384 Reacties

één maand geleden

Oh man hier kickt hij ook lekker in nu hoor. Vechten tegen de slaap is hier al vanaf de geboorte gaande maar dat is nu even 3x zo erg. We moeten hem altijd al in slaap wiegen maar zodra ik nu met 1 bil de bank raak zet hij het op het krijsen. En het duurt minimaal 20 (bij ieder slaapje) voordat hij slaapt… hier ook echt Jantje lacht Jantje huilt 😂. Wordt ‘s nachts de hele tijd wakker. Meestal huilen maar soms ook om 03.00 kletsen alsof hij de dag al is gestart 🫠. Verder is ie tussendoor gelukkig ook wel nog gezelliger en kletst hij erop los 🥰

één maand geleden

Hij wordt ook ineens zo groot 🥲. Don is van 04.04 maar ik vind hem hier wel 8 maanden lijken 🥺

één maand geleden

Ohhhh die nachten zijn terror nu! Sliep eerst gerust 8 uur achter elkaar tot een uur of 5 á 6, en nu soms bijna elk uur wakker 🫠 Niet eens huilende, maar gewoon 'wakker zijn', beetje kletsen of mopperen. Maar tegelijkertijd vind ik het zo leuk om te zien hoe ze nu haar eigen lichaam helemaal aan het ontdekken is! Hup die benen de lucht in, knieën/voetjes vast proberen te pakken, al het speelgoed aflebberen, de grootste verhalen vertellen.. Heerlijk!

één maand geleden

Hier echt precies wat jij beschrijft! Ik was van de eerste even vergeten hoe pittig deze sprong is 😵‍💫 maar ook hoe fantastisch veel ze leren! Maar vooral de onrust 's nachts vind ik echt even pittig. Moet er soms ook zo om lachen. Laatst lag ze op haar speelkleed achter me in de keuken en ik stond m'n nagels te doen aan het aanrecht. Steeds als ik aan het lakken was en ondertussen aan het kletsen, begon ze echt met krokodillentranen te huilen. En zodra ik m'n nagels onder de lamp had en me naar haar toedraaide en haar aankeek, begon ze weer vrolijk te lachen. Zo ging dat heel de tijd door. Mieperd 😂

één maand geleden

Hier eentje die vrij vroeg is met haar sprong, nu bijna 14 weken. Haar humeur kan zo omslaan… Ze lacht heel lief en een paar tellen later begint ze te huilen! Ook rustig een flesje drinken zit er niet meer bij. Ook hier kan ze heerlijk ouwehoeren en een paar tellen later zo opeens huilen.

één maand geleden

Hoi hoi zijn er ook kindjes bij die ineens veel slapen overdag??

één maand geleden

hier ook, veel wat jij omschrijft is heel herkenbaar. • Als hij maar het idee krijgt dat we hem in slaap willen wiegen is het huilen. • Hij drinkt sommige dagen weinig, andere dagen juist weer heel veel. • Hij sliep door, nu komt hij vaak halverwege de nacht en is veel vroeger wakker ‘s ochtends. • Soms korte slaapjes overdag, de andere dag juist weer 3 uur achter elkaar. • Jantje huilt, jantje lacht.

één maand geleden

Zijn er meer baby’s die overdag maar bij elkaar 1/2 uren slapen? Ik ben radeloos :(

één maand geleden

Volgens de oei ik groei app hoort de mijne er al in te zitten maar ik merk er nog niks van. Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden voor deze sprong 🥲. Zijn er kindjes die geen last hadden van sprong 4? 😬😬😬

één maand geleden

Reactie op NH95

hier ook, veel wat jij omschrijft is heel herkenbaar. • Als hij maar het i ...
Hier exact hetzelfde 🥲 Vooral de avonden zijn taai.

één maand geleden

Me kleine mannetje nu 3 maanden en dit is wat ik merk aan hem -bijna niet alleen willen slapen liefst in je armen -sneller huilen om dingen -nacht vaker wakker huilend voor zijn speen terwijl dit voorheen nooit was -zelfstandig spelen is hooguit 5 min en als je erbij komt zitten is het goed en ga hij lachen

één maand geleden

Zooo herkenbaar allemaal! Ze zit ook vaak te prutsen met drinken maar ondertussen wel brullen omdat ze honger heeft. Niet alleen willen zijn en zichzelf ongeveer in slaap moeten huilen is ook echt weer iets voor deze sprong. Kwijlen ze bij jullie ook zo erg ineens? Ook alles moet in haar mond de laatste dagen. Ze probeert ook echt te rollen en is gefrustreerd als het niet lukt. Een klein duwtje en dan gaat ze. Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat ze het zelf kan 🥹

één maand geleden

Reactie op mbw90

Zijn er meer baby’s die overdag maar bij elkaar 1/2 uren slapen? Ik ben rad ...
Jep, hier meestal maar 3 of 4 dutjes van 30min 😣 Sprong 4 zou hier volgens de app pas over 2 weken zijn. (Ze is 2weken te vroeg geboren) Maar ik vermoed heeeeel erg dat ze nu al erin zit

één maand geleden

Mag ik aansluiten? Zoontje van 13,5 week vertoont bijna alles van wat jullie hier noemen. Ik noem hem dus ook Jantje 🤣

één maand geleden

Reactie op daniquevanderkort

Hoi hoi zijn er ook kindjes bij die ineens veel slapen overdag??
Mijn kleine meid slaapt in 1x veel idd!

één maand geleden

Reactie op Shannen11

Mijn kleine meid slaapt in 1x veel idd!
Is dit dan smiddags of de nacht??

één maand geleden

Alles wat genoemd wordt door TS. Maar dit was bij ons anderhalve week. Sindsdien elke ochtend 1u30 slapen, elke middag 3u slapen en elke einde dag nog 45min. Om vervolgens snachts alleen om 4u nog wat te drinken. Dit is nieuw voor mij, na die helse week is het hier dus echter beter dan ooit. Zou het dan een weekje zijn geweest? Bij m’n dochter duurde de slaapregressie 4 weken namelijk. Ons zoontje kan wel omrollen. Van rug naar buik en andersom. Daar was m’n dochter ook een maandje later mee.

één maand geleden

Heeft een van jullie baby's ook opeens meer ontlasting? Hier ook drama met slapen. Maar ook meer poepluiers en ruiken behoorlijk zuur

één maand geleden

Hoe overleef ik sprong 4!! Vraag ik me wel eens af. Ons kleintje van bijna 16 weken zit volle bak in sprong 4! Waar vorige week de nachten echt draaaaama waren waarin we er echt wel 10 keer uit moesten, hij moeilijk te troosten was en het soms wel een uur kostte om hem in slaap te krijgen sliep hij vanaf vorige week vrijdag eindelijk weer door. Helaas was vannacht weer drama!! Ook is hij overdag echt moody! Niks is goed en vind eigenlijk niks meer leuk na een paar minuten. Maakt een goed begin voor het rollen van de rug naar de buik maar gefrustreerd als dit niet lukt. Als ik hem help en het lukt hem op de buik te komen is het een trots kereltje. Heel schattig daarentegen! Maar my oh my! Volgens de app duurt deze sprong hier nog 32(!), lees onze hele vakantie!!. Ik vind hem heftig.

één maand geleden

Hebben jullie ook dat je baby ineens wel 6x per dag naar bed kan/moet omdat ie moe is? Hier slaapt hij telkens 30-60 min, wordt vaak huilend wakker en is vervolgens na 1-1,5 uur weer zo moe dat hij weer kan slapen 😂 (al gaat dat in bed leggen niet altijd van harte)