8 Reacties
4 maanden geleden
Hier overdag juist niet teveel poespas of veel tijd, ook omdat ik een zoontje heb die net 2 is.
Wij doen overdag eigenlijk alleen luiken dicht, slaapzak aan, muziekje van de babyfoon, speentje in en dan ga ik weer naar beneden. Durf niet echt langer boven te zijn.
Soms moet ik nog even terug voor de speen, soms hoor ik haar niet meer.
We houden de wakkertijden in de gaten. Ook als er maar weinig slaapsignalen zijn, leg ik haar na 1,5u weer op bed. Dit lijkt het best te werken.
Als ik te vaan terug naar boven moet, haal ik haar uit bed en herhaalt het ritueeltje zich een kwartier later weer of gaat ze in de draagzak.
Heeft in het begin wat tijd nodig gehad, heb even kunnen investeren als m'n zoontje naar de opvang was en wanneer m'n partner thuis is. Dat heeft uitbetaald.
Ik gaf ook borstvoeding toen we begonnen.
4 maanden geleden
Reactie op Simone2205
Hier overdag juist niet teveel poespas of veel tijd, ook omdat ik een zoont ...
Dat klinkt als een prima en fijn ritueel overdag, dankje voor het delen! Kan ik wel wat mee, ik denk dat ik zelf in de basis al te lang bij haar blijf. Onze eerste was een hele moeilijke slaper en daar is ook wel 2x een slaapcoach aan te pas gekomen dus ik denk dat bij mij toch een bepaalde angst meespeelt en ze dat misschien toch aanvoelt.
4 maanden geleden
Reactie op Mghvanmulken
Dat klinkt als een prima en fijn ritueel overdag, dankje voor het delen! Ka ...
Ik moest de eerste paar dagen wel regelmatig naar boven voor de speen. Maar heeft dus wel wat opgeleverd, gelukkig!
4 maanden geleden
Reactie op Mghvanmulken
Dat klinkt als een prima en fijn ritueel overdag, dankje voor het delen! Ka ...
Ik herken precies dit, en probeer nu ook echt weer snel naar beneden te gaan als ik m op bed gelegd heb. Kost nu even wat moeite om hem goed in bed te leren slapen maar uuuuuren ernaast zitten wil ik nooit meer 😛
4 maanden geleden
Maar is de speen bij jullie altijd de oplossing? Mijn zoontje (11 weken) huilt meestal na 15-30 minuten écht hard. Speen helpt dan niet. Ik moet hem echt uit bed halen en sussen en dan blijf ik er daarna toch best lang bij om snel de speen er weer in te duwen als hij weer een beetje in paniek raakt. Ben wel beetje bang dat ik hiermee iets creeer waar ik niet makkelijk meer vanaf kom.
4 maanden geleden
Onze zoon van net 3 maanden krijg ik alleen het eerste slaapje in zijn bed. En dat is dan maar kort. Zo’n half uur en net geluk 45 min. Daarna kan ik het slaapje niet verlengen. De rest van de dag lukt het eigenlijk niet meer en belandt hij uiteindelijk maar in de draagzak. Ik word hier zo verdrietig en gefrustreerd van. Ik lees allemaal schema’s van iedereen en snap echt niet hoe jullie dit allemaal lukt.
4 maanden geleden
Reactie op Anna 94
Ik herken precies dit, en probeer nu ook echt weer snel naar beneden te gaa ...
Nee precies dat, je raakt dan zelf ook helemaal gefixeerd op dat ze dan moeten slapen, nooit meer inderdaad haha
4 maanden geleden
Reactie op mbw90
Onze zoon van net 3 maanden krijg ik alleen het eerste slaapje in zijn bed. ...
Bij mij is het niet heel veel anders helaas op het moment, ook korte slaapjes van 30-45 minuten in ledikantje of cosleeper, langere slaapjes alleen draagzak. Ik moet over 2 weer gaan werken en dan denk ik wel en dan...... ik denk sowieso ook obv mijn 1ste kindje dat ze nu middenin een sprong zitten en dan hoort een stukje acceptatie dat het slapen even minder is er helaas bij.