13 Reacties
4 maanden geleden
Gewoon lekker blijven doen wat je al deed voordat je het filmpje zag. Als zij het fijn vind om in de box te zijn of de wipstoel dan is dat toch helemaal prima! Heeft niks met makkelijk zijn te maken, plus ik neem aan dat je af en toe je handen vrij wilt hebben toch? Geloof me, je kind de hele dag bij je dragen is ook niet elke dag een pretje, al helemaal niet met het warme weer. Je doet het super goed hoor. Niks van anderen aantrekken en al helemaal niet van domme filmpjes, zolang jou dochtertje maar blij is 🥰
4 maanden geleden
Reactie op Groby
Gewoon lekker blijven doen wat je al deed voordat je het filmpje zag. Als z ...
Dankje, ik moest dit ook even horen van onbekende mensen, voel me gwn soms zo schuldig als ik dan sta schoon te maken terwijl je dan ook kan knuffelen bijvoorbeeld... dankje
4 maanden geleden
Ik had mijn baby alléén maar vast, op mij laten slapen etc. Maar nu hij meer dan 6 kilo weegt kan ik hem echt niet meer alleen maar bij me dragen zo veel kracht heb ik echt niet 🫠! Krijgt nu ook zo’n kaal plekje achter bij zijn haren. Constant bij je dragen is niet meer te doen
4 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Ik had mijn baby alléén maar vast, op mij laten slapen etc. Maar nu hij mee ...
Nee snap ik ook volkomen. Je kan ze niet ieder uur van de dag vasthouden. Mijn dochter is zo bewegelijk dat ik niet eens een flesje kan maken met d'r in m'n armen... ze trapt anders alles uit m'n handen of ik sta zo te klungelen
4 maanden geleden
Sowieso als je tiktok of instagram moet geloven hoort je kind met 3 maanden al bijna te kunnen lopen of anders ben je een luie moeder 😂 al dat ‘advies’ van andere moeders op social media die er ook niet voor gestudeerd hebben.. lekker van je af laten glijden. Zij zijn waarschijnlijk meer aan het filmen dan dat ze 1-op-1 bezig zijn met hun kind en dan ook nog veel tijd kwijt aan al het editen moet je dan maar denken 🙊
4 maanden geleden
Ach op social media weten ze het allemaal zo goed. Heeft vast ook nooit de televisie aan, kindje zit nooit op haar mobiel, sprak al 3 talen voordat ze 4 was, zinnelijke met een jaar en nog vele andere wonderen. Of nog erger, heeft ze zelf geen kinderen.
Qua je vraag voor ideeën: ik ga samen met haar op de grond liggen op een kleed, oefenen met omrollen en zitten. Of met een speeltje boven ons langs etc. Ik doe ook vaak dat ik haar op schoot heb en gewoon gek met haar doe. Paardje rijden, vliegtuigje, dingen waarbij ik zelf verzonnen liedjes zing over naar boven en beneden gaan, snel en langzaam bewegen, ja en nee schudden etc. Gewoon beetje gek doen, gekke bekken enzo, hoge en lage stemmetjes (hallo meneer de uil, echt een hit hier)
Maar realistisch, je kind slaapt tussen de 12 en 17 uur per dag, sommige dagen langer als ze daar behoefte aan hebben. In de wakkertijden moeten ze eten, verschoond worden, dingen ontdekken etc. Als je teveel doet raken ze overprikkeld. Mijn dochter kan echt heerlijk in de box liggen soms. Aan het kraaien, lachen om zichzelf, krakelboekje rond slaan. Voel je er niet schuldig over, de beste stuurlui staan altijd aan wal :)
4 maanden geleden
Ooh jeetje! Trek je daar alsjeblieft niks van aan!
Ieder kindje is anders.
Mijne wilt juist bijna fulltime vastgehouden worden. Is ook niet altijd leuk..
We doen ons best en luisteren naar ons kindje. Wat meer kun je doen?
4 maanden geleden
Reactie op ThePinkPantherr
Nee snap ik ook volkomen. Je kan ze niet ieder uur van de dag vasthouden. M ...
Nee precies dus niets om je rottig over te voelen of je nou vanaf het begin vaak weg legt of laat zitten of later pas, plat hoofdje of kaal plekje hebben ze dan uiteindelijk allemaal bijna wel 😋! Hier ook niet te doen met hem in mijn armen ik zet hem altijd in de Babybjorn in de keuken als ik de fles maak of in de 4moms of in de box met de babygym erboven. Je doet echt niets verkeerd
4 maanden geleden
Reactie op Kleine J
Ach op social media weten ze het allemaal zo goed. Heeft vast ook nooit de ...
Dankje❤️
4 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Nee precies dus niets om je rottig over te voelen of je nou vanaf het begin ...
Thnx
4 maanden geleden
Ik herken dit ook wel. Wij werken onregelmatig en ook geregeld thuis. Ik merk ook dat onze dochter weinig zin heeft om te knuffelen en liever in haar stoeltje ligt en naar de tv kijkt of met haar speeltjes speelt. Ik voel me dan ook vaak schuldig dat ik niet naast haar ga zitten maar dat kan gewoon niet altijd. Ik denk als je kindje verder tevreden lijkt het gewoon goed is. Hele dag, week, maand moederen is gewoon pittig en soms mag je even aan jezelf denken en dat gaat niet meteen ten koste van je kindje.
4 maanden geleden
Ik weet welk filmpje je bedoelt maar trek je er niks van aan! De osteopaat gaf aan dat er tegenwoordig meer kindjes zijn met een vlakker achterhoofdje en dat heeft voornamelijk te maken met het slapen op de rug, en we weten allemaal wat de rede daar van is.
Wat ik zelf doe om de houdingen een beetje af te wisselen is ons dochtertje op de zij leggen overdag of in de draagzak dragen en als ze wakker is oefenen met draaien en veel op de buik liggen. Speeltjes links en rechts af wisselen zodat ze haar hoofdje naar beide kanten draait. Nog even en je kindje kan waarschijnlijk zelf rollen dan wisselen ze zelf ook meer af