Wij zitten in Zeeland een weekje met ons gezin.
Nu hebben wij vaak een lastige relatie met mijn schoonouders. Ze vinden vaak dat we ze te kort doen. Willen het liefst elke zondag op visite komen en dan gelijk bijna de hele dag en claimen ons op verschillende manier heel erg.. ook is er vaak gezeur als we niet lang genoeg op visite blijven zitten dat soort dingen. 1 ste dag na mijn bevalling bleven ze ook 3 uur lang bij ons hangen en heeft mijn vriend ze naar huis gestuurd toen het eten klaar was savonds. ( ja zelfs tijdens het eten blijven ze gewoon bij ons op de bank zitten) ze zijn toen heel boos geworden, omdat mijn vriend ze heeft weggestuurd. ( wij hadden zo iets het is even een kort kraambezoek de eerste dag) Zo zijn er de laatste jaren veel meer van dat soort dingen voorgevallen. Ook zijn ze een tijd boos geweest, omdat wij zijn verhuisd en wel 25 km bij ze vandaan zijn gaan wonen. Goed ze voelen zich altijd te kort gedaan…
Nu zitten wij sinds vorig weekend een weekje in Zeeland met het gezin en nu wilde ze dus de zondag dat we er net waren langs komen. Mijn vriend heeft ze afgewimpeld met dat we er net waren en net van het mooie weer willen genieten.
Nu hebben we net weer een berichtje gehad of ze dit weekend nog langs kunnen komen.
Ik weet zo niet wat we daar mee moeten. We hebben er eigenlijk helemaal geen zin in. Het is onze enige vakantie dit jaar als gezin. Ook is het de laatste jaren helemaal niet zo gezellig met ze, omdat het nooit goed genoeg voor ze is.
Maar ja je kan toch ook niet zeggen we hebben er geen zin in… weet nu al dat er dan weer ruzie gaat zijn..
Die mensen hebben al bijna niks om zich heen en mijn vriend is enigs kind. Daarom claimen ze ons denk ik ook..
Wat zouden jullie doen in deze situatie?