447 Reacties

één maand geleden

Onze dochter is 19 weken en ik merk nog niet echt iets van de sprong.. kan dat zijn omdat ze 2 weken te vroeg geboren is en kan het dus nog komen? Het enige wat ik merk is dat ze - iets lastiger eet(bv, telkens maar een paar minuten) - van +/- 21u30 tot soms wel 11u30 slaapt!(Wel met 2 voedingen tussendoor) - weent/zeurt nu soms als ze iets niet in haar mond krijgt ofzo: dramawenen :) Kan het nog komen de sprong met slaapproblemen Enzo? Of was dit het dan? Beetje in de war.

één maand geleden

Reactie op GJJR

Onze dochter is 19 weken en ik merk nog niet echt iets van de sprong.. kan ...
Sprongen gaan in principe uit van de neurologische ontwikkeling: dus de sprongetjes vanaf de uitgerekende datum en niet vanaf de geboortedatum. Daarnaast kam het zijn dat er wat dagen verschil in zit en ook in hoeverre jouw kindje het laat merken... 😀

één maand geleden

Reactie op LauraLau

Sprongen gaan in principe uit van de neurologische ontwikkeling: dus de spr ...
Oke dankjewel!!

één maand geleden

Onze kleine huilt bij iedereen behalve papa en mama. Niemand kan wat zeggen of haar vasthouden of dr komt een pruilip gevolgd door hard geschreeuw en huilen. Hopelijk is dat ook snel over.. nog meer kindjes last van eenkennigheid?

één maand geleden

Reactie op SA2021

Onze kleine huilt bij iedereen behalve papa en mama. Niemand kan wat zeggen ...
Ja! Dat heeft onze dochter van 19w wel een beetje. Ik neem ze vast om te troosten en daarna kan ze wel gewoon bij anderen op schoot of naar nieuwe gezichten kijken. Maar ik herken het wel!

één maand geleden

Vraagje.. draaien jullie je kindje om als ze op de buik in slaap vallen?

één maand geleden

Reactie op Pommes

Vraagje.. draaien jullie je kindje om als ze op de buik in slaap vallen?
Gedaan 2 dagen geleden was rond 00.00. Was een uur bezig met weer in slaap krijgen want hij werd wakker. Ik ga het dus niet meer doen. Maar mijn zoontje kan wel echt heel goed zn nekje omhoog houden tijdens buiklig. Eng wel hoor.. maar dat vertrouwen moet weer groeien.

één maand geleden

Reactie op Pommes

Vraagje.. draaien jullie je kindje om als ze op de buik in slaap vallen?
Nee.. Toevallig vond ik mijn dochter net ook slapend op haar buikje, met haar hoofdje netjes opzij. Overdag ligt ze heel vaak op haar buik waarbij ze haar hoofdje superlang omhoog kan houden dus vertrouw wel op haar.

één maand geleden

Reactie op SA2021

Onze kleine huilt bij iedereen behalve papa en mama. Niemand kan wat zeggen ...
Ja hier ook sinds deze week! Terwijl ze het altijd best vond bij iedereen, en heel gezellig lachen tegen iedereen maar nu moet ze heel hard huilen 😅 Ik vind het ook wel schattig haha en gaat vast weer over Andere kindjes die tijdens de borstvoeding echt mega kort drinken? Ik moet echt allerlei trucs uithalen om dr nog wat meer te laten drinken zoals lopend borstvoeding geven of wiegend op de yogabal..

één maand geleden

Reactie op ninasophiaaa

Ja hier ook sinds deze week! Terwijl ze het altijd best vond bij iedereen, ...
Hier ook een zoontje die erg kort drinkt tijdens de borstvoeding. Ik geef daarom nu de voeding van rond 10.30u in een fles, zodat hij een lang middagslaapje doet. Anders elke keer kort slapen, drinken, spelen, kort slapen, etc. Hij werd hierdoor vermoeid. Nu hij de afgekolfde melk in een fles krijgt, drinkt hij even goed en slaapt goed. Hij had vorige week een dag dat hij na een voeding niet eens een natte luier had, daar schrok ik wel van.

één maand geleden

Hoe gaan de slaapjes overdag bij jullie? Onze zoon, 16 weken, kan in de nacht goed zijn slaapjes koppelen, maar overdag... Na 30/45 minuten wordt hij wakker en wil dan echt niet verder slapen. In de ochtend en namiddag vind ik deze tijd prima. Maar het middagdutje laat ik het liefst 2 uur duren. Onze hulp helpt hem ook niet als hij wakker wordt na 1 slaqpcyclus. Alleen als we hem op ons nemen na het geven van een miniflesje (30 ml) slaapt hij nog wat. Hoop dat hij ook overdag snel z'n slaapjes kan koppelen 😅

één maand geleden

Reactie op L_S

Hoe gaan de slaapjes overdag bij jullie? Onze zoon, 16 weken, kan in de nac ...
Hier 3x30 minuten, en in de avond krijsen. Maar hij is allang uit zijn sprong en het wordt alleen maar erger. 😅

één maand geleden

Reactie op L_S

Hoe gaan de slaapjes overdag bij jullie? Onze zoon, 16 weken, kan in de nac ...
Zelfde hier! Is dan na een halfuur ook steeds weer mega moe maar niet willen slapen. Enkel onderweg kan ze haar slaapjes wel koppelen! Mega vreemd.

één maand geleden

Hier fietsen we (vooralsnog) zonder perikelen sprong 4 door. Enige is dat ze gewoon echt bijna elke fles niet leeg drinkt. Maak me wel zorgen dat ze te weinig binnenkrijgt. Iemand tips?

één maand geleden

Reactie op Ddx1405

Hier fietsen we (vooralsnog) zonder perikelen sprong 4 door. Enige is dat z ...
Hier hetzelfde en ze weigert de borst dus kolf momenteel alles af. Ik probeer het gewoon wat vaker op de dag. Dan maar wat vaker kleine beetjes. Volgens mij is dit een zeer bekend iets in sprong 4, dus ze zullen het daarna wel weer inhalen denk ik. 😊

één maand geleden

Reactie op MDKF

Zelfde hier! Is dan na een halfuur ook steeds weer mega moe maar niet wille ...
Laat maar. Deze namiddag deed ze ook dat niet meer 🤣slaap wat is dat?

één maand geleden

Onze dochter trakteerde ons zonet op een eerste schaterlach. Extra teken dat ze in een sprong zit? Of gewoon toevallig?

één maand geleden

Reactie op MaartjeKVD

Hier hetzelfde en ze weigert de borst dus kolf momenteel alles af. Ik probe ...
Respect!! Ik gaf tot 2 weken geleden ook volledig bv tot ze dus ook ineens de borst ging weigeren. Dat was voor mij dus ook het moment dat ik ben gestopt omdat ik elke voeding kolven echt te intensief vind. Dus go mama👌

één maand geleden

Hier wilt ons zoontje vanaf 1-2 uur continu op ons slapen… overdag wordt hij vaak wakker en in de nachten is het drama! Komt het weer goed? We zijn gesloopt!

één maand geleden

Vanmorgen om half 6 je baby op de buik in bed vinden voor de eerste keer, trots maar ook heel spannend