Mijn dochter heeft het heel snel warm en plakt daardoor ook snel. Met als gevolg: smetplekjes en rode uitslag.
Ik droog altijd goed af in alle plooitjes en rolletjes die ik kan vinden. Ik heb gesmeerd met sudo, zinkzalf, en bepanthen.
Ze heeft geen strakke kleding aan en zoveel mogelijk katoen.
Wat kan ik nog doen??
Ze heeft hier geen last van in haar liezen, knieholtes maar echt alleen in haar nek en binnenkant elleboog.
In haar nek zijn ze soms wat nattig, in haar binnenarm is het rood en soms wat droog.
Iemand tips? Huisarts ben ik geweest om allergie uit te sluiten dus dat is het gelukkig niet. Ze begint wel veel te kwijlen dus ik heb al slabben gehaald.
CB en huisarts zeggen nog net niet: zoek het zelf even uit hoe je dit kunt fixen en blijf smeren.
Dat doe ik natuurlijk al en ik dep het zachtjes droog als ik zie dat het nat is en na het badderen.
De overtollige zalf resten haal ik ook zachtjes weg als ik dat zie.
Ik vind het gewoon heel zielig! Maar ze lijkt er geen last van te hebben
Als het een open wondje is heb je met het gebruik van talkpoeder snel kans op een schimmelinfectie.
Bij de apotheek kun je zinkzalf halen. Ik gebruik deze liever dan de sudo. Geen idee of het bij deze plekjes helpt.
Anders even de huisarts bellen en foto's toesturen? Misschien hebben zij een goede tip/zalf etc.
Succes 🩷
Als het een open wondje is heb je met het gebruik van talkpoeder snel kans ...
Ben inderdaad al bij de huisarts geweest maar die doet er niet echt wat aan. Zinkzalf ook gesmeerd maar het lijkt dan heel eventjes weg te gaan en dan komt het weer terug…
Heeft ze het ook als ze wel een lang mouwtje aan heeft? Zou je kunnen proberen als het niet bloedheet is 🥵 en dan gewoon 1 laagje aan(alleen een romper)
Mijn zoontje heeft dit in zijn liesjes, dus nu maak ik ze iedere verschoonbeurt voorzichtig schoon met een doekje en werkt top! Misschien een idee om iedere verschoonbeurt haar nekje en ellebogen te doen met een doekje?
Mijn zoontje heeft dit in zijn liesjes, dus nu maak ik ze iedere verschoonb ...
Ja doe ik inderdaad! Het is nu ineens heel erg geworden. HA gebeld en die zei dat ik nu even een hele dikke laag sudo erop moest smeren… vind het zo zielig!