447 Reacties

één maand geleden

Reactie op Anoniem0852

Dat zijn nog eens fijne tijden… hier slaapt meneer niet als ie wakker is in ...
Hier precies hetzelfde helaas..

één maand geleden

Zo die van mij zit er ook flink in.... Steeds gefrustreerd dat hij niet om kan rollen, en als we hem dan helpen en het lukt is hij even tevreden. Totdat hij merkt dat hij ergens niet bij kan en nog niet kan kruipen (gisteren heeft hij wel heel langzaam om zijn as gedraaid op zijn buik). Net ook weer in de box, ineens keihard huilen terwijl hij normaal niet huilt. Lastig te troosten en wilde ineens weer drinken en aan me plakken. Vandaag heb ik hem al een paar keer nagekeken of hij niet ergens pijn heeft omdat hij ineens vanuit het niets echt zo hard huilt... Zijn dutjes zijn ook lastig. Ondanks dat hij moe is, moeilijk in slaap komen. Gisteren wilde hij alleen maar aan de borst in slaap vallen. En die hij is al zo zwaar met meer dan 7.5 kilo. Maar zodra ik hem probeerde weg te leggen meteen wakker worden en huilen🫠 Herkenbaar?

één maand geleden

Zijn er mama’s die ervaren dat hun babytjes erg moe zijn halverwege / bijna aan het einde van de sprong?

één maand geleden

Reactie op Mama 2 Be

Zo die van mij zit er ook flink in.... Steeds gefrustreerd dat hij niet om ...
Dat rollen zeer herkenbaar ! Mijn zoontje oefent vooral heel hard in de nacht met rollen🤪. Maar dat gaat nu heel goed dus ik heb het gevoel dat de nachten ook steeds beter gaan. Hier overdag geen problemen met slaapjes etc.

één maand geleden

Voor iedereen die al úít de sprong is: hoe lang duurde de lastige fase? En hoe gaat het slapen nu bij jullie kleintjes?

één maand geleden

Reactie op L_S

Voor iedereen die al úít de sprong is: hoe lang duurde de lastige fase? En ...
Wij zitten nu denk ik bijna aan het einde, tot nu toe bij ons 6 weken..🥲 maaaaar het slapen gaat veel beter!

één maand geleden

Onze zoon kan van zijn rug naar buik draaien, maar nog niet terug. Hij oefent dit het liefst midden in de nacht 😂 en dan paniek omdat ie toch op zn rug wilt liggen maar het niet lukt on te draaien. Hij begint steeds meer met geluid te lachen, af en toe een mini schaterlachje. Gillen van plezier maar ook uit het niks mega hard huilen inclusief rood hoofd. Ik schrik toch elke keer weer en denk dat er iets is, maar ik denk dat het bij de sprong hoort. Ben inmiddels ook wel al veel haren kwijt door zn grijpgrage handjes.

één maand geleden

Nou mevrouw is vandaag voor de eerste keer gerold van haar rug naar haar buik. Nu blijft ze de hele ochtend oefenen. Volgens heeft ze bedacht dat ze geen tijd heeft om te slapen 😅 na een uur wiegen en doen slaapt ze nog steeds niet.

één maand geleden

Dacht dat het al n tijd voorbij was, zulke slechte nachten paar weekjes terug.. Maar hij slaapt al n week korte slaapjes overdag en slecht in.. Vandaag ineens zelf omgerold ♡. Dus mss toch het sprongetje nog.

één maand geleden

Hallo lieve mama’s Mijn dochtertje van 27/4 zou volgens de app nu in sprong 4 zitten en dan precies bij het donderwolkje. Sinds 3 dagen is ze continu super moe en wil ze steeds slapen. Na een halfuur is ze weer super moe en begint dan ook weer signalen af te geven dat ze wilt slapen. Een uur wakkertijd haalt ze niet eens of ze is dan zo moe dan ze niet meer in slaapt komt en huilt van oververmoeidheid. Alleen inslapen lukte ook niet meer waardoor ze 2 dagen lang alle slaapjes op mij heeft gedaan. De eerste dag waren dit steeds slaapjes van 2 uur, dag erna sommige lang en sommige kort & vandaag weer geprobeerd zelf in slaap te vallen. Dit duurde lang maar lukte wel 3x. Ze doet dan n dutje van 30/40 min. Langer doet ze nooit alleen als zs op mij slaapt. Ik koppelde dit eigenlijk allemaal aan sprong 4 maar eergisteren nacht moest ze opeens overgeven, ze sliep vrij snel wel weer verder. En vanochtend had ze flinke diarree luier. Ik had een telefonisch consult met de neuroloog ivm een bultje op haar hoofd en ik even wilde checken of dat niet hiermee te maken kon hebben. De neuroloog gaf aan van niet maar ze zei dat de symptomen die ik beschreef passen bij een buikgriep en ik morgen even de huisarts moet bellen als ze nog steeds zo moe is of diarree heeft. Ik maak me dan meteen zorgen en denk ik huh hoe heb ik dit gemist. Ze is verder namelijk wel gewoon vrolijk en alert en oogt niet ziek. Mijn vraag (na deze lange tekst🙈) is dan ook; herkent iemand deze dingen en zijn ze gewoon sprong gerelateerd of is dit niet gebruikelijk bij een sprong en zal t toch n virusje zijn? Alvast bedankt!!

één maand geleden

Reactie op jk1995

Hallo lieve mama’s Mijn dochtertje van 27/4 zou volgens de app nu in spron ...
Heey! Ik hier ook een babytje van 27-4 😋. Al een week of 2 verschillende keren per nacht wakker En inderdaad nu midden in de vervelendste week. Maar mijn zoontje heeft ook verschillende keren al diarree gehad soms wel 3x op een dag. Ik dacht ook aan het sprongetje of misschien tandjes maar vandaag op het consultatiebureau zagen/voelde ze nog niks. Dat willen slapen van jou kindje herken ik dan niet. (Helaas) 😜 Hier juist een beetje chagerijnig kind laatste dagen. Niks is goed

één maand geleden

Reactie op Lindahermans

Heey! Ik hier ook een babytje van 27-4 😋. Al een week of 2 verschillende ...
Haha wat toevallig! 🥰 Ja dat vaker wakker per nacht/ onrustiger slapen is hier ook al ongeveer 2 weken bezig. Tot nu toe valt ze weer in slaap met t speentje. Soms begint ze ook te huilen in haar slaap, zo sneu. Hmm misschien dan toch gerelateerd aan t sprongetje die diarree. Hier heeft ze tot nu toe pas 1x diarree gehad & 1x overgegeven en er zat n dag tussen die twee momenten. Haha ja hier ook wat mopperiger geweest hoor! Dat veel slapen heeft ze ook 2 dagen in sprong 3 gehad daarom dat ik het aan de sprong koppel. Drinkt jouw zoontje ook minder nu?

één maand geleden

Reactie op jk1995

Haha wat toevallig! 🥰 Ja dat vaker wakker per nacht/ onrustiger slapen is ...
Haha ja herken veel van wat je schrijft ja! Nee hij drinkt alles prima met gemak op. En het liefst nog meer. Overdag slaapt hij wel steeds beter lange rukken (soms wel 2.5 uur) en vannacht heeft hij voor het eerst sinds 3 weken helemaal doorgeslapen 🥳! Er is hoop haha

één maand geleden

Reactie op Lindahermans

Heey! Ik hier ook een babytje van 27-4 😋. Al een week of 2 verschillende ...
Dit herken ik ook! De diarree was na een week gelukkig over.

één maand geleden

Reactie op Lindahermans

Haha ja herken veel van wat je schrijft ja! Nee hij drinkt alles prima met ...
Ooo wat fijn! Hoe oud is je baby?? Duurde de slaapregressie 3 weken bij jullie? Mijn baby is 14 weken en doet al sinds week 6 alleen maar hazeslaapjes overdag. Snachts is ze sinds een week elk uur wakker.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ooo wat fijn! Hoe oud is je baby?? Duurde de slaapregressie 3 weken bij jul ...
Even vraagje. Slaapregressie is toch niet hetzelfde als sprong 4? Het is toch zo dat na sprong 4 de slaapregressie komt? Of heb ik het mis?!?

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

Even vraagje. Slaapregressie is toch niet hetzelfde als sprong 4? Het is to ...
Twee losse dingen idd

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Twee losse dingen idd
En je weet dan eigenlijk niet waar het bij hoort? Onze zoon is 15+2 en de slaapjes overdag gaan moeizamer. Vaker wakker en dan weer hulp nodig om in slaap te vallen. Is dit dan sprong 4 of slaapregressie?

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ooo wat fijn! Hoe oud is je baby?? Duurde de slaapregressie 3 weken bij jul ...
Mijn kleine man is morgen 17 weken. Ja het ineens veel wakker snachts, (sliep daarvoor al 6 weken iedere nacht door) en niks was goed overdag is nu ongeveer 3 weken aan de gang. Tja of het slaapregressie is, of sprong 4 geen idee maar hoop dat we dr nu door zijn 😅

één maand geleden

Is jullie kindje precies ook sneller moe overdag? Ze wil hier enkel nog in haar bedje slapen dus heb het gevoel dat ze nu zo veel boven ligt in een dag 😕