10 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb zelf het idee dat dit bij ons het begin van de slaapregressie was. Onze dochter viel ook in slaap aan de borst en ik kon haar zo wegleggen. Tot twee weken geleden. Eerst begon het met wakker worden zodra ik haar van de borst afhaalde, dan wilde ze eerst rechtop geknuffeld worden en kon haar daarna in bed leggen maar zelfs dat is nu niet meer mogelijk en is naar bed gaan steeds meer een strijd met veel huilen en krijsen. Helaas dus geen verklaring of oplossing, wel herkenning
2 maanden geleden
Reactie op tva29
Ik heb zelf het idee dat dit bij ons het begin van de slaapregressie was. O ...
Nou bij mij is dit eigenlijk al heel lang zo en kan het niet de slaapregressie zijn lijkt me
2 maanden geleden
Ik herken het ook hoor! Vanaf 3 maanden werd het slapen al ingewikkelder. Hier gaat dat nu eindelijk goed, alleen is het in slaap willen vallen nu een opgave. We zitten in de: ik wil heel hard schreeuwen en niet slapen want ik ben overprikkelt en wil niks missen fase. Hoe dan ook, wat bij ons heel goed werkt zijn twee dingen: 1. De Moonie beer. Ze hoeft het geluid maar te horen en het knipperende licht en haar ogen vallen al langzaam dicht & 2. We rollen een grote hydrofiele doek op tot een lange rol en die tussen haar benen en langs haar. Als ze eenmaal dieper slaapt, kunnen we die gemakkelijk weghalen.
2 maanden geleden
Reactie op daphnedemi
Ik herken het ook hoor! Vanaf 3 maanden werd het slapen al ingewikkelder. H ...
Kan die beer ook zonder licht? Hij is echt geobsedeerd door licht. En hij is een buik slaper. Heb al eens met een deken geprobeerd maar dat werkte niet
2 maanden geleden
Wij starten het ritueel later en hebben de bank- tijd met baby. 😅
De gemiddelde slaaptijd ligt nog tussen de 21.30u en 22.00u voor die kleintjes, en als ik hem eerder naar bed breng gaat hij hier ook nog niet lekker de nacht in.
Je noemt kwart voor elf, hoe gaat de nacht bij jullie na kwart voor elf?
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Wij starten het ritueel later en hebben de bank- tijd met baby. 😅
De gemid ...
Dan goed dan slaapt hij tot vier uur half vijf.
2 maanden geleden
Reactie op joylove1994
Kan die beer ook zonder licht? Hij is echt geobsedeerd door licht. En hij i ...
Ja de beer kan ook zonder licht en er zijn verschillende geluiden die je kan gebruiken om te kalmeren.
2 maanden geleden
Wij zijn eerst begonnen met inplaats van de borst een fles bv te geven, wat overgens nu kv geworden omdat het me te veel stress gaf om zo veel voeding te kolven. Verder geef ik wel bv over de gehele dag. Dit werkte even om zo hem aan de fles in slaap te laten vallen. Nu deze week begonnen met de methode pick-up put down. En echt het lijkt te werken. Na 3 dagen hoef ik hem al niet meer in slaap te lopen maar kan ik hem sussen in bed. Hopelijk is vanaf dan de stap naar geheel zelfstandig slapen ook gemaakt. En langer slapen overdag dan 45 min. Nog wel zoekend naar wat te doen als hij eerder wakker worden dan 45min.
2 maanden geleden
Ik heb dit ook, hij wordt over 30-40 min wakker omdat hij op dat moment geen slaapcyclus kan koppelen waarschijnlijk. Als je m op dat moment een speentje zou geven of bijv op buik laten leggen,/white noise zou aanzetten of op billen slaan etc zou hij waarschijnlijk snel weer in slaap vallen. Na de eerste 30-40 min wakker worden, wordt hij meestal daarna niet meer wakker pas voor voeding
2 maanden geleden
Ik heb van het begin dat wij haar in haar ledikantje gingen laten slapen de pick up, put down methode gedaan. Niet op tijd, maar op geluiden die ons dochtertje maakt (ik grijp in als mopperen doorslaat naar huilen). Dit werkt voor ons erg goed, omdat ze niet echt overstuur raakt. Verder probeer ik het voor de nacht voor het eerst om half 9. Als het dan lukt slaapt ze door tot de ochtend, en krijgt ze nog 2 droomvoedingen (bv), de eerste rond 12/half 1 en de tweede rond 5 uur (als ik er zelf ook zo'n beetje uit moet).
Vanaf het begin eigenlijk succes mee (klopt het even af).
Hopelijk heb je hier iets aan