3 Reacties

2 maanden geleden

Hoi! Ik zit ook niet lekker in mijn vel Erg emotioneel, ben liever niet in de drukte, weinig zin in sociale zaken zoals feestjes met harde muziek. Trek me alles erg aan, maar eigenlijk geen energie en tijd voor.

2 maanden geleden

Hoi hoi, Dit klinkt inderdaad als een reactie op de bevalling en de zorg voor je kind. Spreek er over met de huisarts, misschien schuur je wel tegen een post natale depressie aan. Dat kan heel heftig zijn, maar hoeft niet. Neem tijd om over je gevoel te praten met iemand die je vertrouwt. Ga lekker door met de bv, juist dat momentje kan je zo genieten van je kleine man en hem heel dicht bij je hebben. De hormonen die daarbij vrij komen zijn juist beschermend tegen trauma gerelateerde reacties en depressieve gevoelens. Ga zo door mama, je bent sterker dan je denkt ❤️

2 maanden geleden

Hoi, wat naar voor jou! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het een reactie op de bevalling is. Ik herken er wel wat in van de bevalling van mijn eerste kindje. Met de baby was alles goed, maar na de bevalling moest ik zelf direct naar de OK en moest dus heel snel weg van mijn baby. Ik heb daarna best een periode ontzettende angst en verdriet gevoeld als ik even geen zicht op hem had. Ik wilde hem absoluut niet bij anderen achterlaten, maar durfde ook niet eens even naar het toilet als de baby lag te slapen. Door veel te praten en huilen over hoe het na de bevalling was gelopen allemaal, merkte ik dat het na een maand of drie echt wel langzaamaan wegtrok. Als jij nu zo'n last ervaart, lijkt het me de moeite om eens te onderzoeken of het inderdaad bij de bevalling vandaan komt. Misschien kan je nog wel contact opnemen met de verloskundige of anders de huisarts. En ook als de oorzaak wat anders is, kan dat geen kwaad. Alles zodat jij je beter kan voelen en ook in het contact met je gezinnetje. Sterkte!!