9 Reacties
4 maanden geleden
Sorry heel makkelijk maar niet doen.
Je mag best een keer voor jezelf kiezen. Je mag op een respectvolle manier zeggen dat jullie graag even als gezin van jullie enige vakantie dit jaar willen genieten, dat jullie zo weer terug zijn en dat jullie daarna af kunnen spreken.
Je hoeft niet altijd je ouders/schoonouders te pleasen of verantwoordelijk zijn voor hun geluk.
4 maanden geleden
Misschien kun je aangeven dat de vakantie voor jullie als gezin is, en dat ze de 1ste dag nadat jullie terug zijn thuis langs kunnen komen? En misschien 1 x per week of 1 x per 2 weken een vaste dag dat jullie daarheen gaan, en samen eten? Ik weet niet of dit een idee is, want ik woon achter m’n schoonouders en zie ze ook dagelijks, als we elkaar een dag niet gezien hebben is dat voor ons raar 😅 Maar je moet altijd je grenzen aangeven, in welke situatie dan ook. Je hebt er niks aan als je je stil houdt, dat de bom een keer ontploft. Wens jullie veel sterkte in deze situatie en met het maken van een beslissing, lijkt me heel lastig om hier in te zitten…
4 maanden geleden
Ik zou het niet doen. Maar dat wil jij zelf ook niet. Als je het lastig vindt dan kan je zeggen dat jullie al veel activiteiten hebben gepland en de rest samen doorbrengen en jullie ze thuis weerspreken. Dus het bericht zo maken dat er geen speld tussen te krijgen is en heel duidelijk wordt dat jullie ze thuis weer zien
4 maanden geleden
Ik denk hoe lullig dan ook maar gewoon een keer eerlijk zijn. Ondanks de boosheid..het er heel de tijd omheen draaien heeft denk ik bij deze mensen geen nut. Het hoeft niet op een boze manier maar er zullen duidelijk grenzen gesteld moeten worden anders gaat dit gedrag wel blijven..
4 maanden geleden
Wat verschrikkelijk dat je dit zo moet ervaren!! Ik sluit me aan bij de rest. Gewoon eerlijk zijn dat het jullie overweldigd... mijn schoonfamilie komt daarin tegen nooit en lijkt 0 interesse te hebben. Als wij bij hun zijn worden er alleen gotos gemaakt, dus ik heb totaal het tegenovergestelde 😅😅😅
4 maanden geleden
Ik herken echt zoveel. Ik heb ook zulke leuke schoonouders ;)
Ik denk dat ze wel het meest aan eerlijkheid hebben, en dan op een vriendelijke manier. Iets van: dit is onze eerste vakantie als gezin, en die willen wij graag als gezin hebben en willen dus geen visite op vakantie. Zullen wij na de vakantie bij jullie langskomen? (En dan een dag ofzo afspreken).