447 Reacties

één maand geleden

Reactie op Liantje1989

Ik heb het idee dat ons zoontje het ergste achter de rug heeft. Slapen gaa ...
Oo lekker dat hij langer slaapt dan 45min! Kan niet wachten haha. Hoeveel weken is hij?

één maand geleden

Hier nu erdoorheen. Heb zo min mogelijk slaapassociaties opnieuw toegevoegd en zo goed mogelijk structuur aangehouden id middag. Plus oefenen met rollen overdag en zelfstandig in slaap blijven vallen. Dus wiegen etc heel kort en zsm weer zelfstandig. Kost tijd en is een investering maar daardoor snel erdoorheen.

één maand geleden

Jantje lacht. Jantje huilt. Binnen enkele seconden slaat het om! Moeilijk doen met drinken. Als ik haar afkoppel na minutenlang niet meer actief drinken, dan krijst ze de boel bij elkaar. En er terug op maar weer een beetje sabbelen. Of, 2x zuigen, huilen. Er weer op, 2x zuigen, huilen. Alsof er geen melk meer uit komt. Nou, als ik knijp, dan spuit het eruit 🧐. Aan de andere borst drinkt ze dan weer vrolijk door. Vooral niet teveel moeite willen doen dus 🤣. Oohja en 's nachts elke 1,5 uur wakker, om even nabijheid en/of de speen te krijgen. Ze hoeft niet te drinken, alleen weer in slaap geholpen te worden. Ze was een doorslaper sinds week 4, dus het is even schakelen voor ons. Maargoed, bijna 2 weken in de sprong, dus hopelijk bijna halverwege. Wel is ze lekker aan het kletsen, omrollen en probeert ze te schaterlachen.

één maand geleden

Reactie op JW82

Meer die ineens veel meer en dunner poepen?
Ja! Hier ook. Soms wel 4 poepluiers op een dag.

één maand geleden

Reactie op Liisss

Zijn er meer kindjes die ineens zichtbaar weer last van krampjes hebben? Hi ...
Hier ook! Ik vond het zo gek dat de krampjes weer zo erg waren toegenomen maar inmiddels ben ik er achter dat dit bij sprong 4 schijnt te horen..

één maand geleden

Ik vind het echt heel zwaar. Onze baby zit al bijna 4 weken in dit sprongetje en ik trek het soms echt niet meer. Enorm bipolaire baby ineens die van alles een strijd maakt en super weinig slaapt. Ze was zo'n lieve makkelijke baby en nu is het een huilbaby die ons dag en nacht bezig houdt. Ook het drinken gaat echt niet van harte. Ik kan echt niet wachten totdat dit voorbij is. Gister spontaan een potje mee gaan janken met de baby 😭

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Oo lekker dat hij langer slaapt dan 45min! Kan niet wachten haha. Hoeveel w ...
18!

één maand geleden

Reactie op Nathasja1909

Ik vind het echt heel zwaar. Onze baby zit al bijna 4 weken in dit spronget ...
Misschien even een consult via slaaptipsvoorbabies? Dat werkt echt heel goed!

één maand geleden

Zijn er ook ervaringen waarbij het met ups en downs gaat. Ik dacht dat we er redelijk klaar mee waren, maar hij is nu weer zo onrustig en humeurig af en toe. Alsof hij weer opnieuw in een sprong zit 😅

één maand geleden

Ook hier is ie begonnen, nu al 3 nachten op rij drama, in bed leggen gaat "nog" goed, na een tijdje word ze wakker. Tutje terug tot 3x toe tot ik haar dan met nestje en al in ons bed leg, ze slaapt in eigen kamer. Ik heb moeite met dan hele nacht op en neer te moeten lopen. Als ze tussen ons ligt is het ook nog veel onrust maar uiteindelijk valt ze in diepe slaap. Overdag nog vrolijk, veel brabbelen en lachen en normale dutjes, die doet ze overal nog. Hoop alleen niet dat ze dit dan zo gaat "aanwennen" dat ze dan halverwege de nacht naar ons komt.. Het is ons eerste kindje en dat stukje maakt me dan wel weer onzeker. Doe ik er goed aan om ze dan tussen ons te leggen, ze zoekt dan wel nabijheid maar om elk half uur terug te moeten voor een aai en tutje is zo vermoeiend ik ben al een hele slechte slaper. 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Mierto22

Zijn er ook ervaringen waarbij het met ups en downs gaat. Ik dacht dat we e ...
Ja! Hier is slapen oprecht Russisch roulette. Vannacht was het 22u, 01u, 03u15 en 6u. De nacht ervoor geslapen van 19 tot 7 met om 4u een voeding. Dit gaat al weken zo.

één maand geleden

Onze zoon zit volgens de app sinds paar dagen in sprong 4. Hij sliep door maar sinds enkele nachten rond 03.00 uur echt klaarwakker. Lacht je toe in bedje. Vannacht anderhalfuur bezig geweest. Zou dit bij sprong 4 horen? En hebben jullie tips hoe hem weer in slaap te krijgen? Doe hem de speen, die spuugt hij weer uit. Heb even gewiegd maar bij in bed leggen werd hij weer wakkerder. Uiteindelijk gelukt met de laatste poging speen. Wat doen jullie als het niet lukt? Meenemen naar eigen bed?

één maand geleden

Reactie op Mierto22

Zijn er ook ervaringen waarbij het met ups en downs gaat. Ik dacht dat we e ...
Ja hier ook ! Voelt alsof er verschillende niveaus binnen de sprong zitten 😅 soms paar nachten wat beter, en dan ineens weer veel slechter ! Vaak kan ze dan wel ineens weer iets nieuws, dus denk dat het daarmee te maken heeft. We gaan richting einde vd sprong (volgens mij haha) en ineens kwam ze echt om 1.5 uur snachts en was ze terror en hop volgende dag draait ze van rug naar buik! Afgelopen 2 nachten ineens weer veel beter en "maar" 2x wakker (om 2 en om 5)

één maand geleden

Reactie op pindakaaslover1993

Ook hier is ie begonnen, nu al 3 nachten op rij drama, in bed leggen gaat " ...
Heb jij ook dat de overdag dutjes super gaan, weinig moeite met in slaap komen en dan eenmaal de avond een hel is? Dan ben ik bijna 2 uur bezig 😅

één maand geleden

Reactie op Lovestory

Heb jij ook dat de overdag dutjes super gaan, weinig moeite met in slaap ko ...
Precies, overdag slaapt ze overal, vaak 2 lange dutjes van 2u soms 2.5 en ook kortere dutje van 30/45 min. Savonds gaat ze "nog" goed naar bed onregelmatige tijden maar vaak rond 22.00 maar daarna is het drama.

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

Onze zoon zit volgens de app sinds paar dagen in sprong 4. Hij sliep door ...
Ik heb ze nu 2 nachten in ons bed gelegd in een nestje. Ze slaapt dan beter, ook nog onrustig hoor. Ze is 15 weken

één maand geleden

Onze dochter is van 10 mei en zou vanaf maandag in sprong 4 zitten. Nu is ze met de andere sprongen ook eerder geweest en ik gok dat het hier nu is begonnen.. Overdag slapen geen probleem. Ze slaapt al een poos haar dutjes bij ons op de arm op haar schommelstoel. Ze is erg lastig weg te leggen en slaapt dan aanzienlijk korter, maar we zijn wel bezig dit vaker te doen, want de halve dag boven zitten breekt ook op. 's avonds is ineens een Olympische sport geworden. Het duurt mega lang eer ze in slaap is (wiegen, zelf lukt haar nog niet). Normaal kon je haar dan zo wegleggen maar nu wordt ze mega snel wakker en gaat dan voorlopig ook niet meer slapen. Sinds een paar dagen ik in de avond al zo'n 2 uur bezig. De fles voor de nacht gaat meestal goed, maar na de nachtfles slaapt ze misschien een uurtje en dan begint de onrust en is lastig weer in slaap te krijgen, als het al lukt. Al met al flink vermoeiend, icm met haar slaapjes Overdag ben je gewoon het overgrote deel van de dag bezig met haar slaap/haar in slaap te krijgen. Toen de nachten nog goed gingen vond ik dit niet zo erg maar nu.. pff

één maand geleden

Mijn zoontje zit ook duidelijk in sprong 4, vooral de avonden zijn drama. Zodra hij zijn slaapzak aankrijgt/verschoont wordt voor de nacht of zijn bed ziet is het krijsen. In een andere kamer meteen weer rustig. We wandelen nu maar met de wagen tot hij slaapt want dat krijsen is voor niemand fijn

één maand geleden

Hier ook al aan de gang, maar onze dochter slaapt overdag juist heel kort. Steeds korte dutjes van 30 min. En in de nacht vaak wakker en onrustig/veel bewegen. Soms leg ik haar maar aan en drinkt ze even en valt uiteindelijk weer in slaap. Hoe doen jullie dat qua borstvoeding? Leggen jullie dan vaker aan of proberen jullie dat juist te voorkomen? Soms weet ik het even niet..

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Ja! Hier is slapen oprecht Russisch roulette. Vannacht was het 22u, 01u, 03 ...
Dit is hier ook echt zo, al meer dan een maand dat ze ‘s nachts weer om de 3u wil drinken maar sommige nachten komt ze dan ineens alleen om 4u ‘s nachts een keer. Ik vraag me wel af wanneer ik weer eens wat meer dan een enkele nacht langer dan drie uur achter elkaar kan slapen 😅