamve
Nee dan ook niet helaas, ik kolf 3 x per werkdag en ze drinkt 2 flesjes in ...
Hoe groot zijn je flessen naar d e opvang?
Soms, als je veel kokft, moeten de zachte onderdelen van de kolf vervangen worden. Of als het bijvoorbeeld je tweede kindje is, werkt de kolf niet meer voldoende.
Als je lactatiekundige nog niet kan langskomen misschien kun je bellen? Je kunt ook altijd contact opnemen met LLL
één dag geleden
Ik kan zelf de mothers gem pillen aanbevelen! Ik heb ze zelf een tijd gebruikt en het hielp zeker. Na een tijd was dit alleen niet meer genoeg en ben ik zelf extra fenegriek bij gaan slikken. Later heb ik toen dit ook niet meer genoeg hielp domperidon voorgeschreven gekregen. De huisarts was er zelf geen voorstander van. Maar het hielp wel echt heel goed. Alleen waren er steeds leveringsproblemen waardoor ik soms zonder zat of naar de andere kant van de stad moest om daar nog een paar pillen te halen. Wij zijn door een afbuigende groei uiteindelijk helaas gestopt met borstvoeding. Ik weet hoe stressvol het kan zijn. Hopelijk werkt een van deze dingen voor je.