10 Reacties

2 maanden geleden

Misschien helpt het inschakelen van een slaapcoach jullie?

2 maanden geleden

Ik heb geen tips, wel herkenning. Hier slaapt ons zoontje overdag ook enkel in onze armen, niks helpt om hem in zijn bedje te laten slapen. ‘s Avonds ga ik vroeg met hem op bed liggen en kan ik hem vaak na zeker 1,5 uur in de cosleeper leggen maar hij slaapt toch onrustig tot ik ernaast lig.

2 maanden geleden

Lieve mama.. heftig, hè? Zeker als je partner dan ook nog zo zonder begrip reageert. Er zijn meer kindjes die niet zelfstandig in slaap kunnen komen. Onze oudste dochter was er ook zo eentje. En die is nog steeds (4,5 jaar inmiddels) een onrustige slaper. Maar.. je schrijft dat je er een week mee bezig bent en hij bijna 4 maanden is. Dat klinkt als de 4 maanden slaapregressie, kan dat het zijn? Ik hoop het voor je, want dan is het een relatief korte fase en wordt het na de regressie beter. En mocht dit het niet zijn: geef bij je partner duidelijk aan wat je nodig hebt en waarom. En kan je partner je niet voldoende steunen, zoek dan iemand die het wel kan. Ik heb het niet gedaan, ben steeds maar weer doorgegaan en inmiddels ben ik fysiek uitgeput. Letterlijk. Dus zorg goed voor jezelf. Heel veel sterkte!

2 maanden geleden

Heel erg herkenbaar wat je zegt! Helaas! 😞😞 hier ook een baby die continu wakker wordt en maar op mij wil slapen. Ik trek het ook echt niet meer. Ben helemaal uitgeput!

2 maanden geleden

Wat ontzettend vervelend voor jullie. En jammer dat je partner je niet begrijpt, maar is denk ik ook een stukje onwetendheid.. Betreft het zelfstandig in slaap vallen, kan ik alleen maar zeggen blijf oefenen in eigen bedje. Je zoontje moet nog leren dat zijn bedje een veilig plekje is. Als je hem alleen slapend erin legt schrikt die steeds als hij wakker wordt. Hier heeft het ook wel een tijd geduurd bij beide kids voor het lukte. Je kindje wakker in bed leggen en troosten in bedje dmv. Speentje en handje op hoofdje leggen en erbij blijven. Het ene kindje kan het snel, het andere kindje doet er iets langer over.

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Lieve mama.. heftig, hè? Zeker als je partner dan ook nog zo zonder begrip ...
Ja en hij krijgt tandjes dus het is gewoon alles bij elkaar. Want hij sliep eerst super goed in zijn bedje en sliep dan vanaf half 8 tot 10 en dan eten en dan slapen tot 6. Ik deed ook een paar klopjes geven en hij sliep. Dus is echt alles bij elkaar

2 maanden geleden

Pittig he, deze periode. Juist nu heb je je partner hard nodig. Spreek dat ook naar hem uit! Ik hoop voor je dat het de 4 maanden slaapregressie is. Mijn tip is rustig blijven oefenen, maar niet tot jullie allebei overstuur zijn. Sommige kindjes hebben nu eenmaal meer hulp nodig. Mijn oudste kindje hebben we eindeloos moeten wiegen (tot een jaar) en nu moeten we nog steeds bij hem blijven en zijn handje vast houden (hij is 3). Ons dochtertje van 16 weken kan af en toe al wel zelf in slaap vallen, terwijl we niets anders doen. Het wordt hoe dan ook beter, maar het is zo belangrijk om het samen te doen. Het is ook zijn kindje. Hele dagen en nachten zorgen voor een kind is echt net zo zwaar als (of zwaarder dan) werken. You got this!

2 maanden geleden

Onze zoon slaapt overdag ook alleen op ons. Vandaag toevallig de Vtech snoozy gekocht. Net geprobeerd en hij heeft 20 min in zijn bedje geslapen (begin is er) wel af en toe speentje in doen en laten weten dat we er zijn. Wij gaan dit deze week proberen vol te houden in de hoop dat hij zijn dutjes voortaan ook in bedje gaat doen. Succes!

2 maanden geleden

Gelukkig kwam een vriendin en zijn gaan wandelen met Niek

2 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Onze zoon slaapt overdag ook alleen op ons. Vandaag toevallig de Vtech snoo ...
Jij ook succes. Helaas werkt hier alleen een speen als hij er echt behoefte aan heeft