10 Reacties
één maand geleden
Logisch dat je er aan het begin aan hebt toegegeven hoor! Je doet wat op dat moment goed voelt en werkt voor haar. Helpt wellicht iets van een ventilator? Dan hoort ze bepaalde geluiden niet en wordt ze er niet door gewekt. Dat helpt hier goed. Ook kan een constant achtergrond geluid geborgenheid bieden net zoals in je buik. Soort white noise idee.
één maand geleden
Ons zoontje heeft ook een aversie gekregen tegen zijn eigen bedje. We hebben als tip van een slaapcoach gekregen om hem overdag in zijn kamer/bedje te laten spelen. Dan krijgt hij een positieve associatie. Dat zou je ook met jouw dochter kunnen doen, dan went ze eraan om bij het bedje te zijn op een positieve manier!
één maand geleden
Reactie op Evelienpp93
Ons zoontje heeft ook een aversie gekregen tegen zijn eigen bedje. We hebbe ...
‘s nachts is dus geen probleem en in de ochtend worden we heel relaxed wakker en spelen we vaak nog even, het zijn echt de dutjes. Als ze dan moe is en ik leg haar neer denkt ze Hell de fuck no. In de wandelwagen meteen ogen draaien en slapen.. Al moet ik zeggen dat de afgelopen 2 dagen iets beter gaat en ze zelfs 1x helemaal zelfstandig in slaap gevallen is 🥹
één maand geleden
Reactie op Jootje91
Ze slaap hier overdag nooit in haar bedje alleen 's nachts. Werkt het zo vo ...
Nou ik was het van de week weer zo zat dat ik dacht nope nu probeer ik het weer maar voor wie dan als het zo gaat. Dan maar gewoon weer beneden. Die dag ging meteen weer helemaal goed en prima zonder strijd en tranen.
Dus voor mij maakt het me echt niets uit vind het ook wel fijn dat ze dicht bij is. Alleen we hebben 2 honden en die springen van de bank of blaffen een keer waar ze de laatste tijd sneller wakker van wordt, soms na 20 minuten al. Dan denk ik kak. Op bed had je dat misschien niet gehoord en kon je lekker door slapen. Dus meer voor de rust dat ik dacht dat haar eigen bedje misschien wel fijn zou zijn.
Maaaaar ik heb haar ledikant naar onze slaapkamer gesleept (man vond het onzin haha). En opeens gister en vandaag toch 2 slaapjes daar 💪🏽 dus misschien vond ze haar eigen kamer nog niet echt fijn, maar onze slaapkamer wel prima alleen de co sleeper niet meer fijn. Dus nu win win , onze slaapkamer en haar eigen grote bed 🥰
één maand geleden
Hier het zelfde... Heb nog een 1,5jarige rond rennen dus heb ook echt geen rust om boven naast d'r bed te gaan zitten dan wordt de tent beneden afgebroken. Ik vond het eerst lastig maar nu denk ik als jdle maar slaapt🤷🏻♀️
Zet de wandelwagen vaak in de gang en gebruik altijd white noise.
één maand geleden
Hier heeft de methode ‘liefdevol zelf in slaap vallen’ van Bureau van slaap (even googlen) goed geholpen. Ze slaapt nu overdag in haar bedje en het wegleggen gaat rustig en zonder tranen. Heel fijn!
één maand geleden
Ben inmiddels op dag 5 van m'n eigen methode 🤪
Misschien heb je er wat aan.
Beneden verschonen en slaapzak aan doen. Op de kamer eerst even rondlopen met gedimd licht en muziekje aan, wij gebruiken altijd witte ruis dus die ook aan. Dan even samen in de stoel zitten samen knuffelen met dr tutje in. Daarna in bed leggen en ga ik er op een krukje bij zitten, hou m'n hand op d'r borst zodat ik d'r tutje er in kan houden en over de wangetje kan aaien. Dan begint ze wel eerst hard te huilen maar ik kijk op m'n horloge en bijna elke keer binnen 3a4 min is ze stil en valt ze in slaap. Ik wil ze niet laten huilen maar als ik bij haar ben en voor die paar minuten vind ik het wel te doen. Hopelijk raakt ze uiteindelijk zelf gewend aan het in slaap vallen en kan ik het er naast zitten gaan afbouwen.
De eerste dag sliep ze maar korte slaapjes, daarna al meteen langer 🥰