447 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op mbw90

Bij je in bed nemen? Geen slaap is een marteling. Denk aan jezelf
Ook dat doen we maar meestal is dat ook geen succes 😓

4 dagen geleden

Wij hebben de piek van de regressie gehad, maar nu slaapt onze baby overdag max 3 kwartier en vaak maar een half uur. Dat was wel anders. Meer die dit hebben? Ik realiseer me dat dit niet perse ‘slecht’ is (ze slaapt tenminste!), maar het is wel anders dan wat ze eerst deed.

4 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Wij hebben de piek van de regressie gehad, maar nu slaapt onze baby overdag ...
Hoe merk je dat je de piek gehad hebt? Hier overdag ook van die korte slaapjes terwijl onze zoon ook anders deed

4 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Hoe merk je dat je de piek gehad hebt? Hier overdag ook van die korte slaa ...
Twee weken geleden was slapen echt drama. Ze kwam met geen mogelijkheid in slaap, alleen in de auto. Sinds vorige week slaapt ze weer beter in en ook weer soms zelfstandig. Daarom denk ik dat we de piek gehad hebben. 😀

4 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Twee weken geleden was slapen echt drama. Ze kwam met geen mogelijkheid in ...
Oh dit klinkt zo herkenbaar. Sinds paar dagen kan onze zoon ook niet meer zelfstandig inslapen. Hij is super moe, maar kan dan niet die knik maken om in slaap te komen. Soms met wiegen dat het lukt, maar het kost zoveel energie! Ik hoop dat wij dan nu op de piek zitten. Hoe oud is jullie kindje?

4 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Oh dit klinkt zo herkenbaar. Sinds paar dagen kan onze zoon ook niet meer z ...
Ze is nu precies 20 weken. En inderdaad, wat je zegt: dat in slaap vallen lukte niet. Dat gaat nu steeds beter. Laatste paar dagen speelt ze paar minuten met m’n hand (zodat ze dr speen er niet uit haalt), daar wordt ze rustig van. Dan zing ik zacht een liedje of ik wieg haar zachtjes in bed en dan valt ze in slaap. Heel verschil met twee weken terug gelukkig.

4 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Wij hebben de piek van de regressie gehad, maar nu slaapt onze baby overdag ...
Volgens mij is dat de overgang die ze maken van baby slaapcyclus naar de meer volwassen slaapcyclus. Kan iemand dit bevestigen?

4 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Ze is nu precies 20 weken. En inderdaad, wat je zegt: dat in slaap vallen l ...
Ben blij dit te lezen en hoop dat het hier ook snel beter gaat. Hij was om 13.45 uur wakker (slaapje van maar 30 min) en om 15.45 lag hij in bed, maar dikke strijd. Hij is nu net (17.25) bij mij op de arm in slaap gevallen! Echt niet te geloven. Oma’s zeggen ook dat ik het goed doe, maar dat hij zelf in slaap moet willen vallen… Gelukkig hulp van de oma’s gehad vandaag. Scheelt enorm!

4 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Ben blij dit te lezen en hoop dat het hier ook snel beter gaat. Hij was o ...
Ach ja, pittig hè! Fijn dat je hulp hebt gehad 🤍 Hoe oud is jouw zoontje? Hopelijk gaat het snel beter!

4 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Ach ja, pittig hè! Fijn dat je hulp hebt gehad 🤍 Hoe oud is jouw zoontje? ...
Woensdag 19 weken. En ‘s nachts mogen we niet klagen. Hij sliep eerst door, maar komt nu 1 of 2 keer per nacht. Dit overdag is iets van de laatste week volgens mij. Dus hoop dat we nu op de piek zitten 🫣😅

4 dagen geleden

Hier gaan we richting het einde van sprong 4! (Jippie!! ;)) super leuk om al die ontwikkelingen te zien. Het gaat ineens zo hard voor mijn gevoel. Maar helaas is het slapen nog een dramaaaa. Ze slaapt wel, maar niet zelfstandig en ook niet zonder mij. Zodra ik haar wegleg wordt ze meteen weer wakker of ze slaapt hooguit 30min. Dus ze slaapt bijna altijd op mijn buik, ook snachts dus ik slaap zelf amper. Zijn er meer die dit doen? Ik blijf een beetje hangen in de gedachte; dan slaapt ze tenminste en ik rust ook wat uit ipv dat ik haar neerleg en het dus een strijd wordt om haar zelf te laten slapen. Maar ik weet ook dat het er een keer van moet komen want dit trek ik niet veel langer zo.

4 dagen geleden

Reactie op Gerlinda96

Hier gaan we richting het einde van sprong 4! (Jippie!! ;)) super leuk om a ...
Pfff zo herkenbaar. Hier een heel eind het zelfde verhaal. Lees graag mee wat anderen doen.

4 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Pfff zo herkenbaar. Hier een heel eind het zelfde verhaal. Lees graag mee w ...
Hier ook. Ik weet het ook niet zo goed. Ieder half uur is ze wakker en het huilen wordt steeds ontroostbaarder. Soms ben ik bang dat we wat over het hoofd zien, dat ze ergens last van heeft. Erg ingewikkeld! Heb haar vannacht toch maar tussen ons ingelegd.

4 dagen geleden

Wij zijn al een week uit sprong 4, maar de slaapregressie is nog steeds zeer hard aanwezig 😅

4 dagen geleden

Nog mama’s die het idee hebben dat ze al een tijdje in sprong 4/ slaapregressie zitten maar geen/ weinig ontwikkelingen opmerken? Ze heeft 4 weken geleden 1x een schaterlach laten horen en grijpt misschien iets beter maar dat is het dan ook. Is bv. helemaal nog niet bezig met rollen en weent nog steeds na 2min tummy time.

3 dagen geleden

Reactie op Magakeus

Wij zijn al een week uit sprong 4, maar de slaapregressie is nog steeds zee ...
Hier ook! 😅

3 dagen geleden

Hier gestopt met de speen was even pittig maar beste keuze!! Slaapt binnen 2 dagen weer super goed.

3 dagen geleden

Eergisteren en vanacht waren goeie nachten en viel ze zelfstandig in slaap na 20-30min. Gisteren was dan wel weer de hel. Meerdere keren wakker dan en zelfs 1x 2u aan een stuk. Ik ben dankbaar voor de 2 nachten die wél goed liepen maar wat moet ik ervan maken? Is dit wel nog slaapregressie?

2 dagen geleden

Reactie op Kkraaij

Hier gestopt met de speen was even pittig maar beste keuze!! Slaapt binnen ...
Hoe heb je dit aangepakt? Gewoon laten huilen of iets anders aangeboden? Knuffeltje of zo iets… ben erg aan t twijfelen om het ook te gaan doen.

één dag geleden

Reactie op Lindahermans

Hoe heb je dit aangepakt? Gewoon laten huilen of iets anders aangeboden? Kn ...
Ik vond dit heel lastig hoor. 1 dag even met alles geholpen. En ook een nacht. Om even dat scherpe randje ervan af te halen. Toen ging die een dag naar de opvang. En daar heeft die een mega goeie dag zonder speen gehad + zelfstandig in slaap vallen. Dus eigenlijk hebben zij mij goed geholpen ermee. Want sinds die avond en nacht erna gaat alles super goed. En echt pas naar bed brengen als die goed moe is. Cold turkey is toch wel de beste keuze… dan ben je t snelst erdoorheen.