4 Reacties
3 maanden geleden
Niet druk om maken. Echt niet doen.
Mijn zoontje had dit ook en het werd juist beter/makkelijker vanaf het moment dat hij naar de opvang ging.
Plus, vanuit het oogpunt van een pedagogisch medewerker: wij vinden het niet erg ;-). Je kindje is niet de enige + wij vinden het even moeten knuffelen niet erg.
Ook op de opvang vinden ze hun weg wel weer met hem.
3 maanden geleden
Reactie op kellydenise
Niet druk om maken. Echt niet doen.
Mijn zoontje had dit ook en het werd ju ...
Sluit ik me bij aan. Onze oudste had precies hetzelfde en uiteindelijk gaat hij echt wel een keer zelf in slaap kunnen vallen. Wat bij hem soms hielp (maar dat heb je misschien allang geprobeerd ook): als hij met de voeding in slaap viel, liet ik hem eerst wat dieper in slaap vallen. Vervolgens ging ik 'extra dingen' toevoegen tijdens het slapen in m'n armen: klopjes op de billen op ritme van hartslag & met heel lage stem 'mmmmmmmmm' zeggen met tussenpozen. Vervolgens neerleggen in bedje met mezelf nog helemaal tegen hem aangedrukt, billen eerst inderdaad, en bleef doorgaan met die klopjes en geluid. Dan bleef hij slapen en kon ik langzaamaan de klopjes en geluid afbouwen qua tempo en sliep hij door.
(Als ik het zo teruglees klinkt het achterlijk, maar ja, je probeert wat... 😂)
Dit is natuurlijk ook niet haalbaar op de opvang maar misschien dat het thuis nog kan helpen. En houd moed hoor, ons zoontje sliep voor z'n eerste verjaardag gewoon zelfstandig. Het is zo normaal dat ze je nog zo nodig hebben!
3 maanden geleden
Bij ons helpt het lakentje van fedde en kees. Hierdoor blijft ze rustiger en blijft ze slapen. 1e paar dagen werd het erger maar nu ligt ze heerlijk. Ook op de kdv gebruiken ze het nu. Heeft ze voor het eerst 2 uur achter elkaar geslapen. De 1e paar weken was het op de kdv drama met niet slapen. Maak je niet druk op de kdv hebben ze vaak meer baby s die niet zelf in slaap kunnen komen of niet goed weg te leggen zijn. Ze proberen gewoon van alles en meestal vinden ze wel een weg. Werk zelf ook op de kdv en de meeste kinderen zijn na een paar dagen al veel verbeterd
3 maanden geleden
Och ik heb me hier ook zo druk om gemaakt. En de eerste echte dag moest ik hem eerder ophalen omdat hij zo weinig sliep dat hij oververmoeid raakte. En daarna.... alleen maar beter! Ineens thuis ook in bed en afgelopen week heeft meneer 2,5 uur geslapen tussen de middag daar! Bij onze opvang stimuleren ze wiegen niet, maar als t nodig is (bijvoorbeeld na een slechte nacht en zelfstandig slapen lukt even niet) doen ze het echt wel. Ja het is spannend, maar het komt echt goed!