5 Reacties
2 maanden geleden
Waarom heeft hij geen ritme in flesjes? Je geeft aan omdat hij op andere momenten wakker wordt. Krijgt hij daarna de fles uit gewoonte of omdat hij honger heeft?
Mijn dochtertje heeft een tijdje tussen twee flessen twee dutjes gedaan omdat de dutjes zo kort waren dat er twee in een blok van 4u konden. Zij had geen honger tussentijds dus kreeg ook geen voeding. Misschien kan dat al helpen? Ik weet dat het soms gewoonte kan zijn om na een dutje gelijk een fles te geven, maar misschien eerst eens kijken of hij echt honger heeft.
Ons ritme is grofweg
7.30 fles 180 + 6
8.30 dutje 1
11.00 fles 180 + 6
12.00 dutje 2
15.00 fles 180 + 6
15.30 dutje 3
18.30 fles 180 + 6
De slaapregressie is hier hoop ik een beetje op de terugweg. Dutjes overdag duren wat langer, maar 's nachts wordt ze nog vaak wakker. Dat zorgde er overdag in ieder geval voor dat het ritme een beetje is ontstaan.
2 maanden geleden
En als je een fles gaat aanbieden van 180? Dan heb je 5 flessen op de dag.
Bij ons begint de dag als volgt:
07.00 fles 180+6
09.00 slapen
11.00 fles 180+6
13.00 slapen
15.00 fles 180+6
17.00 slapen
19.00 fles 180+6
21.00 slapen
23.00 Droomvoeding 180+6
En dan begint alles weer rond 07.00 uur.
We hebben vanaf het begin al een ritme er in gebracht... puur omdat ik al twee meiden heb van 7 en 9 jaar. Soms gaat hij een half uurtje eerder naar bed of als hij eerder wakker is... krijgt hij een half uur eerder de fles. Want anders gaat hij mopperen.
Ik zit met schooltijden en sportlessen, vandaar dat we een ritme hebben. Het geeft ons rust en duidelijkheid.
2 maanden geleden
Ik heb in het begin ook altijd graag een ritme gewild, maar heb dit losgelaten. Hier merk ik dat ze het beste drinkt en het best verzadigd is als ik haar volg. Soms is haar eerste fles om 08:30 soms om 09:45 als ze ‘uitslaapt’ of ‘s nachts veel wakker is geweest. Een kindje kan geen klok kijken en heeft niet op gezette tijden honger is mijn ervaring
2 maanden geleden
Reactie op tocaqq
Doe je dan 180 water + 6 schepjes? Wordt het dan 200 ongeveer? Giet je dit ...
Ik mocht het van de CB laten. En anders doe je eerst wel afgieten... totdat hij een tijdje gewend is aan de hoeveelheid en daarna laat je het zo. Ik hou altijd een klein laagje over.. omdat ik de speen vol laat met melk ivm met luchtzuigen.