14 Reacties
4 maanden geleden
Slaapregressie hebben we hier nog niet. Wel sinds vorige week gestopt met inbakeren ivm de warmte. Eigenlijk gewoon in een keer over gegaan naar de slaapzak. Ik merk wel dat het inslapen soms wat langer duurt en we soms nog wel een paar keer terug moeten voor het speentje of even erbij blijven voor het inslapen maar eigenlijk valt het mij alles mee.
4 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Goed om te horen dat de overgang van inbakeren naar een slaapzak zo soepel ...
Te vroeg gejuicht 😅 een week goed geslapen in de slaapzak maar afgelopen 2 nachten en dagen heel
Veel onrust dus vannacht weer ingebakerd en sliep direct door tot 6.15.
Onze kleine meid lijkt nog niet echt bezig met rollen dus ik denk dat ik nog maar een paar weekjes inbaker…. Wat denken jullie verstandig of doorzetten met de slaapzak?
4 maanden geleden
Reactie op Karin2377
Te vroeg gejuicht 😅 een week goed geslapen in de slaapzak maar afgelopen 2 ...
Misschien bekijken per nacht? Zo hebben we de overgang van onze armen naar de cosleeper ook gedaan.
Als het bij 1x proberen niet lukt die nacht, dan gewoon weer 'ouderwets' (in dit geval inbakeren) als het wel lukt is dat mooi meegenomen. Geen stress of frustraties. 😊
4 maanden geleden
Ik denk dat wij ook in sprong 3/ slaapregressie zitten. Onze dochter van 12 weken sliep eerst vrij goed in nacht. Rond 22.00u/22.30 bv en dan in 1 ruk door tot ongeveer 6.00. Nu al een aantal nachten om 2, 4, 6 en rond die tijden ook veel meer wakker en ook wat jij zegt lachend kijken in de nacht, vrolijk trappelen, lekker de luier vol poepen etc. Verder slaapt ze overdag heel slecht nu, alleen goed in de draagzak, wil alleen in de nacht met mij slapen, overdag ook of een kort slaapje van 30-45 minuten dus vermoed dat er wel wat gelijkenissen zijn. Onze dochter was niet echt ingebakerd, wel slaapzakje met dekentje stevig vast. Bij ons extra uitdagend met een oudere zus van 3. Ik weet niet of je ook nog een ander kindje hebt?
4 maanden geleden
Reactie op Mghvanmulken
Ik denk dat wij ook in sprong 3/ slaapregressie zitten. Onze dochter van 12 ...
Het bijzondere nu is dat hij ineens overdag meer slaapt.🤗 Wat normaler is voor een baby, want voorheen sliep hij overdag echt minimaal en niet horizontaal (behalve tijdens een wandeling)
Op de opvang gisteren heeft hij wel 3x een uur geslapen! 🥳 En dat zonder slaapzak! En ik heb hem ook gisteren en vandaag gewoon na 1 minuut slapende in mijn armen weg kunnen leggen..
En in de nacht gaat het ineens ook goed. Dan was dit nog niet de slaapregressie ben ik bang, tenzij het dat wel was en we door die periode heen zijn gefietst.
We hebben (nog) geen ander kindje.
Ben zo benieuwd hoe komende weken eruit gaan zien 💤🙈
4 maanden geleden
Wij zijn vorige week met de hitte in 1x naar een gewone slaapzak gegaan ipv de love to dream. Ging echt prima zonder problemen.
War betreft de slaapregressie speelt dat al ruim een week hier. Komt ipv alleen om 5u, nu ook om 1u, 4u, 6u😴 hopelijk snel voorbij want mijn peuter wordt soms ook wakker en is standaard rond 7u wakker. Dus niet even uitslapen🥲
4 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Het bijzondere nu is dat hij ineens overdag meer slaapt.🤗 Wat normaler is ...
Dat is toch typisch, ineens kan het omslaan, hier gaat het ook weer stukken beter. Netjes ook op de opvang en zonder slaapzak!
Ja het zullen interessante tijden worden, sprong 4 hierna is een van de heftigste qua duur en intensiteit, staat me ook nog bij van de eerste. Elk kindje is anders dus het kan ook meevallen.
4 maanden geleden
Sinds donderdag op vrijdagnacht huilt onze dochter in de nacht veel. Is veel wakker en pakt de volgende cyclus niet door. Dit terwijl ze van 23.00 uur tot 07.00 uur doorsliep. Vandaag ging er een belletje rinkelen dat dit waarschijnlijk de veelbesproken sprong 4 of slaapregressie bij 4 maanden is..
4 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Oei dan is dit wel een groot verschil! Valt ze uiteindelijk we weer in slaa ...
Nee helaas niet echt. Voornamelijk hazenslaapjes. Maar we gaan het meemaken. Misschien is ze haar ritme ook aan het aanpassen. Ze lijkt in de box wel veel bezig met het proberen te rollen etc. Die ik denk dat het verwerking is.