Moet dit even van me afschrijven… ik heb een schat van n schoonmoeder. Ze heeft bij me man aangegeven dat ze graag wil oppassen op ons mannetje van 3,5 mnd. Natuurlijk gun ik haar dat en ons mannetje (en onszelf!) ook. Maar het probleem is dat ze zwaar overgewicht heeft en depressief is. Wij wonen in een oud huis en ze komt de trap met smalle treden niet op. Ik vind het doodeng idee dat ze daar met die kleine op loopt. Lichamelijk gewoon niet mogelijk. En onze kleine slaapt alleen in de co sleeper, niet beneden in de box of ergens anders… Ook gaat ie vaak snel huilen bij haar omdat hij niet lekker kan zitten ivm haar overgewicht. Als ie overstuur is helpt rondlopen met m maar ook dat lukt haar moeilijk.
De kleine bij haar thuis brengen zie ik ook niet zitten omdat het bij haar thuis vies is, ze maakt amper schoon. Ik heb mezelf altijd voorgenomen niet overdreven bezorgd te zijn maar ik heb er echt zo’n moeite mee. Hoe gaat ze een flesje klaarmaken in die viezigheid? Hoe houdt ze de kleine tevreden? Hij slaapt niet beneden maar echt alleen in z’n eigen bedje. Overdrijf ik nu of heb ik wel een punt?
Mijn eigen ouders, broers/zussen en vrienden passen af en toe op onze kleine dus het is ook niet dat we het nodig hebben… benieuwd hoe jullie hierover denken:(