12 Reacties

3 maanden geleden

Ik snap dat je moe bent en geen verkeerde dingen wilt aanleren, maar zou misschien nog even eea afwachten want dit klinkt ook wel een beetje als de 4 maanden slaapregressie dat ze ‘s nachts weer iets vaker wakker is

3 maanden geleden

Pfff, lastig hè? Hier precies hetzelfde verhaal! Al vrij snel ging het slapen best goed, maar op sinds 3 weken wilt hij alleen maar bij mij slapen en dan aan de borst. Eerder wilde hij nog wel een speentje, maar op dit moment begint hij kei hard te huilen als je hem de speen geeft. Zal vast het sprongetje/ slaapregressie wel zijn. Ik wacht eerst nog even af totdat dit voorbij is. Daarna is hij weer wat beter te pas en kan ik eventueel een deze slaapassociatie weer afleren. Maar je doet het goed hoor mama! Je kijkt naar wat je kindje nodig heeft en dat ben jij of haar papa ❤️

3 maanden geleden

Klinkt als de slaapregressie! Even afwachten dus. En tip: als je iets wil aanleren of oefenen met je kindje, dan hoeft dat echt niet in 1x op de juiste manier hoor. Dat levert alleen maar druk. Kinderen vergeven je veel, dus pak je het maandag niet lekker aan of wat niet werkt, kan je de volgende dag/week opnieuw proberen op een andere manier.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Mevrouw slaapt alleen als ze bij mij of haar papa is of in de wagen (niet als ie stilstaat) én in de auto als we rijden. We blijven slaapjes in haar eigen bedje aanbieden maar hiervoor hebben we een hele lange adem nodig en dan lukt het ook maar een minuut of 10, soms een half uur. Ze pakt geen speen, geen fles, alleen aan de borst wordt ze rustig.

3 maanden geleden

Zo fijn om te lezen dat jullie dit herkennen.. bedankt voor jullie reacties! Geeft weer kracht om door te gaan, want soms zakt de moed in mijn schoenen. Ik ga het nog even afwachten en blijf het eerste slaapje in bed proberen.. hopelijk wordt het snel beter 🙌🏼 bedankt lieve mama’s ♥️

3 maanden geleden

Fijn je bericht te lezen, veel herkenning! Wordt er zelf ook moedeloos van. We blijven 2x per dag z’n bedje aanbieden wat resulteert in een uur lang brullen en eindigt in de kinderwagen of de borst. Ben zelf ergens bang dat dit mijn schuld is en hem verkeerd heb “opgevoed” maar weet tegelijkertijd ook dat dit niet zo is. Het is een slaapregressie waarschijnlijk, en onze kindjes hebben behoefte aan nabijheid. Vanuit die veilige plek komt er vanzelf wel wat meer ruimte voor oefenen met slapen op andere plekken zoals eigen bedje.

3 maanden geleden

De borst als troost of om in slaap te komen is heel natuurlijk en geen 'verkeerde slaap associatie'. Het niet/lastig in slaap kunnen komen kan zoals eerder benoemd goed te maken hebben met een zgn sprong of slaapregressie. Als de baby dan rustig wordt door de borst, lekker doen zou ik zeggen ☺️ Gaat vanzelf beter, echt waar. Toen we nog geen schema's en regeltjes waren, waren er ook geen volwassen die alleen maar met een borst aan de mond in slaap konden vallen, kinderen groeien daar vanzelf uit/doorheen 😉 Het beter slapen, ook op andere plekken, 1x proberen, lukt t niet, dan bij je nemen als het lukt. Valt je kleine in slaap, dan kun je hem proberen in de wandelwagenbak of bedje neer te leggen. Zelf geef ik die kleine liggend de borst als ik denk dat hij moe is (ook overdag), en dan leg ik hem over als hij in slaap is gevallen. Maak het jezelf niet al te moeilijk 😘 ♥️

2 maanden geleden

Ik had precies hetzelfde. Geen speen, alleen in slaap vallen met voeding. Soms sabbelen. Veel in de draagzak. Allemaal heel natuurlijk maar super vermoeiend. En hierdoor steeds kleine voedingen. Ik zat op wel 20 per dag. Het gaat hier opeens sinds drie dagen beter, hopelijk zet t door. Ze pakt opeens een speentje na 4 maanden! En daarmee kan ze zelf in slaap vallen. Ik leg haar nu wakker in bed met de speen en loop weg. En dit gaat de meeste keren goed. Alleen ‘s avonds wil ze graag aan de borst in slaap vallen. In bed doet ze wel alleen nog korte dutjes van 30-40 min en in de draagzak kan ze uren slapen. Hou vol! Het wordt vast opeens beter. En misschien nog n keer n speentje proberen?

2 maanden geleden

Mega herkenbaar.. de nachten zijn hierdoor ook slopend en overvoed hem soms .. hij wil echt drinken totdat hij slaapt. Je moet doen waar je je goed bij voelt maar ik ben echt begonnen met consequent neerleggen en troosten. Ongv 3 - 5 min laten huilen en troosten. Zeker als hij kort van te voren een dikke fles heeft gehad. Zo mega lastig.. als hij zelf in bed in slaap valt doet hij zulke goede slaapjes. Doet hij dat niet (aan de fles) hazenslaapjes en bouwt de vermoeidheid zich op!

2 maanden geleden

Nouuu.. het is echt lastig inderdaad! Ik was er het weekend helemaal klaar mee, heb haar sinds maandag het eerste en tweede slaapje in bed laten doen. Haar neergelegd, welterusten gewenst, kus gegeven en ernaast gezeten met mijn hand op haar buik en sssh als ze huilt. Bij haar blijven zitten tot ze in slaap viel.. dit duurde de eerste keer bijna een half uur 😩 maaar het was onderbroken huilen en dan weer stil zoeken naar haar duim (dat is ook nieuw). Ze heeft nu al 3 dagen 2x een slaapje overdag in bed gedaan. Het derde (en soms vierde) slaapje lukt nog niet, maar we doen het stapje voor stapje. Hopelijk kan ik volgende week af gaan bouwen met erbij blijven zitten. Zo fijn om al jullie reacties te lezen en ook heel blij dat ik dit nu met jullie kan delen! Met de steun van elkaar komen we er wel ♥️

2 maanden geleden

Reactie op Danielle18

Nouuu.. het is echt lastig inderdaad! Ik was er het weekend helemaal klaar ...
3e slaapje is heel normaal dat die minder goed lukt en dat daar meer voor nodig is. Dus zou me daar niet te veel mee bezig houden ! Mijn zoontje slaapt super goed zelfstandig in behalve 3e slaapje meer nodig van mij.

2 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

3e slaapje is heel normaal dat die minder goed lukt en dat daar meer voor n ...
Nee precies, daar maak ik me ook geen zorgen om! Al zo blij dat het een aantal x per dag lukt… mn lichaam voelt gewoon al zoveel beter 🙌🏼