4 Reacties

15 dagen geleden

Mijn zoontje krijgt wel bv, maar is ook hongeriger bij dr opvang. Veel prikkels en veel doen zorgen ervoor dat hij meer wil drinken.

15 dagen geleden

Ik geef borstvoeding, maar mijn zoontje drinkt echt meer/grotere flessen dan thuis. Dit omdat het hem daar veel meer energie kost i.v.m. prikkels.

15 dagen geleden

Mijn meisje krijgt BV en komt ook sneller op de opvang. Ook drinkt ze meer uit de fles dan ik vermoed dat ze uit de borst drinkt. Ik denk dat het komt door de prikkels die veel energie kosten, maar het zuigen werkt ook kalmerend en regulerend.

15 dagen geleden

Zo herkenbaar van de eerste. Hadden zo een fijn ritme tot ze op de opvang kwam. Alle ritme was weg. Nu bij de tweede dus niet eens de moeite genomen om ritme erin te brengen. Wat ik wel bij beide zie/zag is dat een dag opvang in alle opzichten zo anders is als thuis. Soms worden ze zo ge/overprikkeld dat ze inderdaad meer behoefte hebben aan melk. Soms slapen ze zo slecht dat ze meer behoefte hebben aan melk. Mijn advies, ga erin mee en geef desnoods een flesje extra op de dag. Het is nogal wat voor zo een kleintje hoor die opvang. Onze oudste is nu bijna 2 en vanaf het moment dat ze lekker mee kunnen in t ritme van de groep (fruit-lunch-tussendoortje) en geen melk meer krijgen (overdag) wordt t zoveel makkelijker 😊