25 Reacties
één maand geleden
Het arme zieltje, gelukkig reageerden jullie allemaal adequaat. Heel veel sterkte en liefde voor jullie!!
één maand geleden
Och, wat heftig.. heel veel sterkte! En.. ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar dank je voor het delen.. het leert ons/anderen om naar je gevoel te luisteren, dat het niet altijd iets onschuldigs is en dat het leven kwetsbaar is, of zo. Beterschap voor de kleine meid ❤️
één maand geleden
Jeetje wat naar om te lezen zeg… zo goed dat je naar je moedergevoel hebt geluisterd en dat ze het serieus hebben genomen en je dochtertje nu kan aansterken!
Ik merk ook dat ik gelijk een beetje schrik omdat mijn zoontje van 6 maanden ook al een tijd verkouden is, nu ruim een week denk ik. Nog steeds lijkt het alsof er slijm vast zit in z’n keel en hij dat los moet hoesten maar dat snapt hij nog niet. Hij knort dus veel en soms ook zo’n met slijm vastzittende ademhaling die soms ook wat gaat piepen. Aan de andere kant is hij heel vrolijk, drinkt en eet hij goed en heeft hij geen koorts. Daardoor heb ik het idee dat het gewoon een onschuldige verkoudheid is. Hij slaapt wel wat meer overdag dan gemiddeld…
Was jouw dochtertje ook echt ziek en had ze koorts, en ging het drinken ook niet zo goed dan?
Heel veel sterkte 🩷
één maand geleden
Reactie op NomiK
Jeetje wat naar om te lezen zeg… zo goed dat je naar je moedergevoel hebt g ...
Hoii, als je je zorgen maakt kun je altijd even bij de huisarts vragen of ze even willen luisteren naar de longen!!
Mijn dochter was echt benauwd, ze gebruikt de spieren onder de ribben om te ademen en je ziet dan van die kuilen ontstaan en haar buik gaat heel erg omhoog en omlaag. Versnelde ademhaling.
Daarbij hoorde je echt heel veel slijm, zagend geluid en soms een piep.
Zij had geen koorts tot dat we dus 2 dagen later toch naar de huisarts zijn gegaan en ineens wel koorts, dit was de volgende dag wel weer weg.
Zij eet verder wel gewoon zoals ze eerder deed alleen kost dit veel moeite vanwege al dat slijm en omdat die virus op haar longen zit is dat natuurlijk heel vermoeiend, vandaar de sonde.
Het hoeft natuurlijk niks te zijn!! maar snap dat je je zorgen kunt maken.
Als je naar www.moetiknaardedokter.nl gaat dan kun je die vragen beantwoorden en zie je ook wat ik bedoel met die ademhaling en de buik.
En je ziet gelijk of je een afspraak zou moeten maken.😊
één maand geleden
Reactie op NomiK
Jeetje wat naar om te lezen zeg… zo goed dat je naar je moedergevoel hebt g ...
Ik kan geen oordeel geven op basis van wat je vertelt, en ik ben geen arts.
Mijn ervaring: ik twijfelde ook een keer bij 2,5 maand en belde toch op vrijdag einde ochtend de huisartsassistent. De huisarts maakte zich geen zorgen, maar ik mocht wel even langskomen als ik me zorgen maakte. Langs geweest, en niets aan de hand (zware verkoudheid) maar ze heeft ook duidelijk aangewezen en uitgelegd wanneer ik me wel zorgen moet maken en aan de bel moet trekken. Sindsdien ben ik zoveel relaxter als ze ziekjes is, want ik weet waar ik op moet letten.
Kortom: bij twijfel gewoon bellen, als het niks is ben je gerustgesteld en als het wel iets is ben je blij dat je gebeld hebt.
@TS: wat goed dat je aan de bel hebt getrokken! Heel veel sterkte voor je kleintje en voor jou!
één maand geleden
Reactie op PlukHH
Ik kan geen oordeel geven op basis van wat je vertelt, en ik ben geen arts ...
Ik heb gisterenochtend idd de huisartsenpost gebeld en op basis van de piepende ademhaling laten ze baby’s toch altijd even komen om te checken. Toen even gecheckt en idd onschuldige verkoudheid maar wel een piepje in de longen, maar niet om me druk over te maken. Was daarna ook veel relaxter dus heel blij dat ik heb gebeld!