6 Reacties

10 dagen geleden

Hier ook een mannetje welke snachts en overdag niet zelfstandig in slaap valt en constant hulp nodig heeft om terug in slaap te vallen. Bij ons is dat 鈥榮 nachts vooral dat ik er even bij moet liggen en dan valt hij weer in slaap en dan sluip ik weer weg. En als ik er bij lig (co sleep) steeds de tut erin. Overdag lig ik er ook bij zodat hij in slaap kan vallen en of wiegen etc. Pas 1 keer zelfstandig in slaap gevallen in 4-5 maanden. Maar het is ook echt een temperamentvol mannetje en ik wijt het daaraan. Overdag ook iedere 2 minuten iets anders nodig en constant aandacht nodig etc, zelfs de kinderarts zei dat hij een temperamentje heeft. Zou ook niet weten waar het anders door komt 馃珷

10 dagen geleden

Herkenbaar van mijn eerste dochter. Ik denk dat je nu nog te maken hebt met de 4 maanden slaapregressie. Die duurde bij mijn eerste 6 weken en mijn tweede rommelt al sinds 3 maanden (nu bijna 5 maanden). Uiteindelijk hebben we de methode gebruikt waarbij we onze eerste hebben laten huilen en elke 5-10-15-20 min langs gingen voor een korte troost. Dit duurde 2 avonden en sindsdien valt ze zelfstandig in slaap. Nu 2 jaar oud. Was rot om te doen, maar wel de oplossing hier!

10 dagen geleden

Yup hier ook, ik draai door. Mijn ooit goed slapende zoon is nu echt een nachtmerrie (zo lief mogelijk bedoelt). 鈥榮 nachts om het uur huilen, ik draai dooooor

10 dagen geleden

Hoi, wat lastig voor jullie. Als het enige hoop is: onze baby was eerder best een prima slaper en opeens was dat over en gingen de nachten precies zoals jij omschrijft. Het heeft 2 maanden geduurd en nu opeens gaat het stukken beter. We zijn niks anders gaan doen, dus het lijkt hier toch een fase te zijn geweest. Sterkte !!

10 dagen geleden

Onze dochter is 5 mnd en ik herken wel wat je zegt. Ze slaapt ook veel onrustiger in de nacht. Ze wil ook veel meer aan de borst in de nacht. Het zou de slaapregressie nog kunnen zijn.... ik merk zelf dat ik zo'n slechte weerstand heb door de gebroken nachten dat ik ook een griepje lijk te krijgen. Ik denk dat we toch deze periode moeten uitzitten, hoe vervelend ook.

10 dagen geleden

Zo niet leuk! Geen gouden tip hier helaas. Ons mannetje valt ook supersnel in slaap tijdens de fles (ongeacht het tijdstip), helpt dat we nu grotere speen gebruiken zodat ie in ieder geval het sneller binnen krijgt (voordat ie weer slaapt) en daardoor minder snel weer honger heeft. Misschien doen jullie dat ook al hoor maar voor het geval dat niet zo is 馃