9 Reacties

3 maanden geleden

Ps: ik werk 36 uren, 9 uur per dag. Dus ik heb meer dan 3 uren “pauze en kolf tijd”.

3 maanden geleden

Ik snap het misschien niet goed, maar je geeft kunstvoeding? Dan heb je toch geen kolfrecht nodig? Dus die uren vervallen dan lijkt mij.. Ik ken de regel 1/8 extra pauze niet maar lijkt mij dat je die ook aan het einde van de dag mag inzetten in overleg!

3 maanden geleden

Reactie op sanne2189

Ik snap het misschien niet goed, maar je geeft kunstvoeding? Dan heb je toc ...
Sorry het hoort BV te zijn!! Haha was nog vroeg

3 maanden geleden

Die kolf tijd is een maximaal 25% van je werkdag en moet je ook echt gebruiken daarvoor. Je kan dus niet eerder naar huis in die tijd. Zelfde voor pauzes, die mogen niet op het eind vallen. Nu kan in goed overleg altijd wel iets in mijn ervaring. Ik werk hybride en heb in mijn agenda 2 x en half uur afgeblokt zodat ik dan kan kolven. Soms haal ik haar wat eerder op en werk ik savonds nog even een uurtje ofzo. Flexibel naar mijn werk en mijn werk naar mij :)

3 maanden geleden

Tot 6 mndn na bevalling heb je recht op extra pauze om te rusten indien nodig. 1/8 e idd De reden je kindje eerder halen lijkt mij niet de bedoeling van de regeling. Tenzij je dan live bv wil geven bijv. Ik ga er geen gebruik van maken.

3 maanden geleden

Het mag wel aan het eind van de dag hoor. Het is voedingstijd. Je mag ook op en neer naar de opvang om live te voeden, maar eind van de dag je kindje halen om live te kunnen voeden mag zeker ook! Ik kolfde bij mijn eerste 3 keer per dag onder werktijd, waarvan 1 keer in m’n pauze. Ik ging vaak ook iets eerder naar huis

3 maanden geleden

Ik kolf in 3x a 4x een half uur. Ik ga dan echt apart zitten en neem geen laptop mee. Ik moet echt ontspannen om genoeg te kolven... en dat kan ik sowieso al lastig, dus zeker geen werk ondertussen voor mij. Plus, je hebt het recht om het tot je baby 9 maanden oud is, om het onder betaalde werktijd te doen. Daar hebben vrouwen in het recente verleden hard hun best voor gedaan, dus daar moet je gebruik van maken!!

3 maanden geleden

Ik kolf of voed om 07:00 vaak thuis dan 10:00 op werk en om 13:00 en dan als het uitkomt met zijn voeding oppas houd me op de hoogte geef ik die laatste gewoon thuis dus dan stop ik een half uurtje eerder. Werk van 08:00 tot 16:30.

3 maanden geleden

Ik gebruik de extra pauze + kolf recht wel om later te beginnen en eerder te vertrekken. Ik ben meestal van 9.30u tot 17.00u op kantoor (2x per week). Ik kolf 2x 30 minuten op kantoor.