44 Reacties
2 maanden geleden
Er zit rond de 1,5 wel een enorme piek in verlatingsangst… ik ben er altijd met de oudste in meegegaan en doe t nu bij de jongste ook. Gaf voor iedereen de meeste rust. En zeker als je er net een baby bij hebt is het wel verklaarbaar als die verlatingsangst of gedragsverandering even opkomt. Ging niet na een paar weken vanzelf ook weer over 😉
2 maanden geleden
Ik wilde net een nieuwe topic gaan starten hierover met ook redelijk handen in mn haar 👀 Zo verschrikkelijk herkenbaar! Onze dochter is van 2 mei en heeft dit nu ook sinds een week met een piek afgelopen weekend. As we speak is ze nog volop aan het staan en huilen (wij doen de waiting approach). Zo sneu voor haar en wat pittig voor de ouders… iedereen zegt ‘het is een fase’, maar man, ik hoop dat dit toch snel voorbij gaat. Heb vandaag twee mini slaapjes overdag met dr gehad in mn armen, maar de nacht probeer (lukt dus niet altijd 😂) haar in dr eigen bedje te houden. Vorige week was ik 3 uur bezig in de nacht haha… ik lach nu, maar is niet makkelijk, maar de ‘het is een fase’ hou ik me aan vast! We kunnen dit 💪🏻
2 maanden geleden
Heel herkenbaar.. onze dochter van 24 april heeft het nu echt al een paar maanden. Soms zitten er goeie nachten tussen, maar het is eigenlijk elke keer echt drama!! Overdag trouwens totaal geen problemen, slaapt niet lang, maar ze gaat wel slapen.
We zijn bezig met haar nieuwe kamer en gaan een vloerbed proberen. Hoor hier heel veel goeie verhalen over, dus dit maar proberen. 🤞🏼🫣
Vergeet niet dat je het super goed doet, lieve mama! 😘
2 maanden geleden
Van 19 april, en sinds afgelopen donderdag is het drama! Zijn iedere nacht tussen de 2/3 wakker en met hem bezig, ik herken dit mega erg van onze oudste. De 18 maanden regressie icm verlatingsangst. Dusja is een fase, hierna ( als het goed is ) hebben ze een nieuw ritme, en heb je weer wat meer vrijheid 😋😋
2 maanden geleden
Pff zo pittig. Onze dochter van 29 maart gaat op moment overdag goed. Meestal 1 slapje en soms in de ochtend nog een dutje van 5 a 10 minuten im de auto als we van zwemmen weer komen. Maar sommige nachten na 1,5 tot 2 uur slaap huilend wakker. Probeer dan 2 a 3 keer naar haar toe te gaan om te zeggen dat ze weer kan slapen maar dan krijst ze het uit. Dan meer dan 3 uur bezig en is ze klaar wakker. Ze heeft ook wel eens bij ons op bed geslapen dan maar enigste wat ze nu doet is bewegen en staan en lopen terwijl je wel ziet dat ze moe is. Sta er alleen voor want mijn man is herstellend van ziekte en slaapt apart. Heb haar net maar gewoon op eigen bedje gelegd en zie wel waar het eindigt. Tot nu toe flink huilen, maar dit is niet leuk. Herkennen meer mensen dit?
2 maanden geleden
Van 1 april hier.ja, idd een fase. Icm kiezen. Heel gezellig soms geweest 's nachts. Nu bij het nasr bed gasn gast hij echt rekken. Alles aanwijzen en steeds nog een boekje. We zijn duidelijk: nog 1 en dan ga je lekker nasr bed. Huilen als we gasn maar op t asnkleedkussen al stil. Soms even huilen bij t weglopen. We laten dat niet langer dan 2 min duren. Meestal gaat hij wel geeoon liggen. Flesje melk helpt in andere gevallen na even proberen.
2 maanden geleden
Sinds gister gaan de dutjes weer goed, ze slaapt zelf en krijst niet als ik haar in bed leg maar avond slaapje nog steeds drama. Wanneer stoppen alle sprongetjes en regressies 😂
2 maanden geleden
Mijn dochter ook van 29 april ook hetzelfde verhaal (begon twee weken terug). Was een goede slaper en ineens ontroostbaar huilen. Heb stug het bedtijd ritueel aangehouden. Flesje warme melk, tandjes poetsen, kleertjes uit, schone luier, pyjama en slaap zak aan. Papa vasthouden, mama voorlezen. Licht uit. Mama vasthouden en liedje zingen. Dochter in bed. Bij huilen niet direct naartoe rennen. Maar max twee minuten wachten. Dan troosten, liedje zingen en weer in bed leggen. En dat laatste dan herhalen tot ze slaapt. Sinds gisteren gaat het weer als vanouds goed. Geen idee wat het was. Denk combinatie tandjes en verlatingsangst.
2 maanden geleden
Ik neem mn woorden terug. Dutjes gaat ze ook weer krijsen en savonds ook :( bijna 2 weken al
2 maanden geleden
Ik lees even mee.. want ik zit ook met m'n handen in het haar op het moment.
Ons dochtertje van 30 april slaapt al een week heel erg slecht. Overdag gaat het nog wel maar in de avond en nacht is het een groot drama.
Zogauw we haar in haar bedje leggen gaat ze staan en huilen/schreeuwen. We laten haar dan even en gaan dan na een minuutje of 10 weer naar haar toe. Ze kan dit heel lang volhouden. Meestal slaapt ze tussen 22:00 en 23:00 nog niet en uiteindelijk nemen we haar dan bij ons in bed (zodat we ook aan onze eigen rust toekomen). Vaak slaapt ze dan wel, maar regelmatig is ze rond 2:30 weer wakker en dat kan dan wel tot 5:30 duren..
We houden wel haar normale ritme aan en laten haar dan ook niet langer slapen.
Ik vraag me af of we er wel goed aan doen om haar bij ons in bed te nemen..
Ik wil voorkomen dat ze uiteindelijk gaat schreeuwen juist omdat ze bij ons wil slapen..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij zijn zo moe 😞
2 maanden geleden
Reactie op Danique204
Ik lees even mee.. want ik zit ook met m'n handen in het haar op het moment ...
Echt het zelfde hier en hier al 2 weken. Dutjes gingen in het begin nog goed maar ook dutjes zijn nu drama terwijl ze zo een goede slaper was altijd. Ik kan haar idd ook negeren en laten huilen maar ze stopt toch niet ze kan heeel lang doorgaan. Neem haar ook bij ons in bed maar heb nog een baby van 11 weken in de cosleeper naast me, zo maken ze elkaar ook vaak wakker :( ben er zooo klaar mee, blijf het elke dag weer proberen in dr bedje maar nee, niks werkt
2 maanden geleden
Reactie op Romydgw
Heel herkenbaar.. onze dochter van 24 april heeft het nu echt al een paar m ...
Ennn? Werkt een vloerbedje? Ben dit ook maar aan het overwegen..
2 maanden geleden
Nou hier ongeveer hetzelfde “ probleem “. Zoontje van 1 april. Sinds 1 week word hij in de nacht wakker of heel vroeg in de ochtend. Is dan ontzettend alert en wil opgepakt worden.
Wanneer ik hem uit z’n bedje til is hij direct rustig en klampt hij zich helemaal aan mij vast. Wanneer ik hem vervolgens terugleg is het weer huilen en strekt hij z’n armen weer.
Normaal gesproken als hij eel eens wakker werd dann gingen we er naar toe, weer even goed leggen en sliep hij verder.
Enige oplossing nu is tussenin leggen en dan gaat hij ook weer heerlijk slapen.
Afgelopen nacht duurde het terug in slapen overigens meer dan een uur. Hij zat maar met zn vingers in m’n ogen en oren te prikken, mij steeds kusjes te geven, heel schattig 🤣 maar niet s nachts
Ben zo huiverig dat ik hem nu “ verpest “ heb en dat hij het er om doet..hoop op een welbekende fase.. ik heb nl geen idee hoe we hier nu weer van af komen.
2 maanden geleden
Lieve dames, HELP.
We zijn voor het eerst op vakantie, maar het slapen is drama. Gisteravond in hotel bij luchthaven aangekomen, maar hij wilde niet in campingbedje slapen. Hij is bij mij in slaap gevallen en toen heb ik hem weg kunnen leggen.
Nu in het hotel op bestemming precies hetzelfde. Heeft in auto even 10 min geslapen maar is nu aan het keten. Met mij slapen lukt niet, en in bedje is het huilen.
Wat moet ik doen? Wie heeft tips??
2 maanden geleden
Hier ook hoor! De welbekende 18 maanden slaapregressie gaan en dit nu tijdens onze vakantie! Ach ja, we maken er iets moois van 😅
2 maanden geleden
Ja ik zeg je eerlijk mijn kind ook. Ik leg hem in bed met z’n melk flesje en k loop rustig weg dan voor ik uiteindelijk dat hij z’n flesje heeft omgegooid en in slaapgevallen is. Ja iknow niet goed voor de tanden maar even kan gee kwaad. K zat daarvoor altijd minimaal 1,5 uur naast hem op de vloer naast zijn bed. Liever flesje dan irritatie
2 maanden geleden
Wat doen jullie als je kindje zo erg aan het huilen is in bedje en roept om papa en of mama? Ik loop dan om ongeveer de 10 minuten heen en zeg dat ze in haar eigen bedje mag slapen en dat mama dichtbij is. Maar ze krijst het dan soms uit. Zo sneu. Andere tips om haar te troosten? Wil haar ook niet elke keer uit bedje halen en bij ons op bed leggen.
2 maanden geleden
Reactie op yousoumama
Ja ik zeg je eerlijk mijn kind ook. Ik leg hem in bed met z’n melk flesje e ...
Volgens mij als je 30 min vtv de tanden poetst is dit geen probleem.
2 maanden geleden
Reactie op elles84
Wat doen jullie als je kindje zo erg aan het huilen is in bedje en roept om ...
Ik twijfel daar niet eens over. Kom maar bij mij. Als er maar geslapen wordt, maakt me niet uit waar ;)