Onze dochter van 18/4 krijgt sinds haar geboorte volledig bv. Het slapen gaat sinds het begin wisselend, maar er zat al redelijk snel 5a 6 uur tussen ‘s nachts.
Nu sinds een aantal weken komt ze steeds weer om de 3/4 uur en soms zelfs sneller.
Het zelfstandig in slaap vallen lukt haar niet, overdag draag ik of mijn vriend haar in de draagzak voor slaapjes. Ik probeer het wel iedere dag 1x in bed, meestal met het eerste slaapje. Dit resulteert vaak in huilen, waar we dan iedere 2 minuten teruggaan om haar te troosten maar na 3 of 4 pogingen geef ik het op en pak ik de draagzak weer.
Nu heb ik dus het idee dat omdat ze ‘s avonds in slaap valt aan de borst, dit s nachts ook echt nodig heeft om weer in slaap te vallen. Ze pakt geen speen, dus daarmee kan ik haar niet afleiden. Ik lees wisselende berichten over het hebben van slaapassociaties op deze leeftijd (16 weken) en ben daarom benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben.
Ik ben zoooo moe en wil echt dat die nachten (en dagen 😅) beter gaan.
Ik wil graag proberen andere slaapassociaties aan te leren, maar weet gewoon niet goed hoe en wil het graag in 1x goed doen
Heel benieuwd naar jullie ervaringen ♥️