9 Reacties
één maand geleden
Tijden wisselen nog enigszins hier. Baby van bijna 5mnd. Meestal in de ochtend 1,5u en begin middag ook. En dan einde middag nog 45 min. Dan gaat hij vaak rond 19.30 naar bed. Zijn laatste fles rond 19 uur vaak.
Maar uitzonderingen met ‘fase’ daar gelaten, want van het weekend ging dit dus even helemaal niet, haha.
één maand geleden
Enige vaste hier is;
Als hij niet zelf wakker is geworden, maak ik hem om 7 uur wakker.
En hij gaat om 19.00 naar bed. Ritueel, fles en naar bed. Slaapt dan gelijk. Laatste dut is dan minstens 1,5 uur daarvoor klaar.
Ik volg hem de rest van de dag in zijn dutjes. Hier is hij op dit moment wisselend in.
één maand geleden
Geeft jullie kindje dan zelf aan qua vermoeidheidssignalen dat hij wilt slapen? En maken jullie je kindje wakker of wordt je kindje uit zichzelf wakker? Komt het nog wel eens voor dat jullie kindje na 17 uur nog slaapt?
Hier ook wat aan het struggelen. Dochtertje van 31 maart.
één maand geleden
21 weken: tussen 7 en half 8 wakker. Wakker maken als ze niet zelf wakker is geworden. Dan 9u naar bed (slaapsignalen doet ze niet echt aan). 3 kwartier later is ze wakker of we maken haar om 10u wakker. Dan om 12 weer naar bed tot 14u. Als ze tussentijds wakker wordt helpen we haar weer in slaap. Daarna laatste dutje ergens tussen 16u tot 17u max. Kwart voor 7 de fles en dan tegen 19:30 en zeker voor 20:00 slaapt ze wel. 1 naxhtvoeding altijd rond 3 of 4u.
één maand geleden
Ik volg het ritme van ons meisje, maar stuur ook wel een beetje bij. 's Ochtends wordt ze ergens tussen 7 en 8 wakker. Als het later wordt, haal ik haar uiterlijk 8 uur van bed af. Dan 2,5 uur later weer naar bed. Vaak wordt ze dan rond 12 á 13 uur weer wakker. 2,5 uur later weer naar bed. Vaak wordt ze dan rond 16 á 17 uur weer wakker. En dan moet ze het even uitzingen tot het bedtijd is. Was ze vroeg wakker, gaat ze als eerste naar bed en was ze laat wakker, dan gaat ze na haar grote broer en zus naar bed.
Iedere 4 uur krijgt ze een voeding, dat past precies met de slaapjes. En meestal komt ze 1x 's nachts, dus komen we op 5 voedingen uit.
één maand geleden
Reactie op Laarrriiiissa
Geeft jullie kindje dan zelf aan qua vermoeidheidssignalen dat hij wilt sla ...
Ja vaak is het ogen wrijven en aan ze oortje zitten en onrustig als hij moe is, vaak word hij wel uit zichzelf wakker maar net als gister sliep hij al 2 uur voor ze laatste fles toen heb ik hem wel wakker gemaakt, vind het ook nog steeds lastig hoor wat nu precies werkt maargoed we volgen hem zoveel mogelijk, maar kwa duur van zen slaapjes en dan voor de nacht moe genoeg zijn vind ik lastig
één maand geleden
Reactie op Laarrriiiissa
Geeft jullie kindje dan zelf aan qua vermoeidheidssignalen dat hij wilt sla ...
Ik maak het sowieso 7 uur wakker elke dag
Hij geeft zelf heel goed aan wanneer hij moe is. Op de grond of in de box laat hij dit beter zien als in mijn armen. Hij wrijft in zijn ogen of jengelt bepaalde manier.
Hij is smiddags een stuk langer wakker. Bijna 3 uur soms. Gister sliep hij van 4 tot half 6. Hij werd zelf wakker. Anders had ik m wakker gemaakt. Half 6 is dan wel max. Soms als we wandelen na het eten dommelt hij nog weg in de draagzak
één maand geleden
Dochter is van 11 april. De laatste tijd wordt ze meestal rond 7.00/7.15u wakker. Dan krijgt ze rond 10.00u/10.30u fruit. Soms wil ze al voor het fruit een dutje doen, meestal pas daarna.
Dan om 12.00/12.30u een fles. We merken dat haar wakkertijd 's ochtends wat langer is dan 's middags. We leggen haar soms in de box en daar kan ze ook makkelijm in slaap vallen. Ze valt soms ook in haar schommelstoel in slaap.
Dan krijgt ze 's middags rond 16.00u en 's avonds rond 20.00u een fles. We trekken haar voor de laatste fles haar slaapzakje aan en om 20.30u leg ik haar in bedje.
Gister had ze van 17.00 tot 18.00u nog een dutje gedaan op de opvang, maar ik kon haar makkelijk in bed leggen. Heeft wel nog 10minuutjes liggen brabbelen, maar is daarna lekker in slaap gevallen!
één maand geleden
Dochter van 22 april.
Wakker om 7.30-8.00 uur.
Dutje 9.30-12.00
Dutje 14.00-16.00
Nacht in om 19.30
Soms is ze in de middag na een uurtje al wakker, dan later op de middag nog een kort dutje. Na 16.00 uur naar bed doe ik niet meer, dan gaat ze ‘s avonds niet meer op tijd slapen. Ze valt dan soms wel even op mijn arm in slaap tussen 16.00-18.00. Dan slaapt ze even een kwartiertje. Als ze slaapt voor 16.00 maak ik haar uiterlijk om 16.30 wakker.