2 Reacties

8 maanden geleden

Ik herken dit bij mijn zoontje ook. Ik merk ook dat ik er onzeker maar soms ook een beetje gefrustreerd van raak omdat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen. Ik probeer nu gewoon meerdere dingetjes aan te bieden op zijn bordje, bijv komkommer, gepureerd eten en bijvoorbeeld vlees of iets van ons eten. Zo heeft hij altijd 3 mogelijkheden en daar zit dan altijd wel iets tussen, vaak eindigt het alsnog op de grond en kies ik vaak voor een beetje yoghurt. Ik merk anders ook dat het een soort ‘strijd’ word aan tafel, hij is dan vaak ontevreden en kan ook best hard huilen aan tafel. Afgelopen week kreeg ik het advies om het toch aan te blijven bieden omdat hij waarschijnlijk door een lastige fase gaat, veel vriendinnen gaven aan dit namelijk ook te herkennen bij hun kindje rond deze leeftijd.. Als ik het echt niet meer weet bied ik hem vaak als nog een boterham aan zodat ik zelf ook het idee heb dat hij genoeg mogelijkheden heeft gehad om iets te kunnen eten.

8 maanden geleden

Gewoon aan blijven bieden. Mijn jongste dochter heeft dit nu met brood in de middag. Ik bied het elke dag aan. En leg een stukje bij haar neer en als ze het in der eigen mond stopt en op eet ben ik al blij. Als ze een paar stukjes op heeft of een halve doe ik er vaak nog klein yoghurtje bij zodat ze wel met een vol gevoel der middagslaapje in gaat. Geen strijd van maken. Kost jou energie en dat van je kindje want die voelt t dan weer aan. Komt vanzelf wel weer.