19 Reacties

één maand geleden

Mijn baby van 15 weken geef ik rijstepap en rijstebloem

één maand geleden

Hier! Gaat heel goed. Hij heeft geen krampen en ook geen verstopping. Hij slaapt nu ook door met rijstebloem in z’n laatste fles. In overleg met het cb zijn we dit gaan aanbieden.

één maand geleden

Oke, thx dames! Meneertje slaapt al prima snachts, maar is een enorme hongerlap en merk dat hij de na de laatste fles niet lekker vol zit en daarom niet meteen verder slaapt. Hij krijgt al het maximale en mag van de kinderarts niet nog meer geven.....wellicht dat dit hem meer verzadigd?

één maand geleden

Reactie op Santje2023

Mijn baby van 15 weken geef ik rijstepap en rijstebloem
Geen last van gehad?

één maand geleden

Reactie op Meike5

Oke, thx dames! Meneertje slaapt al prima snachts, maar is een enorme hong ...
Hier werkt dat dus wel. Ook een extreme hongerlap!

één maand geleden

Ik weet van 2,5 jaar geleden nog dat ze iedere dag rijstebloem deden afraden. Ik weet niet meer precies waarom, maar misschien het onderzoeken waard

één maand geleden

Reactie op Roosie96

Hier! Gaat heel goed. Hij heeft geen krampen en ook geen verstopping. Hij s ...
Hoeveel weken is jouw kindje?? Hoeveel tijd zat er snachys bij jouw tussen de flessen zonder rijstebloem?

één maand geleden

Reactie op MiniMe-Me

Hoeveel weken is jouw kindje?? Hoeveel tijd zat er snachys bij jouw tussen ...
Hij is woensdag 16 weken. Hij had een fles om 20:00 en vervolgens weer tussen 2:00 en 3:00. Nu met de rijstebloem komt hij rond 05:30/06:00.

één maand geleden

Ik heb alles al in huis. Maar is nog niet helemaal van zijn krampjes af, net 15 weken. Ik kijk het nog even aan... voorlopig is hij nog tevreden met zijn flesjes. Als de rijstebloem goed gaat. En hij redelijk goed rechtop kan zitten... gaan we langzaam beginnen aan de hapjes. Wat gaat het toch weer snel... ik moet er nog niet aan denken dat hij straks rondkruipt.

één maand geleden

Reactie op shauny1ebaby

Ik weet van 2,5 jaar geleden nog dat ze iedere dag rijstebloem deden afrade ...
Klopt idd, vanwege relatief veel arseen in rijstebloemproducten. Volgens mij deden wij toen 1 x per 2/3 dagen.. Wij willen er 1 dezer dagen ook mee beginnen. Hij is woensdag 17 weken. Ik twijfel alleen nog welke speen ik ga proberen. Hebben de dr Brown fles. Wellicht iemand daar nog een tip voor?

één maand geleden

Reactie op Noeeeee89

Klopt idd, vanwege relatief veel arseen in rijstebloemproducten. Volgens mi ...
Ik heb ook dr. Brown. Maar heb voor de papfles een Avantfles gekocht met een papspeen. Ik wil het ventiel bij dr. Brown nog gebruiken, maar daar is de pap te dik voor.

één maand geleden

Over beter niet elke dag rijstebloem: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx

één maand geleden

Reactie op Noeeeee89

Klopt idd, vanwege relatief veel arseen in rijstebloemproducten. Volgens mi ...
Dat was het inderdaad! Wij zijn er bij de eerste niet mee begonnen. Sliep gelukkig goed en de oefenhapjes konden we megasnel uitbreiden. Zijn toen pas granenpap gaan geven toen we ook met boterhammen mochten starten. En ook gewoon met het lepeltje toen ipv een fles. Tot nu toe slaapt deze ook super en ze begint ons aardig het eten van het bord af te kijken 😂 hopelijk gaat het net zoals bij de eerste

één maand geleden

Zit hele strenge controle op teveel arseen in kinderproducten. De kans dat er dus te veel in zit is klein. Ze adviseren dit uit VOORZORG.

één maand geleden

Reactie op Roosie96

Zit hele strenge controle op teveel arseen in kinderproducten. De kans dat ...
Er staat ook relatief veel.. niet teveel. Het is idd een advies. Wij volgen het advies op. Ieder is natuurlijk vrij om iets anders te doen!

één maand geleden

Reactie op Noeeeee89

Er staat ook relatief veel.. niet teveel. Het is idd een advies. Wij volgen ...
Mijn bericht was in het algemeen bedoeld. Niet als reactie op jou hoor! Het staat inderdaad iedereen vrij een keuze te maken hierin.

één maand geleden

In plaats van rijstebloem kunnen jullie ook Biobim haverpapje geven. Dit mag wel elke dag. Ik ben zelf nog niet begonnen (zoontje van 12 weken) maar heb hier hele goede verhalen over gehoord!

één maand geleden

Reactie op Noeeeee89

Klopt idd, vanwege relatief veel arseen in rijstebloemproducten. Volgens mi ...
De Difrax spenen passen ook op de Brown. Daar kun je dan de bijvoorbeeld de M van nemen

één maand geleden

Niet in de fles maar met de lepel 😅 dochter is een flessenweigeraar en zo kan ik ook eens langer als een uurtje van huis 😅 ze is van 3 april, we geven het ook nu voor op te bouwen naar 70ml om de 2/3 dagen 20ml afgekolfde melk met een schep rijstebloem door :)