447 Reacties

17 dagen geleden

Hoelang heeft bij jullie de slaapregressie geduurd? Hier ondertussen al 4 weken.. wij slapen max 4 u per nacht..

17 dagen geleden

Pfff ik word er zo moedeloos van… alweer vanaf 02.00 bezig. Lijkt kramp te hebben, overstrekt steeds. Nu klaar wakker en maar brabbelen 🫠

16 dagen geleden

Na haar 1ste dag creche sliep ze door van 20u45 tot 7u15… ik had goede hoop. Echter deze nacht opnieuw wakker/ mopperen/ wenen van 23u45 tot 1u45. We gaan inmiddels week 4 in… is het dan bijna over? 😅

16 dagen geleden

Reactie op saffiee

Hoe houden jullie het een beetje vol? Nu na 4 weken elke nacht om de 3 uur ...
Ik ben ook op. Mijn omgeving helpt enorm en mijn moeder haalt haar soms een dagje op. Ook ga ik zelf heel vroeg mijn bed in tegelijk met haar. Heel ongezellig even omdat tijd met partner ook zo belangrijk is, maar aan een chagrijnige vrouw heeft ook niemand iets. T voelt echt even als overleven!

16 dagen geleden

Ik heb het gevoel dat we de 4 weken voorbij zijn waarin ze soms wel 4 of 5 keer voeding per nacht wilde. Dit is teruggebracht naar 2 keer, maar ze wordt nog wel vaak wakker (vooral na 4 uur) en spuugt haar speen uit. Even weer comfortabel neerleggen en soms de speen in (soms hoeft ze het ook niet) dus dat is vaak zo weer gepiept, maar ik word voor deze momentjes dus alsnog vaak tussen de 6 en 8 keer per nacht wakker. Herkenbaar? Zijn dit de naweeën van de sprong? Aankomende vrijdag is ze 19 weken oud.

15 dagen geleden

Zijn er meer mensen met een baby die ineens verlatingsangst heeft. Mijn kleine begint al te huilen als ik opsta om even naar de wc te gaan. Hij wil echt geen seconde neergelegd worden. Met de kinderwagen op pad is daarom ook geen optie want dan krijst hij de hele boel bij mekaar. Ik ga daarom nu vaker met de draagzak op pad, maar zo vermoeiend en belastend voor mijn rug om dat telkens te doen. Mijn zoontje is vandaag 20 weken oud. Iemand tips om hiermee om te gaan?

15 dagen geleden

Reactie op Ari🩷

Zijn er meer mensen met een baby die ineens verlatingsangst heeft. Mijn kle ...
Heb je de maxicosi op de kinderwagen geprobeerd? Dit maakte voor mij een wereld van verschil. Mn zoontje wil alles zien, maar ook vooral mij. Hij heeft zo toch het gevoel dat hij dichter bij mij is geloof ik.

14 dagen geleden

De nachten gaan hier weer super goed!! Komt maar 1x voor borstvoeding de afgelopen nachten dus super fijn, hopelijk blijft t aanhouden Dutjes overdag gaan nog heel rommelig en met flink veel gewieg op de yogabal, ook echt niet allemaal in dr bedje en veel nog op ons al wiegende Ze rolt zich echt een ongeluk haha! Zo schattig om te zien, maar nu is ze alweer gefrustreerd om t volgende: ze probeert op dr buik vooruit te komen door met dr voeten af te duwen en dr hoofd op de ondergrond te schuiven.. andere kindjes die dit ook doen?

14 dagen geleden

Reactie op ninasophiaaa

De nachten gaan hier weer super goed!! Komt maar 1x voor borstvoeding de af ...
Ja, die frustratie is hier ook flink aanwezig haha. Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest. De eerste 2 dagen sliep hij ineens van 21:00 tot 05:30🤯 Daarna een paar dagen tot 3/4 uur, en toen ineens weer een horrornacht met elk uur wakker vanaf 1 uur. Nu de laatste dagen weer wakker rond 1/2 uur, 4/5 uur en 6/7 uur. Ik snap er niets van

14 dagen geleden

Hier wordt sinds deze week overdag heel weinig geslapen maar nog geen gerol. Kan die regressie ook plaatsvinden en dat het rollen pas later komt? 🤔

14 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Hier wordt sinds deze week overdag heel weinig geslapen maar nog geen gerol ...
Hier ook! Al een tijdje dat het slapen lastiger is. Hij wil ook heel veel borstvoeding. Maar hij rolt nog niet.

14 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Hier wordt sinds deze week overdag heel weinig geslapen maar nog geen gerol ...
Ik vraag me dat ook af! Alles wijst er vaak op dat we in sprong 4/ regressie zitten maar ze maaktecht nog geen aanstalten om te rollen…

14 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Hier wordt sinds deze week overdag heel weinig geslapen maar nog geen gerol ...
Ik vraag me precies hetzelfde af.. grijpen gaat hier duidelijk beter, en ze is veel alerter en zoekend naar interactie maar van rollen nog geen enkel teken!

14 dagen geleden

Reactie op NMMH

Oh man hier kickt hij ook lekker in nu hoor. Vechten tegen de slaap is hier ...
Zeeer herkenbaar. Ook een erg gevoelige lichte slaper dus vanaf de geboorte. Er maar in geloven dat het alleen maar beter wordt 🙈🙏🩵🩷

13 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Hier wordt sinds deze week overdag heel weinig geslapen maar nog geen gerol ...
Lijkt mij wel. Rollen kan ook pas na 6 maanden ofzo komen toch? Is wel op Google te vinden 😛

13 dagen geleden

Volgens mij loopt de sprong hier eindelijk op zn einde. Behalve de nachten. Die zijn nog zó wisselend. Mijn twee beste tips zijn: -Dit speenknuffeltje (van Woozy). Het houdt de speen op z'n plek wanneer je kleintje deze uitspuugt waardoor het meteen weer gepakt kan worden. Ik werd gek van de nachten waarin we soms wel 15x moesten lopen voor een uitgespuugde speen. -Verder hebben we een speen 2 op de fles gedaan waardoor ze eindelijk weer normale hoeveelheden drinkt en we weet enigszins ritme krijgen in drinken en slapen. Wellicht iets te vroeg voor nummertje 2, maar voor nu werkt het top. Zet 'm op nog iedereen!

13 dagen geleden

Wat ik me af vroeg: zijn er mama’s die hun kindjes inbakerden en afgebouwd hadden voor sprong 4 en/of de slaapregressie begon? Wij zijn bijv over op love to dream, maar heb niet meer geprobeerd weer in te bakeren. Ze rolt nog niet dus het zou kunnen… iemand dat geprobeerd toevallig? 🙂

13 dagen geleden

Zijn er moeders die merken dat de nachten beter gaan na de slaapregressie?

13 dagen geleden

Reactie op CRMN•

Wat ik me af vroeg: zijn er mama’s die hun kindjes inbakerden en afgebouwd ...
Ja, wij hebben dat gedaan door eerst een handje los te ritsen en een week later nog een handje los. Dat is eigenlijk heel goed gegaan. Ze kan wel van haar rug naar haar buik rollen maar andersom nog niet altijd, dus soms moeten we haar wel zelf even omdraaien snachts.

12 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Zijn er moeders die merken dat de nachten beter gaan na de slaapregressie?
Nou ik heb goede hoop. Na weken gespook in de nacht, ene keer erger als de andere, vanacht heerlijk doorgeslapen tot 07.30 🤗 Alleen om 03.00 uur 1x speentje gegeven.