48 Reacties

3 maanden geleden

Ik kreeg Maïzena als tip! Zalfjes zouden het namelijk nog steeds "nat" houden, terwijl je graag zou willen dat de smetplekjes droog blijven.

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft het ook af en toe, nou moet ik zeggen dat met warm weer maak ik het schoon met een washandje en wat zeep daarna smeer ik het in met babyolie. Omdat het zo warm is kan je wel deppen maar dat gebied blijft gewoon vochtig door de zweet. En met normaal temperatuur doe ik talkpoeder na een washandje en droog deppen, dat houdt het echt droog!

3 maanden geleden

Als je borstvoeding geeft kun je wat melk in het badje doen. Helpt ook bij eczeem.

3 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft het ook. Ik probeer er nu talkpoeder op te doen, maar heeft iemand de tip om talkpoeder aan te brengen in de plooitjes van je baby? Ik merk dat het hier nogal een kliederboel wordt… 🙈 Ik doe het nu eerst op mijn vinger en dan in haar plooitjes, maar dan moet ik dus haar huid opzij duwen terwijl ik talkpoeder op mijn handen heb en dan komt het overal 😅

3 maanden geleden

Reactie op Katootje17

Mijn dochtertje heeft het ook. Ik probeer er nu talkpoeder op te doen, maar ...
Misschien de talkpoeder vooraf al in een bakje doen? Dat scheelt wellicht. Ik leg mijn zoontje nog wel eens op z’n buik. Dat maakt het aanbrengen van de talkpoeder in de nekplooitjes een stuk makkelijker.

3 maanden geleden

Reactie op DravikMep

Misschien de talkpoeder vooraf al in een bakje doen? Dat scheelt wellicht. ...
Goede ideeën! Dank je wel! 🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Katootje17

Mijn dochtertje heeft het ook. Ik probeer er nu talkpoeder op te doen, maar ...
Eerst in een bakje doen en een powder puff gebruiken om aan te brengen. Ik gebruik babypoeder in de vorm van pressed powder. Geen idee of dat in Nederland ook verkrijgbaar is, maar het is super handig en maakt geen troep!

3 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Eerst in een bakje doen en een powder puff gebruiken om aan te brengen. Ik ...
Ik denk dat dat inderdaad niet in NL verkrijgbaar is, maar de powder puff is een heel slim idee! Ga ik proberen! 🙏🏻