447 Reacties

één maand geleden

Wie herkent dit : Baby van 11-4 sliep altijd heel netjes van 18.30 tot 07.00/08.00. Sinds 2 weken ineens om 05.00 uur al klaarwakker en soms komt die ineens om 03.00 voor een voeding. Overdag huilt hij ontzettend veel, heel onrustig en hangerig en wil alleeeen maar rechtop zitten.

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

En je weet dan eigenlijk niet waar het bij hoort? Onze zoon is 15+2 en de ...
Sprong4 en slaapregressie hangt best wel samen. Sprongtje groeien ze in vaardigheden wat ook wel invloed kan hebben op slaap. Maar je merkt door de slaapregressie in maand 4 dat je echt hele ritme kwijt raakt (mocht die je hebben gehad) of dat ze niet goed in slaap vallen, vaker wakker, vroeger wakker. Dat is omdat de slaap volwassen wordt, hele verandering. Daarom is deze maand zoo pittig 😭

één maand geleden

Reactie op Lovestory

Sprong4 en slaapregressie hangt best wel samen. Sprongtje groeien ze in vaa ...
Oké. Ben benieuwd tot wanneer dat doorloopt. Onze zoon is van 8-5 en is aankomende week 16 weken. We merken nu een achteruitgang bij de slaapjes overdag! Hopelijk blijft het hierbij want ik word er wel angstig en gestresst van (alle horrorverhalen over de sprongetjes en slaapregressie)

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

Oké. Ben benieuwd tot wanneer dat doorloopt. Onze zoon is van 8-5 en is aan ...
Ja kan wel tot 5 weken duren! Mijn dochter is 18 weken en slaapt ene dag wel goed overdag en andere dag weer niet. Soms slaapt ze om 18:15/18:30, dat is bedtijd wat wij meestal aanhouden maar sinds laatste dagen slaapt ze rond 19;30 omdat ze moeilijker in slaap komt. Betekent wel 5x heen en weer lopen😂 Komt ook ineens weer voor avond voeding, deden we al weken niet meer. Is nu elke keer 0500 wakker 🤷🏼‍♀️ Herken je helemaal in wat je zegt en zoals je ziet, hebben heel veel ouders er nu last van haha. Vraagt super veel geduld🥲 Het is gelukkig een fase, gaat straks allemaal weer beter! en las dat dit wel echt de ergste is (kan zijn) is voor de baby zelf tuurlijk ook super heftig en eng. Dit helpt mij wel als gedachte om haar veel liefde te geven want soms ben je zoo moe van kort slapen. We kunnen het. 🥰

één maand geleden

Het is nu 3u50 en werd tot nu toe elke 40min/1u wakker😭wil dan speentje en knuffel. Uit pure wanhoop daarnet een flesje melk gegeven maar zonder resultaat. Had ook niet echt honger dus doen we morgen niet meer. Heb het gevoel dat de nachten steeds slechter worden. Ik ben moeeee 😢

één maand geleden

Reactie op MDKF

Het is nu 3u50 en werd tot nu toe elke 40min/1u wakker😭wil dan speentje en ...
Hier ook exact t hetzelfde, nu ook wakker..04:10 voor de 4e keer. Dacht dat de slaapregressie zo’n maand geleden begonnen was toen hij ineens van 1x naar 2x wakker werd in de nacht, nu wens ik dat het ‘maar’ 2x zal zijn. Nu ongeveer een week lang 4/5 x, en vaak wordt mijn kleine ook speels en wil van 2-4 bv niet slapen🥲

één maand geleden

Reactie op MDKF

Het is nu 3u50 en werd tot nu toe elke 40min/1u wakker😭wil dan speentje en ...
Het is alsof ik een samenvatting van onze nacht lees 🫠 Wat intenssss is dit.

één maand geleden

Vannacht 2 uur bezig geweest haar in slaap te krijgen, krap 2 uur later weer wakker en onrustig. Overdag lijkt ze steeds sneller ontevreden. Snel pieperig en niks is dan goed Alles moet in haar mond, maar dat leidt ook weer tot frustratie op een of andere manier? Ze heeft ook genoeg vrolijke momentjes hoor, maar poeh

één maand geleden

Ik moet morgen weer aan het werk 🙈

één maand geleden

Ho verkeerde topic haha

één maand geleden

Hier is het begonnen hoor. Abnormaal veel/vaak willen drinken aan de borst. Zit nu al op het aantal voedingen waar hij normaal de hele dag mee doet. De nachten die zijn drama. Iedere 2 uur is hij wakker en wil hij niets liever dan aan de borst. Slaapt gelukkig wel snel weer in. Daarnaast is het drinken aan de borst een soort van spelletje overdag. Alleen maar brabbelen terwijl hij aan het drinken is, en super bewegelijk en snel afgeleid. Herkenbaar????

één maand geleden

Reactie op Myroosz

Hier is het begonnen hoor. Abnormaal veel/vaak willen drinken aan de borst. ...
Bohhhh heeel herkenbaar!! Precies dit, en dat drinken aan de borst is echt een opgave he haha jeetje!

één maand geleden

Merken jullie ook meer zuigbehoefte op een speen? Hier liet ze ‘m vaak los zodra ze sliep maar nu piept ze juist zodra ze ‘m ‘verliest’ en is pas weer stil als de speen weer in haar mond gestopt wordt (door mij, 6x per nacht ofzo 🫠)

één maand geleden

Reactie op CRMN•

Merken jullie ook meer zuigbehoefte op een speen? Hier liet ze ‘m vaak los ...
Hier ook heel herkenbaar! 🥲 Hopelijk stopt dit ook na de slaapregressie

één maand geleden

Reactie op CRMN•

Merken jullie ook meer zuigbehoefte op een speen? Hier liet ze ‘m vaak los ...
Min of meer herkenbaar. Heeft die sowieso nodig om in slaap te geraken (terwijl ze vroeger geen wou). Vanaf middernacht komt ze meerdere keren per nacht wakker en heeft die dan ook steeds nodig om opnieuw in slaap te geraken. Van zodra ze die ‘kwijt’ is, begint het verhaal opnieuw.

één maand geleden

Reactie op MDKF

Is jullie kindje precies ook sneller moe overdag? Ze wil hier enkel nog in ...
Hier ook veel sneller moe! Max 30/45 min wakker & dan alweer oververmoeid en kan ze niet meer slapen. Ze slaapt vervolgens maar max 30min per dutje dus dat zijn heel wat dutjes op n dag momenteel😅 Ik zou willen dat ze wat meer in bedje wilde slapen🙈 Hier is alleen slapen momenteel drama overdag. Soms lukt n dutje maar meestal is ze helemaal overstuur en wil ze op de arm maar ook weer niet😫 heel lastig dit. Uiteindelijk na veel wiegen en sssjt valt ze dan in slaap op mn arm. Ik vraag me echt af of dit de slaapregressie is of sprong 4

25 dagen geleden

Meer mensen die ervaren dat hun kindje overal van schrikt? Hier schrikt hij zelfs van een deur die dicht gaat of wanneer iemand moet hoesten.

25 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Meer mensen die ervaren dat hun kindje overal van schrikt? Hier schrikt hij ...
Jep hier ook

25 dagen geleden

Reactie op ElineB1994

Mijn dochtertje slaapt al een week of 3 steeds overdag 30/45min.. en ze is ...
Yep hier ook, mijn zoontje is nu 17 weken. Kwam voorheen pas om 5/6 uur voor zijn “nachtvoeding”, nu om 1/2 uur en vervolgens van 4 tot 7 elk uur wakker, met zn beentjes gooien, praten/mopperen. Dit duurt nu al bijna 4 weken…🥲 Hij kan inmiddels wel rollen, ik hoopte dat het daarmee beter zou worden. Het gekke is dat er sporadisch wel weer een goede nacht tussenzit. Heeft iemand dat hier ook?

25 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Meer mensen die ervaren dat hun kindje overal van schrikt? Hier schrikt hij ...
Ja! Blender geluid, niezen, gapen of een brommer. Echt om de meest knullige dingetjes.